wat is een implantaat?

Author:
Innge
Posted:
wo, 10/18/2006 - 18:08
hallo,

Na alle waarschijnlijk heid zal dit ergens op het forum staan, maar ik kan het niet vinden vandaar deze vraag.
ik ben vandaag bij de tandarts geweest en ja mijn melkkies laat ik trekken maar in plaats daarvan komt een implantaat en ik zou graag willen weten wat dat is en hoe het in zijn werk gaat zo iets te plaatsen.

innge
JanC

Binnenkort wordt mijn kies, helemaal links achterin, getrokken. Daarnaast zit nog een verstandskies (maar daarvan is al een keer gezegd is dat ik die er beter uit kan laten halen). In eerste instantie dacht ik zelf aan een implantaat, maar mijn tandarst liet meteen merken dat onzin te vinden voor zo'n achterste kies. Toch vraag ik me af of het straks niet lastig is met kauwen, en wat is er eigenlijk tegen op zo'n implantaat. Wat ik graag zou willen weten is of het gebruikelijk is om in een geval als dit geen implantaat te plaatsen en wat zo'n inplantaat ongeveer kost (als ik het toch graag zou willen).
ma, 12/11/2006 - 10:39 Permalink
Paul

Uit onderzoek is gebleken dat iemand voor zijn gevoel geen kauwvermogen verliest zonder al zijn grote kiezen. Het verliezen van één kies zal je dus al helemaal niet merken.
Implantaten zijn een hele mooie oplossing voor veel tandheelkundige problemen, maar dan moet er wel een probleem zijn! Elke behandeling brengt een zeker risico met zich mee. Dit plus de lasten en de hoge kosten die een implantaat met zich mee draagt, zorgt ervoor dat je soms beter kunt beslissen niets te doen.

Met vriendelijke groet,
Paul.
ma, 12/11/2006 - 12:06 Permalink
JanC

Bedankt voor je reactie Paul. Dan zal zo'n implantaat er bij mij waarschijnlijk niet komen. De wond zal trouwens toch een tijdlang goed moeten genezen, dus ik zal vanzelf wel merken hoe het is met een kies minder.
Toch ben ik benieuwd wat zoiets ongeveer kost. Kun je daar nog wat over zeggen (gewoon orde van grote, honderden, duizenden euros's.....)?
ma, 12/11/2006 - 13:39 Permalink