Hieronder heb ik ook al een onderwerp.. maar ik denk dat dit voor mij de ideale methode is..
Is het bij elke gebit van toepassing en bij elke ''scheefstand''?
Heeft iemand ervaringen?
Is het bij elke gebit van toepassing en bij elke ''scheefstand''?
Heeft iemand ervaringen?
Op die pagina zie je dat er op de onderste rij tanden 4 bolletjes zitten, dat zijn ze. Ze zijn tandkleurig, en je ziet het bijna niet.
ik heb gisteren mijn 2e set gehad, gaat goed hier ;)
Jwizzman, kun jij misschien nog iets zeggen over je ervaringen met Invisalign? Heb je er veel last van als je voor de eerste keer zo'n gootje draagt e.d.? Moet je iedere twee weken op controle?
hoelang duurt het voor je invisalign hebt?
Wat is jullie ervaring hoelang het duurt?
Spannend volgende keer dat ik ga kom ik terug met invisalign...
eindelijk invisalign
Iemand die nog iets kan zeggen op mijn vraag?
Ligt aan het gootje en welke tanden er verplaatst worden, ik ben nu bij me 7e set en ik moet zeggen dat alleen de 3e vrij pijn deed...maar over het algemeen niks wat een paracetamol ofzo niet oplost ;)
mij heeft het 3500 euro gekost waarvan zo'n 2000 vergoed werd door OZ
ff denken...happen, foto's maken en wat x-ray gedoe, dat is het...opzich niet veel boeiends, ik weet wel dat ik de bovenkaak overnieuw heb moeten doen en dat het dunnere materiaal verschrikkelijk vies is en zo je keel in druipt :P
Ik heb alleen een vraag m.b.t. de betaling van de beugel.. moet je dit bedrag in 1 keer betalen? Of mag je het in delen doen? Wie kan me vertellen hoe dit gaat??
Alvast bedankt! En iedereen heel veel succes!!
D 42 (orthodontie / behandeltarief)
daarnaast moesten er van te voren normale en rontgenfoto's van het gebit worden gemaakt waarvan het grootste gedeelte onder de X-code valt (iets van 60 euro) en zo'n 20 euro onder de C-code (tandheelkunde / consult)
Dank je voor de informatie.
Succes met de behandeling.
Nadeel is inderdaad wel dat je er niet mee kunt eten, drinken etc. Maar om heel eerlijk te zijn had ik hier na een tijdje al maling aan en at ik er gewoon mee. Natuurlijk alleen wanneer ik thuis ben, omdat het gevaar bestaat dat er eten achter blijft hangen. Wel dronk ik gewoon alles, ook als ik niet thuis was. En met het eten wende het ook snel. Voor het eten (in een restaurant of iets dergelijks) steeds een toilet opgezocht, de beugel afgespoelt en hij kon na het eten weer in.
De meeste mensen zagen ook niet dat ik een beugel had. Af en toe zagen ze het wanneer het licht erop scheen of ze me van dichtbij zagen. Maar het zag er sowieso echt heel veel beter uit dan de vaste beugel.
Groetjes :smt006
Ik zit er heel serieus over te denken om ook maar eens naar Amsterdam of Rotterdam te gaan... :smt040
Adres?
Alvast bedankt!
Ik kan het nergens vinden en Lies is nogal wanhopig nu... :smt005
Liefs!
Re: Adres?
Hoi Gusmaro,
Jou kan ik wel helpen. :D
Amsterdam is voor mij alleen een beetje ver weg, helaas... :cry:
Hier het adres:
Händelstraat 3
1077 DK Amsterdam
(nabij de RAI)
Op http://www.invisadam.nl/contact.htm kun je ook een contactformulier invullen.
Graag gedaan hoor! :wink:
Ik ben benieuwd.
't Blijft me verwonderen dat met die aligners vooruitgang geboekt kan worden. Het spookt een beetje door me heen "als het maar lukt", maar dat loopt hoop ik wel los.
Hopelijk gaat de overstap naar de tweede aligner over twee weekjes zonder al te veel pijn, ik ga aansluitend op vakantie.
Eten met die dingen in vind ik trouwens erg lastig. Officieel mag het niet, maar ja, soms is het onvermijdelijk. Goed poetsen zodra het kan. Zijn er anderen die er wel redelijk mee konden eten?
In Nederland betreft het een ortho in Maastricht. Dr. van der Laere een Belg die in Maastricht die behandeling doet.. In Belgie is het dr. Jos Henkes in Lanaken en dr. Gille in Vossem. Let wel deze behandeling is niet voor alle patienten geschikt en is vrij kostbaar. Ik denk zo'n. 3000 euro's. :(
Ik kreeg echte hypo's omdat ik de smaak van een tussendoortje of maaltijd direct wegpoetste (want de aligners moesten er weer snel in) en ik dus nooit het gevoel had wat gegeten te hebben. Altijd die tandpastasmaak en die plasticsmaak in mijn mond - gek werd ik ervan!
Ik heb de behandeling met een vaste beugel afgemaakt en ik wou dat ik direct brackets had genomen.
Ik poets m'n tanden twee keer per dag met tandpasta, heb ik een keer echt zooi gegeten ook nog een derde keer, anders na een 'tussendoortje' gewoon met een natte tandenborstel poetsen. Zeven keer per dag schuren met tandpasta is ook niet alles.
Ik ben nu halverwege en het gaat prima, nog een paar maanden en dan ben ik er als het goed is vanaf.
Ik ben 13 sinds 5 dagen en nou is mijn vraag:
Kan ik Invisalign ook al in? Mijn tanden staan best wel scheef. Ik heb al op vroege leeftijd een ortho-behandeling gehad, alleen die is gestopt (helaas) doordat ik hem te weinig indeed. (khad een plaatbeugel) Ik ben nu ouder en weet ook zeker dat ik die discipline heb om de beugel in te houden. Dus weet iemand hier of je met 13 jaar ook al een Invisalign beugel in kan?
Groetjes Kim. :)
De minimale leeftijd voor Invisalign ligt bij ongeveer 15 jaar. In ongeveer 80-90% van de gevallen kan Invisalign worden toegepast. Dat komt omdat Invisalign beperkt tanden naar beneden kan trekken, omhoog kan duwen en kan roteren. Omdat je nog geen 18 bent, wordt jou behandeling bij de ortho normaal gesproken door de ziektekostenverzekering betaald. Invisalign is een stuk duurder dan een normale behandeling en die wordt niet vergoed.
Als je met de behandeling verder wilt gaan, zou ik gewoon weer een afspraak bij de orthodontist maken. En als het bij die ortho niet meer zo goed loopt, kan je altijd nog naar een andere gaan. Misschien is een gewone beugel niet zo mooi, maar van het resultaat heb je de rest van je leven plezier :smt003 ! Ik wilde ook graag rechte tanden en ben pas toen ik 28 was naar de ortho gegaan. Nu heb ik boven Invisalign en onder een vaste beugel, maar als ik had kunnen kiezen had ik veel liever met 13 jaar boven en onder een gewone beugel gehad. Daarnaast zijn er best veel volwassen die nog een vaste beugel nemen. Oftewel, daar hoef je je tegenwoordig echt niet meer voor te schamen. :-? .
En wat betreft discipline, als je het echt wilt, dan krijg je ook dat voor elkaar Kim :wink: . Praat er gewoon met je ouders over, die zullen je zeker begrijpen en ondersteunen.
Groetjes,
mmm
invisalign
Re: invisalign
Ik draag een invisalign-beugel sinds eind december en ik moet zeggen dat ik eerst ook opzag tegen het in en uit doen. Achteraf gezien valt het heel erg mee. Zowiezo eet ik nu gewoon meer tijdens de standaard maaltijden. Je maag en lichaam went al heel snel aan een nieuwe routine, dus voor je het weet heb je ook geen behoefte meer om snel even iets te eten. Met het uitgaan kun je best wel een biertje drinken met de beugel in. Rode wijn en andere zwaar getinte alcoholische versnaperingen zou ik echter vermijden;)
Ook draag ik iedere beugel 2,5 week ipv 2 weken, dit in opdracht van de orthodontist ("je kunt m nooit te lang dragen", dus je haalt je uren echt wel:)
Orthodontie zit niet in in het basispakket, ook niet als je onder de 18 bent. Je ouders / verzorgers moeten dus wel een aanvullende (tandarts) verzekering hebben om het voor vergoeding in aanmerking te laten komen.
onzichtbare beugels, linguale beugel
De linguale beugel is inmiddels een betrouwbare methode met dezelfde resultaten als met de traditionele slotjesbeugel. Voordeel is dat er geen glazuurbeschadigingen kunnen ontstaan aan de zichtbare buitenkant van de tanden die bijvoorbeeld kunnen ontstaan bij het verwijderen van slotjes. Verder gaan tanden dus recht staan zonder dat de beugel zichtbaar is ( onzichtbare beugel ).
Invisalign Amsterdam kosten
Re: Invisalign
Om de hoeveel weken doe jij een nieuwe aligner in?
En zie je wel al resultaat?
Groeten
Marjolijn
Oh en ik zie al duidelijk resultaat. Ben begonnen in december vorig jaar en het staat nu al stukken rechter. Waar ooit een gat zat vanwege een getrokken kies, is nu niets meer te zien. Dus het werkt voor mij perfect.
Ik heb begrepen dat de kosten voor een invisalign behandeling al snel oplopen tot de 4000 euro wanneer je verzekering de behandeling niet dekt. Is hier iemand die ervaring heeft met het betalen van de behandeling in termijnen? Hoeveel geld ben je dan per maand kwijt?
Ik hoop op een reactie!
Ik heb sinds kort te horen gekregen dat ik een slotjes-beugel moet.
Nou las ik dat er Invisalign bestaat. Wat een opluchting.
Kan iemand mij vertellen of dit ook mogelijk is voor ALLEEN de bovenkaak? En weet iemand hier de kosten van?
Graag een reactie. :)
Stephan.
Maar er zijn enkele problemen.
De kosten, de vergoeding, de praktijk.
Kosten zjin hoog, maar er zijn zorgverzekeringen bij die dit (bijna)volledig dekken.
Nu word er wel gezegt, ligt aan je zorgverzekering,maar kan ook iemand echt vertellen bij welke zorgverzekeraar wat word vergoed? B.v van de mensen die al in behandeling zijn: welke verzekering heb je, waar en wat word er vergoed?
Zo kan ik namelijk volgend jaar overstappen van verzekeraar en aan behandelingen beginnen + dat ze vergoed worden, tenminste voor een groot deel dan!
Daarnaast het 2e. de Praktijk. Ik kom zelf uit brabant heb ondertussen 20 orthodontisten afgebeld niemand gebruikt de invisalign, sterker nog ze kende het niet eens, of je kreeg; "Owja dat uit amerika weer zeker". Ik weet dat perfectsmile (http://www.perfectsmile.nl) deze behandelingen ook toepast en 4 praktijken in nederland heeft, waaronder breda (wat voor mij dicht in de buurt ligt) Maaaaaar niet alle zorgverzekeringen gaan akkoord met perfectsmile en vergoeden dit dus NIET!
Kan iemand mij helpen met mijn vragen?
Praktijk in brabant die dit uitvoerd EN goedgekeurd word door zorgverkeraars.
EN welke zorgverzekering hebben jullie, wat word daarvan vergoed?
Alvast bedankt!
Re:
kun je een foto van je gebit sturen, dan kijk ik wat er mogelijk is?
groetjes remco
ortho in opleiding
orthofordich@yahoo.de
Re: Re:
Ik wéét dat ik me niet overal mee moet bemoeien, maar je reageert op een berichtje uit 2006 hè....
Zijn er intussen nog meer mensen met ervaringen?
21 feb heb ik mijn behandelplan bij de orthodontist welke in dezelfde praktijk zit als mijn tandarts, deze gebruikt alleen de bekende slotjesbeugel. 3 maart heb ik ook een afspraak bij een orthodontist welke de invisalign in het assortiment heeft. Ik zal mijn ervaringen hier posten.
Heeft iemand ervaring met bestellen van deze site *reclame*
Paginering