In het kort zal ik het proberen te zeggen.
Ik ben enorm bang voor de tandarts maar dankzij m'n huidige ga ik toch elk half jaar op controle.
Helaas moest er geboord worden en ik heb 2 verdovingen gehad en voelde toch het koude water op mijn kies.
Ze zeggen dat het kan komen omdat ik door de angst veel adrenaline heb en dat daardoor de verdoving niet goed werkt.
Nu wil ik graag proberen om valeriaan te gaan gebruiken omdat ik gewoon niet van medicijnen zoals Oxaxepam e.d. hou.
Ik moet volgende week weer heen voor een andere kies die geboord moet worden.
Heeft iemand er ervaring mee dat je er rustiger van word?
Alvast bedankt!
Ik ben enorm bang voor de tandarts maar dankzij m'n huidige ga ik toch elk half jaar op controle.
Helaas moest er geboord worden en ik heb 2 verdovingen gehad en voelde toch het koude water op mijn kies.
Ze zeggen dat het kan komen omdat ik door de angst veel adrenaline heb en dat daardoor de verdoving niet goed werkt.
Nu wil ik graag proberen om valeriaan te gaan gebruiken omdat ik gewoon niet van medicijnen zoals Oxaxepam e.d. hou.
Ik moet volgende week weer heen voor een andere kies die geboord moet worden.
Heeft iemand er ervaring mee dat je er rustiger van word?
Alvast bedankt!
Traveller
Misschien dat het bv voor jouw werkt maar niet iedereen is hetzelfde. Ontspannings oefeningen helpen niets bij mij. Denken aan iets leuks help ook niets want ik kan aan niets anders denken dan de behandeling.
Was het maar zo makkelijk :(
Ik probeer te ontspannen en elke keer niet eraan te denken. Ik probeer te denken aan bv iets iets leuks. Ik probeer elke keer weer maar het houd een keer op en ik wil ervan af zijn.
Om heel eerlijk te zeggen word ik ook een beetje flauw ervan dat mensen zeggen denk aan iets leuks! Ontspan! (je bedoelt het goed dat weet ik echt wel :wink: )
Alsof het zo makkelijk is en helaas bij mij werkt het echt niet.
Vandaar dat ik dan maar een pilletje ga nemen.
Ik wil liever geen medicijn van een huisarts maar liever zoiets als Valeriaan en/of die thee.
Ik weet alleen niet waar die thee te krijgen is.
Ik zal laten weten hoe het gegaan is. De 18de moet ik heen dus nog ongeveer een weekje.
Als iemand nog andere tips heeft heel graag. Of ervaringen met bv Valeriaan en thee.
Bedankt voor de tips zover!! :smt023
Ik ben erg benieuwd!!
Vandaag meteen een Valeriaan capsule genomen en vanavond nog 1tje.
Morgen ook weer enz enz tot de dag dat ik erheen moet en daarna soort van afbouwen. Ik vind het eng om ineens te stoppen.
De thee probeer ik vanavond.
Heel erg bedankt voor de tips!! En nogmaals Lieneke ik waardeer absoluut je hulp. Maar voor mij ontspannen lukt niet helaas. (Het is zo moeilijk om op internet duidelijk je gevoelens te uiten vandaar dat ik het nogmaals zeg dat ik je hulp waardeer ik wil niet dat je mijn antwoord verkeerd opvat :wink: )
Arrrgghh blech bah en nog eens bah!! Ik heb geen zin in volgende week maarja :cry: Zo en nu lekker aan de pizza :smt003
Ik zal laten weten hoe het gegaan is en hoe de combi thee en valeriaan is voor mij :)
Je moet niet actief proberen te ontspannen, zo van: ik ga nu ontspannen, ontspannen, ontspannen !!!! grrrrr !!! dat werkt niet. En proberen te denken aan iets leuks terwijl er iemand aan je zit te prutsen dat lijkt mij ook zowat onmogelijk.
Truc is juist concentratie, bijvoorbeeld concentreren op je buikademhaling (dat bedoelt Lieneke ongetwijfeld met ontspanningsoefening): handen op je buik leggen en alleen maar denken in.... uit... en je concentreren op het gevoel = de druk tussen je bewegende buik en je handen. Verder niks.
Of iets doen met je vingers: wijsvinger en duim op elkaar bijvoorbeeld en je dan zeer sterk concentreren op het gevoel = de druk tussen je vingers.
Heb je het op die manier al eens geprobeerd?
eh, ja, dat dus.
Helaas Chris888 bij dat soort oefeningen word ik alleen nog maar meer zenuwachtiger en gaat mijn ademhaling heel erg slecht.
Ik heb dat soort oefeningen wel gedaan maar het helpt mij niets.
Maar da's nou net de moeilijkheid in dit hoofdstuk van het forum.
Toch?
Ben niet voor niets een keer onder narcose geweest omdat ik te bang was.
Ben gewoon een mietje :smt022
jij zegt 't :P
Laat je nog even weten hoe het is gegaan?
Traveller :smt006
Misschien lees je erover heen.
Helaas geen extra versie maar ach het zal vast iets helpen.
Ik heb nu ook weer zo'n bakje thee zodat ik er wat aan kan wennen.
Dankje Traveler!! Ben niet zo'n mietje meer als eerder maar dat is echt ook dankzij mijn huidige tandarts!
Maar even serieus ik vind angstige patienten geen mietjes hoor.
Ik had eerst geen angst en door een idioot van een TA is het verpest omdat hij mijn angst niet serieus nam.
Ik laat absoluut weten hoe het gegaan is. Ik ben heel benieuwd of de pillen en de thee werken bij mij.
Zet um op he!!
Traveller :smt004
Ik neem geen thee en valeriaan meer.
Geen behoefte om het precies uit te leggen maar ik kon er niet tegen.
Kreeg meer klachten dan rust :(
Ik ben gedoemd om naar de TA te gaan zonder hulpmiddel :)
Ik ga nog steeds heen woensdag en probeer dan zelf rustig te blijven. Ook omdat ik nu weet dat de verdoving beter werkt :)
Misschien m'n mp3 speler meenemen als het mag van de tandarts :smt003
Het gaat je lukken! Ik weet het zeker! Zet m op.
Ik heb mijn MP3 speler meegenomen en dat was geen probleem.
Blijkt dat er meerdere zijn die dat doen.
Het beviel mij echt stukken beter met muziek op m'n hoofd!
Heb weer 2 verdovingen gehad en de assistente heeft mij er goed mee geholpen dat ik wat rustiger werd.
Tijdje in laten werken de verdoving en toen kon ik m'n muziek aanzetten en echt super hoe dat ging.
Tuurlijk voelde ik nog wel wat maar zolang ik "genoot" van mijn muziek dan ging het beter.
Misschien dat ik nog een afspraak maak voor een andere kies maar die is niet erg en dat kan wel wachten.
Ik wil nu even rust van de TA dus dat laat ik later doen.
Jullie nog bedankt voor de steun!! :D
Ow nog iets...er is een kleintje geboren!!! :smt005
Komt een vestandkies door haha :smt003
Hij is nog maar ietsiepietsie zichtbaar maar hij komt door. Word m'n derde dus nog 1 te gaan als het goed is :)
Nou dit was het eerst.
Bedankt!!