gebroken snijtand, verder advies bij problemen?

Author:
John234
Posted:
vr, 10/13/2006 - 14:13
Nu hier toch al de hele dag last van te hebben zocht ik dit forum maar eens op (het heeft me eerder geholpen) en na er met de zoekfunctie niks over te kunnen vinden toch amar een topic te maken.

Mijn probleem is ook niet echt een standaard probleem.

Ik ben 16 jaar en heb nogal een erg slecht gebit. Ik weet wel waarom ik heb mijzelf namelijk nooit de gewoonte aangeleerd om te tandenpoetsen. ik ben vaak bij de tandarts geweest in het verleden en al 4 keer is een tand getrokken. 3 keer een melktand en 1 keer een achterste kies, die getrokken is na overweging van een wortelkanaal behandeling, maar ter ondersteuning van het doorkomen van de verstandskies maar is weggehaald. afijn hier kon ik nog mee leven. maar nu heb ik mij het tandenpoetsen nog niet aangeleerd en zit met een aantal flink lelijke voortanden. mijn tandvlees is bijna volledig ontstoken en ik weet heel goed de reden hiervan. verder hebben mijn 2 voortanden en rechterhoektand een lelijke gele plek op de voorkant, ik weet niet of dit nog gerepareerd kan worden.

In het geval van de hoektand. hij staat zo n 4 mm naar voren, heeft een kleine zwarte plek voorop en is voorzover ik kan zien geel met bobbeltjes op de achterkant. met een tandenstoker kan ik er daar delen vanaf halen. ik maak me nu dusdanig zorgen over die tand dat ik vind dat er maar eens actie moet komen.

Ik heb altijd ontkent dat ik tandproblemen had omdat ik er nooit wat van voelde. ik heb gevoelige tanden gehad maar dat is nu niet meer zo, maar mijn tanden zien er nog lelijker uit. verder heb ik eerder heel erge kiespijn gehad bij tanden die er nadien dus ook uit moesten. ik heb tot nu toe geen greintje (spontane) pijn gevoeld. maar echter als ik op mijn hoektand druk gaat die wel degelijk pijn doen.