Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een kroon gekregen op een kies zonder dat daar een wkb op is uitgevoerd. Enige tijd na plaatsing van de kroon had ik pijn aan die tand, maar de tandarts zei dat het nog niet ernstig genoeg was voor wkb en dat de pijn vanzelf misschien wel minder werd. Dat is ook gelukkig gebeurd. Maar nu heb ik sinds juni ongeveer een soort ontsteking aan mijn tandvlees (doet geen pijn verder, ik heb er ook niet echt last van), en als ik daar op druk dan komt er soms een witte substantie uit. Het is heel erg wisselend, de ene keer is het bijna weg en de andere keer is het nogal opgezwollen en komt er dus die soort pus uit. Wat zou dit kunnen zijn (en ja, ik ga er wel mee naar de tandarts maar wil graag van tevoren een beetje voorbereid zijn :lol: ), want ik had gehoopt dat het uit zichzelf weg zou gaan, maar na dus een paar maanden zit het er nog steeds... :cry:
Meestal wordt er bij een wkb met een kroon inderdaad door de kroon geboord. Op het kauwvlak zal je dan dus een stukje kroon missen, maar dit wordt dan weer opgevuld met ander vulmateriaal.
Bij een chronische ontsteking is de zenuw al niet meer vitaal. Blijven doorlopen met een onsteking is niet verstandig....