Het lijkt inderdaad op een onsteking, het kan dat deze op het moment nog niet pijnlijk is, omdat er nog niet echt druk op de ontsteking staat, dat zorgt namelijk vaak voor de pijn. Door de problemen met je gebit, kan het zijn dat er bij een of een paar tanden of kiezen, de zenuwen zijn afgestorven en via een gaatje bacterien in je wortelkanaaltjes terecht zijn gekomen. Deze veroorzaken ontstekingen onder aan je wortelpunten, die je niet altijd voelt, soms wordt het ontstekingsvocht via een fistel (bobbeltje op je tandvlees) afgevoerd. Soms kan het gebeuren dat zo'n ontsteking zich verder uitbreidt naar bijvoorbeeld je wang. Ik denk dat dit nu bij jou het geval is. Het enige wat hiertegen te doen is, is de tand of kies die dit veroorzaakt te behandelen, door een wortelkanaalbehandeling of door deze eruit te laten halen. Je moet ook erg oppassen of je ineens hoge koorts krijgt, dan kun je het beste meteen contact opnemen met je tandarts of huisarts. In zeldzame gevallen kunnen dit soort ontstekingen zich verder uitbreiden door je lichaam en levensbedreigend zijn.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.
:smt006 Geke