Gister is het implantaat geplaatst.
Maar het is me toch vies tegen gevallen.
Als ik die verhalen van anderen lees en nergens last van hadden, denk ik, hoe kan ik dan wel zoveel last hebben?
Ik was nog geen 5 minuten buiten en voelde al veel pijn door de verdoving heen.
Met de brufen is het wel uit te houden.
Ik weet inmiddels wel dat ik een operatie bij de kaakchirurg minder erg vind.
Volgende week gaan de hechtingen er al uit, en ik lees hier dat het dat ook niet prettig is, bah. Ik hoop maar dat het resultaat straks geweldig is, want anders zou het sonde zijn van alles.
Het was wel de eerste keer dat ik geen pijn heb gevoeld toen de verdoving werd gezet.
Als ik in mijn mond kijk zie ik een soort van breed ingetje met daarin een gaatje waarin het implantaat zit.
Gaat dit ringetje er volgende week uit, of blijft dat zitten?
Maar het is me toch vies tegen gevallen.
Als ik die verhalen van anderen lees en nergens last van hadden, denk ik, hoe kan ik dan wel zoveel last hebben?
Ik was nog geen 5 minuten buiten en voelde al veel pijn door de verdoving heen.
Met de brufen is het wel uit te houden.
Ik weet inmiddels wel dat ik een operatie bij de kaakchirurg minder erg vind.
Volgende week gaan de hechtingen er al uit, en ik lees hier dat het dat ook niet prettig is, bah. Ik hoop maar dat het resultaat straks geweldig is, want anders zou het sonde zijn van alles.
Het was wel de eerste keer dat ik geen pijn heb gevoeld toen de verdoving werd gezet.
Als ik in mijn mond kijk zie ik een soort van breed ingetje met daarin een gaatje waarin het implantaat zit.
Gaat dit ringetje er volgende week uit, of blijft dat zitten?
hoe gaat het nu met je nadat de implantaat eruit is gehaald.
Geen pijn meer???
groetjes Darla
Ik heb geen pijn meer, maar ws zit de ontsteking er nog wel, de implantoloog denkt dat het in mijn bot zit. En op deze manier zal elke poging tot een implantaat mislukken. De bacterie moet eerst weg.
As dinsdag heb ik een afspraak voor controle en verder overleg. Ik wil het liefst dat de bacterie op kweek gezet wordt, zodat de juiste antibiotica gegeven kan worden en als het dan weg is, nog een poging tot implantaat kunnen doen.
Ik hoor het dinsdag wel.
Wordt vervolgd.
Hoe is het met jou?
Hij zegt dat hij weet welke bacterie er dwars zat en in het bot zat.
Ook denkt hij dat alles weg is en dus een nieuw implantaat kan plaatsen. Moet nog wel een beetje genezen, bot moet aangroeien.
Heb meteen een afspraak gemaakt, eind maart gaan we er weer voor.
Zie er wel als een berg tegen op, maar ga het toch maar weer doen.
Heb wel de afspraak gemaakt dat als ik pijn heb, dat hij er meteen uit moet!
(jouw verhaal is dat wat mij het meeste tegenhoud om een implantaat te nemen!) Succes en hou ons op de hoogte! (maar dat doe je vast!)
heb me ook door je verhaal laten beinvloeden maar heb in een overmoedige bui toch besloten te gaan voor de implantaten.De afspraak staat en de recepten liggen klaar.Nu de zenuwen nog onder controle krijgen en dan hoop ik een positief verhaal te kunnen vertellen over een paar weken.
Zo niet dan was ik gewaarschuwd.
Wat er bij mij gebeurt is, heeft de implantoloog nog nooit meegemaakt.
Het heeft hem dan ook behoorlijk bezig gehouden :smt003
Van de 1000 implantaten die geplaatst worden gaat het bij ongeveer 10 mensen mis en bij die 10 hoor ik niet want dat was extreem! (gevalletje apart)
Dus aub Moon ga voor die implantaat
Ik heb er toch ook nog vertrouwen in :o :-?
Terwijl de kans bij mij groot is dat het weer mis gaat
Maar positief blijven.
Illya, goed van je hoor dat je de beslissing hebt genomen, wanneer gaat het gebeuren?
Over 3 weken en 2 dagen!!!!
Zie er wel tegenop,niet tegen het plaatsen op zich maar de dagen erna.
Na alles wat ik al gehad heb denk ik dat ik bij ieder pijntje en raar gevoel ga denken dat re weer eens iets niet goed gaat zijn.
heb ik het in ieder geval geprobeerd en kan ik me neerleggen bij de gaten in mijn gebit.
Mijn maag draait al bij de gedachte en ik ben heel blij dat ik het weekend ervoor allebei de dagen cursus heb en alleen de uren voor het plaatsen nerveus kan zijn.
En dan te bedenken dat we het ons zelf allemaal aandoen.Kan niemand de schuld geven.
Ws heb je er bijna geen pijn aan, alleen wat operatie pijn, maar dat is snel over.
Zal voor je duimen.
Het is menseigen om het slechte voorbeeld als referentie te nemen, maar eigenlijk is dat wel jammer, want we maken het ons daarmee wel moeilijk.
Laat je alsjeblieft nog wat van je horen als de operatie achter de rug is?
:smt006 Monique
ben nu nog een aantal dingen aan het uitzoeken.
vraag me af of je op een vliegveld nog door de metaaldetector kan???
stomme vraag maar we willen naar amerika en daar doen ze nogal moeilijk aan de douane.
Moet nog vragen of ik mijn splint kan dragen na het plaatsen etc etc.
Zal zeker laten weten hoe het ging en ik hoop een positief verhaal te hebben.
Ik ben mijn splint gewoon blijven dragen, maar ik moet er ook bij zeggen dat ik er ook niet bij stil heb gestaan om dat te vragen, ging er eigenlijk gewoon van uit dat dat kon.
Ik hoop ook dat je een positief verhaal zult hebben!
:smt006 Monique
Heb de hele week smoesjes zitten verzinnen om niet te hoeven gaan maar ben uiteindelijk overgestapt op de struisvogelmethode.
Toen me vanmorgen bij het wakker worden inviel dat dit de dag van de implantaten was ,was ik wel gelijk misselijk maar hoe meer het tijdstip eraan kwam hoe minder dat werd.
Plaatsen viel me mee en tegen.Was zo gebeurd,kwartier per kant maar ik vond het geschraap en geduw niet zo aangenaam.Al met al meegevallen,geen pijn gehad in ieder geval zelfs niet van de verdovingsspuiten en binnen een uur weer thuis.
Nu 3 uur later kan ik niet zeggen dat ik er met een paracetamolletje wel tegen kan .Boven voel ik bijna niets maar beneden trekt het door mijn hele kaak zelfs met een brufen.
Ben flink aan het koelen en hoop dat het de rest van de week steeds beter zal gaan en ik eens bij de massa hoor bij wie het goed gaat en niet weer eens bij de uitzonderingen.
Zal 8 november aan je denken Moon .
Hoop dat je je morgen beter voelt.
En dat de pijn minder zal zijn.
Jahoo!!! Ik ben heeeeeel trots op je!!! Struisvogelen is een hele goede methode he! Ik struisvogel wat af in mijn leven op het moment! Whihihi!
Ben heel blij te lezen dat het goed is gegaan. Hou ons de komende dagen op de hoogte!!!!
:smt121 :smt121 :smt121 :smt121
Heb het alleen door alle positieve verhalen een beetje onderschat.
gisteravond nog een brufen genomen en kunnen doorslapen tot 4.30,toen werd ik wakker van mijn geknars zonder splint.
De pijn viel mee maar word nu in de loop van de dag weer erger,is wel nog geen 24 uur geleden maar had gehoopt er ook met 1 pilletje vanaf te zijn.Moet ik bij zeggen dat ik een verkeerde beweging maakte gisteren en dat voelde niet zo prettig(probberde met mijn tong een stuk evergreen tussen mijn tanden uit te krijgen) en 10 minuten later stootte ik tegen mijn wang met de punt van een cold pack en begon het weer te bloeden.
Al met al nog niet JIPPIE maar ik hoop dat dat gaat komen.
Ik heb wel geen dik gezicht en de meeste mensen die dat wel hadden hebben weer veel minder last van pijn.Bij mij zie je aan de buitenkant niks.
Wel meegenomen want ik ga naar Marco donderdag.
Heb het gisteren gered met twee paracetamols en vanmorgen toen ik opstond voelde ik niks.
Door vanalles te doen begint het nu wel weer wat op te spelen maar is zonder pillen uit te houden.
Als ik blijf zitten en niks doe voel ik ook niet veel maar een mens moet werken en ik dacht er met 1 vrije dag wel te zijn.Had er beter twee kunnen nemen.
Dus Moon,plan een paar daagjes kwakkelverlof,als het niet nodig is kun je altijd nog gaan winkelen.
So far so good maar ik blijf voorzichtig tot ik volgende week ben terug geweest en de tandarts zegt dat alles er goed uit ziet.
Ben blij dat je zo je verhaal beschrijft. Dan weet ik in elk geval wat me te wachten staat. Praktisch weet ik het allemaal wel, maar gevoelsmatig is het natuurlijk heel anders allemaal. Ik struisvogel mooi nog even verder!
Succes en ik hoop voor je de pijn uit te houden blijft! ik blijf je verhaal volgen!!!
:smt006
@ Illya: Ben blij voor je dat het allemaal meevalt en ook met de pijn.
Wel rustig aan blijven doen.
Ik neem straks zeker kwakkelverlof, gebeurt mij geen tweede keer. Voel ik me goed kan ik altijd nog gaan werken. Maar zoals afgelopen keer, nee dat niet nog eens. (heb geen zittende baan)
Sterkte Illya
En horen wel hoe het verder gaat...
Zie ik het dan echt te nonchalant in? Ik dacht dit doe ik wel even. Ik heb 4 apex behandelingen gehad. En na alle behandelingen stond ik gewoon de volgende dag weer op mijn werk. :cry:
(nou maak ik me zorgen... Hmzzz...)
Opzich wat ik hier overal lees heeft me na het plaatsen van een implantaat bijna geen last (dus zou eigenlijk minder pijnlijk moeten zijn dan een apex) Ik heb vreselijke/helse pijnen gehad dus ik doe het dit keer anders.
Kan je het niet op een vrijdag laten doen Moon, dan heb je het weekend om lekker rustig aan te doen?
Hmzzz... Ik kan het niet verzetten qua tijd en kan die week echt niet gemist worden op school... grblll... en december is al helemaal geen optie...
Ik vraag wel supersterke pijnstillers... :(
We zijn natuurlijk wel wat gewend allemaal als het op pijn aankomt maar bij mij werkt dat dus averechts.Ik heb na al die maanden genoeg van pijn in mijn mond en kan weinig hebben.
Is ook moeilijk voor iemand anders te bepalen of het te doen is of niet.
Ik had al de positieve verhalen in mijn hoofd van mensen die er zogenaamd niets meer van voelden en dat valt wat tegen.
Het is peanuts vergeleken bij de ontstekingen maar het is niet pijnloosen ik wil hier gewoon eerlijk zeggen wat ik voel en geen mooi weer gaan spelen.
Daarbij komt ook nog eens dat we gewend zijn dat er dingen mis gaan en dan let je extra op alles wat je voelt.
Niettemin heb ik er tot nu toe nog geen spijt van en ik ben ook heel blij dat ik de stap gezet heb.Ben heel benieuwd hoe het straks allemaal gaat aanvoelen als er weer twee tanden zitten op de plaatsen van de gaten.
Kan je het niet in een andere vakantie doen? ATV dag??
Kan je wel eten Illya?
De implantaten zitten allebei aan de rechterkant voorlaatste boven voorlaatste beneden.
Moet zeggen dat ik vandaag ,dag 3, al heel gewoon alles gedaan heb wat ik moest doen en de pijn valt erg mee.Hele dag al pilvrij .
Moon ik zou je toch aanraden 1 vrije dag te nemen,ik heb ze ook op maandag laten zetten laat in de middag en heb echt gemerkt dat ik dinsdag niet teveel moest doen.
Verder heb ik vandaag ontdekt dat sinasappelsap ook geen aanrader is zo kort na het plaatsen.
Geef al mijn stommiteiten maar door dan begaat iemand anders ze hoop ik niet meer.
Gelukkig dat het je zo redelijk af gaat
Ik heb waarschijnlijk wel gelijk na het plaatsen een hechting los getrokken maar dat is alweer 6 dagen geledenen ik hoop dat dat geen probleem is.
Ben een watje en heb pas gisteren durven kijken hoe het eruit ziet en zag toen ook pas dat de hechtingen niethelemaal klopten.
zien de hechtingen bij jou er ook uit alsof er iemand een sok geprobeerd heeft te naaien met grote steken?
bij mij iig wel hihihihi.
ook ik heb al een hechting los achter daar waar mijn kiezen horen te zitten
toen ik ( ehhdonderdag was dat geloof ik)voor controle moest komen was t geen probleem dat het ietsje los was.
verder heel veel succes en sterkte.
ik zal onthouden geen sinasappelsap bedankt voor de tip. :D
enne miss heeft iemand hier iets aan: met patatjes eten kun je beter gewoon patat eten ipv raspatat gewoon is toch ietsje zachter dan ras
zo blond als ik ben dacht ik owww ras is eigenlijk gewoon aardappelpuree, maar toch te hard.
Er loopt bij mij gewoon een touw van de ene kant van het gat naar de andere .Over het tandvlees en ik neem aan dat dat bedoeld was om de snee bij elkaar te houden.Het is bijna dicht en het is nu toch te laat om er nog iets aan te veranderen ,ik hoor donderdag wel of het goed is .
Drink maar weer iedere avond kamillethee ,cola was ook geen pretje.
Er zijn verschillende soorten hechtdraad.
Maar irritant voelt het zeker
dat zeker niemand die t ziet die hechtingen ik kanniet wachten totdat ze eruit mogen joepie bijna dinsdag.
Heb gisteren wel last gehad van de onderkant ,volgens mij door de kou en ik liep buiten .dat is nu ook weer over en ik kan me in de rest van de procedure gaan verdiepen.heb alleen naar het plaatsen van het implantaat gekeken en daarover gelezen en heb eigenlijk geen idee wat er nu nog gaat gebeuren en of dat nog vervelend gaat zijn.
Moet in januari terug voor een afdruk en twee weken later voor het plaatsen van de eerste.
ben heel benieuwd.
bij mij gaan ze over nu ong. 5 maanden kronen en bruggen zetten
ik heb mijn verhaal hier ook op het forum geplaatst
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=9017
voor mij was het wel een hele opluchting dat de hechtingen eruit zijn.
en zoals zoveel kan ik niet wachten totdat mijn hele gebit klaar is dan kunnen 5 maanden errug lang duren.
ik heb ook best last van de kou buiten gehad het gevoel van pijn in je tanden die er niet meer zijn ik weet niet hoe ik het anders uit zou moeten leggen