Scherp uitstekend puntje bot na extractie

Author:
hellogoodbye
Posted:
di, 10/03/2006 - 15:44
Bij de kaakchirurg zijn drie weken geleden 2 naast elkaar liggende kiezen getrokken: dat kostte nogal wat moeite en er moest aardig gehakt en gezaagd worden. De plek is nu nog steeds best wel gevoelig.

Nu viel me vorige week op dat er vlak boven de plek waar een kies heeft gezeten een scherp puntje door m'n tandvlees steekt (of er nog net onder zit eigenlijk). Het zit op een plek waar voor m'n gevoel het bot ophoudt en het tandvlees (en het achtergebleven gat) begint, zeg maar op de rand waar de chirurg heeft zitten hakken en zagen. Het is ook net of daar een stuk uit m'n bot is gezaagd omdat die kies was afgebroken. En op die rand zit dat puntje. Vorige week vroeg ik aan de kaakchirurg wat dat was en hij mompelde alleen maar dat dat er vanzelf wel uitging.

Wat is dat dan eigenlijk...? Een stukje bot wat is achtergebleven? En wat eruit moet groeien of zo...? Het lijkt me echt compleet vast te zitten, net alsof het echt vast zit aan het bot van m'n kaak: als ik er op druk (beetje gevoelig) kan ik er totaal geen beweging in krijgen. Het zit er nog precies zoals een week geleden. Hoe kan zoiets dan vanzelf verdwijnen? En hoe lang kan zoiets duren?
hellogoodbye

Het is nu 15 oktober.... en het puntje zit er nog steeds. Sterker nog, er zit geen tandvlees om dus je voelt het nu ook echt scherp. Ik begin ook last te krijgen met eten, dat het prikt in m'n wang. De plaatst is onveranderd, en ook de stevigheid waarmee het vastzit: onbeweeglijk.

Moet ik me nu toch zorgen gaan maken...? Of kan zoiets inderdaad wel weken en weken blijven zitten voordat het er vanzelf uitgaat...?
zo, 10/15/2006 - 22:09 Permalink
Flandria

Bot laten reshapen... Lichtjes verdoven en dan zal er met de knabbeltang het uitsteekseltje worden weggehaald.

Komt wel meer voor...
ma, 10/16/2006 - 10:02 Permalink
van Hooren

Ik herken dit probleem. Heb vorig jaar ook mijn verstandskies laten verwijderen en toen voelde ik ook zo'n puntje. Werd er helemaal gek van want dacht dat er nog een stuk kies in mijn kaak was achtergebleven.
Op een gegeven moment is het na een aantal weken spontaan verdwenen. Raar verhaal maar waar....
vr, 10/20/2006 - 18:08 Permalink