Vervolgbehandeling WKB

Author:
logicase
Posted:
zo, 10/08/2006 - 01:30
Hallo,

Ik heb in augustus en september 3 WKB laten doen. Er zitten nu tijdelijke vullingen in, totdat de definitieve behandelingen plaats gaan vinden. Deze stonden gepland voor eind oktober/begin november. Naast de bekende napijntjes heb ik hier geen last van gehad.

Aangezien ik dit jaar bijna de vergoedingslimiet van de verzekering heb bereikt, vroeg ik mij af of ik deze behandelingen ook kan verplaatsen naar (begin) januari, aangezien dit best wel kostbare behandelingen zijn denk ik, of dat dit niet aan te raden is.
Geke

Dit is eigenlijk inderdaad niet aan te raden. Want bij de start van zo'n wortelkanaalbehandeling is het kanaal vaak nog niet optimaal schoon en wordt er tijdelijk vulmateriaal in de kanaaltjes gedaan wat ongeveer 3 maanden goed meegaat, maar daarna kunnen er problemen ontstaan. Omdat dan misschien toch de bacterien weer de overhand krijgen en problemen aan de wortelpunten kunnen veroorzaken, wat pijn bij kauwen kan geven. Als het financieel echt moeilijk is, kun je de tandarts vragen een deel goed schoon te spoelen en nogmaals tijdelijk te vullen. Dit kost natuurlijk wel geld, maar minder dan alles helemaal definitief vullen. Ik denk dat je het beste met je tandarts kan overleggen wat er het beste gedaan kan worden, want hij of zij weet ook de situatie van de tanden en kiezen die behandeld worden. Als ze erg zwak zijn, kan extra behandeling ze misschien erger verzwakken.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
zo, 10/08/2006 - 22:15 Permalink
logicase

Bedankt, het is duidelijk. Gelukkig is het financieel niet echt moeilijk, ik heb al om een indicatie gevraagd zodat ik er al wat rekening mee kan gaan houden. Echter als het zonder problemen kon stelde ik het natuurlijk liever uit.. :wink:
zo, 10/08/2006 - 23:47 Permalink