GARANTIE!!!!!

Author:
blidwin
Posted:
vr, 08/11/2006 - 12:47
Mijn tandarts heeft 4 weken terug een worterlkanaalbehandeling gedaan en gelijk de desbetreffende kies gerepareerd. Een nieuwe vulling en een stukje aan de zijkant "geplakt". Na 3 weken viel dit stukje eraf, precies op vrijdagavond en 12 uur voordat wij op vakantie gingen. Tandarts gebeld maar die was zelf weg dus naar zijn vervanger, kosten 59,00 euro en gelijk afrekenen. Rekening gedeclareerd maar wordt niet vergoed omdat ik het limiet al gehaald hebt. Nu wil ik deze 59,00 euro van de rekening van mijn tandarts afhalen omdat ik vindt dat het binnen 3 weken wel erg vlot is. Heeft iemand hier ervaring mee, of wordt dit een slopende wel en nietes spel met onze tandarts, en dat wil ik niet.
Moon

Heb je het al met je eigen tandarts besproken?
Misschien vergoedt je tandarts jou die 59 euro wel gewoon.
Mijn advies eerst praten met je eigen tandarts en dan pas beginnen te "mopperen" :D

Succes
vr, 08/11/2006 - 12:46 Permalink
Beroeps

vaste regel in de gezondheidsrechtelijke litteratuur: eerst met "veroorzaker"bespreken en tot een oplossing zien te komen. Geeft die geen krimp dan pas andere stappen. Nu zijn er meer oorzaken van breuk dan de oorzaak "tandarts"Hoe groot was de vulling? Was het een tijdelijke vulling? Moest er eigenlijk iets sterkers gemaakt? Drop? Kauwgom? Spare Ribs?
do, 08/31/2006 - 16:49 Permalink
Flandria

Nu, soms is een kroon een betere oplossing dan een vulling. Je kan een tandarts overigens niet aansprakelijk stellen hiervoor, tenzij hij aantoonbare fouten heeft gemaakt (vulling te hoog etc), aangezien gaat om een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis (zoals bv. een prothese). TTZ, in Vlaanderen toch, al kan dit medicolegaal anders liggen in Nederland.

Spreek er anders eens over met je tandarts. Vaak ligt de wrevel in communicatiefouten en die zijn herstelbaar...
vr, 10/20/2006 - 14:24 Permalink