ik mis onder mijn kiezen aan een kant en de tandarts wou er een plaatje voor maken, mis ze al jaren.
helaas is daar geen plaats voor omdat mijn bovenste tanden het tandvlees raken waar het plaatje met de nieuwe tanden zou moeten komen.
er is ook een afdruk naar de tandtechnieker gegaan en die zei ook dat het niet gaat omdat er geen plaats is.
helpt een splint dan om plaats te maken?
groeten, plien8
helaas is daar geen plaats voor omdat mijn bovenste tanden het tandvlees raken waar het plaatje met de nieuwe tanden zou moeten komen.
er is ook een afdruk naar de tandtechnieker gegaan en die zei ook dat het niet gaat omdat er geen plaats is.
helpt een splint dan om plaats te maken?
groeten, plien8
Re: kan een splint helpen om plaats te maken voor een plaatj
Dat is een moeilijke situatie. Dat die bovenste tanden uitgroeien is geen zekerheid, maar komt toch vaak voor.
Er is uiteraard altijd een oplossing, maar zonder studiemodellen en OPG is alles wat hier geschreven wordt een gok.
Een radicale oplossing zou zijn om de bovenste kiezen ook te trekken, want zo hebben ze ook geen functie. Het resultaat is dan een prothese boven en onder. Als ze parodontaal aangetast zijn of er caries opzit, dan is dat nog te verantwoorden ook ;-)
Maar echt, dat er nog niemand geantwoord heeft komt door de complexiteit van prothetisch werk. Dan is het echt gokken, want er spelen echt 1001 factoren mee...
helpt splint?
bedankt voor je antwoord, ik ga dit aan de kaakchirurg voorleggen mocht de splint niet helpen.
ik wil graag weer eens 'normaal' eten :-? .
groeten, plien8
Re: helpt splint?
Ik hoop dat dit een oplossing kan zijn, maar ik zou niet te veel verwachtingen koesteren.