kroon te klein, sluit niet aan tandvlees

Author:
Tijnmabel
Posted:
do, 10/19/2006 - 22:04
Ik heb al een paar keer berichten geplaatst over mijn nieuwe kroon.
Voor alle antwoorden .... vast bedankt.
Maar nu heb ik nog een probleem met mijn kroon.
Er komt ontzettend veel vuil tussen de kroon en de tand erachter maar ook gedeeltelijk onder de kroon.
Ik kan er met een flosdraad een eindje onderdoor komen.
Ik ben terug gegaan naar de tandarts (in Spanje!!) en hij zegt dat dat juist zo moet. In zijn ogen hoeft de kroon niet langer want ..... er komt altijd iets tussen, vloeistoffen zoals frisdrank e.d. en op deze manier kan ik het goed schoon houden. Maar ik denk juist het tegenovergestelde. Met een flosdraad kan ik de ruimte tussen tand en opgezette kroon toch nooit helemaal schoon krijgen????? Ik ben bang dat ik juist op deze manier een gaatje krijg in mijn tand.
Ik kan er ook met mijn nagel onder wippen.
Nu moet ik met een ragertje na ieder maaltijd de ruimtes bij de kroon schoonmaken maar dat vind ik nogal een gedoe. Ik hoefde dat eertijds met mijn eigen tanden bijna nooit te doen, enkel eens flossen. Gevolg is dat mijn tandvlees vreselijk veel pijn doet van al dat raggen.
Moet ik nu een andere kroon of heeft mijn tandarts gelijk.

Bedankt vast voor jullie reacties.
Cindy
Geke