HALLO!
Ik heb in mijn ogen een groot probleem, ik ben als de dood voor de tandarts. Nu hebben we gisteren een poging gedaan om een wortelkanaalbehandeling te doen,.....................doordat ik al dagen helse pijn heb moest dit gebeuren. nu lukte het niet om de zenuw te verdoven,....en heb ik huilend en met kruidnagelolie in de kies het pand met onverrichte zaken verlaten. Inmiddels heb ik een antibiticakuur en hoop ik dat de zenuw weg rot,.............Volgende week ga ik doodsbang terug,...................Gaat deze kuur mij wel helpen, of schiet ik volgende week weer tegen het plafond? heeft u tips???
Ik heb in mijn ogen een groot probleem, ik ben als de dood voor de tandarts. Nu hebben we gisteren een poging gedaan om een wortelkanaalbehandeling te doen,.....................doordat ik al dagen helse pijn heb moest dit gebeuren. nu lukte het niet om de zenuw te verdoven,....en heb ik huilend en met kruidnagelolie in de kies het pand met onverrichte zaken verlaten. Inmiddels heb ik een antibiticakuur en hoop ik dat de zenuw weg rot,.............Volgende week ga ik doodsbang terug,...................Gaat deze kuur mij wel helpen, of schiet ik volgende week weer tegen het plafond? heeft u tips???
Dus... even doorzetten! (overigens moet je tandarts ook geen watje zijn om dit te doen, ik heb toch ook wel eens het water in mijn handen staan als het moet, gelukkig gebeurt dit zelden...)
Als er een ontsteking is aan de wortels, kan het best zijn dat het niet verdoofd. Antibiotica zal dan vaak helpen. Dat was dus een goede zet van je tandarts.
Maar dan nog: als jij angstig bent, zal de verdoving slechter werken. Dus ontspan je voor je naar de tandarts gaat: lees een boek, neem een bad (dan ruik je nog extra lekker ook ;-) ), ga wat joggen (en daarna een bad ;-) ).
En dan nog... Vraag anders aan je tandarts om meerdere technieken toe te passen: gow-gates, akinosi, infiltratie (ja, dit kan soms de verdoving net over de drempel dragen in combinatie met de klassieke spix) en eventueel als dat kan stabident. Misschien zelfs intraligamentair, maar dat vind ik niet leuk... (duizel je van deze termen, geen nood, je tandarts kent ze wel)
Helpt het dan nog niet... Tja... Hopelijk raakt hij dan in de zenuw op een of andere manier en kan hij rechtstreeks verdoven...
Veel succes!