varvangen composiet vullingen

Author:
haloesje
Posted:
vr, 10/06/2006 - 14:09
Hallo,

ik ben bij een andere tandarts geweest (i.v.m. verhuizing). Hij vertelde mij dat al mijn composietvullingen (stuk of 16) vervangen moeten worden door amalgaanvullingen. Dat zou beter voor me zijn, omdat ik vrij grote vullingen heb.
Nu wil ik best het een en ander aan mijn gebit laten doen, maar al mijn kiezen laten vullen met amalgaan vind ik vrij ver gaan.
Weet iemand raad?

Groetjes Marloes
vV

ik vind dit (zeker in de huidige tijd) een beetje een onzinnig advies. Als het werkelijk heel grote vullingen zijn, lijkt een volgende stap mij eerder richting kronen te gaan, dan terug naar amalgaam..(waar je minder speelruimte mee hebt dan met een (goed gelegde) composietvulling.)

En dan ook nog alle vullingen slecht?? zet ik toch wel vraagtekens bij.
vr, 10/06/2006 - 14:11 Permalink
haloesje

Hij vertelde dat de vullingen te groot zijn en uitsteken. Verder vertelde hij dat je composiet alleen kon gebruiken voor kleine gaatjes. Nou is het wel een Duitse tandarts. Ik weet niet of dat nog verschil maakt?
vr, 10/06/2006 - 14:27 Permalink
mecánico para …

Weg gaan bij die tandarts! Gisteren nog. Die gaat jou via amalgaam, inlay en kroon uitkleden. Visieloze duitse aanpak.
vr, 10/06/2006 - 15:30 Permalink
alscho28

das dan toch een kwestie van bijslijpen of zie ik dat verkeerd? Ik heb zelf ook twee composietvullingen die redelijk groot zijn, maar zelf aangebracht door mijn tandarts. nix mis mee hoor.

als je er verder geen last van heb... lekker laten zitten.
dat kan idd alleen maar veel gezeur en ellende opleveren. en scheelt nog een hoop geld ook nog.
vr, 10/06/2006 - 15:32 Permalink