hallo,
Ik ben een tijdje geleden bij de spoedtandarts geweest, en die heeft toen een WKB uitgevoerd in mijn rechteronderkaak ( kies). Keurig gedaan, niets van gevoeld, en hij heeft er toen ook een noodvulling ingedaan.
ik moet er eerlijk bij zeggen, dat dat al wel weer 6 tot 8 weken is geleden, maar ben een enorme angsthaas.
Nu heb ik sinds 2 dagen last van druk in mijn onderkaak, als ik tegen die tand/kies aandruk, dan is dat gevoelig :( ., heb er gisternacht wakker van gelegen, paracetamol hielp niet meer, dus ben bang dat er echt weer iets aan de hand is. Stom van mij natuurlijk, had al veel eerder die noodvulling er uit moeten laten halen. Warm en koud drinken doet niet zeer, alleen als ik mijn kiezen opelkaar druk, dan voel ik het duidelijk.
Het trekt ook door richting mijn tanden, allemaal aan de rechterkant
Wat kan dit zijn, ik ga een afspraak maken, want dit is niet vol te houden
Ik ben een tijdje geleden bij de spoedtandarts geweest, en die heeft toen een WKB uitgevoerd in mijn rechteronderkaak ( kies). Keurig gedaan, niets van gevoeld, en hij heeft er toen ook een noodvulling ingedaan.
ik moet er eerlijk bij zeggen, dat dat al wel weer 6 tot 8 weken is geleden, maar ben een enorme angsthaas.
Nu heb ik sinds 2 dagen last van druk in mijn onderkaak, als ik tegen die tand/kies aandruk, dan is dat gevoelig :( ., heb er gisternacht wakker van gelegen, paracetamol hielp niet meer, dus ben bang dat er echt weer iets aan de hand is. Stom van mij natuurlijk, had al veel eerder die noodvulling er uit moeten laten halen. Warm en koud drinken doet niet zeer, alleen als ik mijn kiezen opelkaar druk, dan voel ik het duidelijk.
Het trekt ook door richting mijn tanden, allemaal aan de rechterkant
Wat kan dit zijn, ik ga een afspraak maken, want dit is niet vol te houden
Ik denk dat die tandarts een ontsmettende pasta in je kanalen heeft geplaatst met calciumhydroxide. Ongetwijfeld heeft hij je daarna verteld dat dit slechts voorlopig was en dat je zeker moest terugkomen.
Dit product dood zowat alle bacteriën (al heeft het soms moeite met enterococcus faecalis) door zijn hoge pH (het is dus heel basisch). Deze pH daalt met de tijd door verdunning, tot het zijn werking verliest en even neutraal wordt als water. Het gevolg: bacteriën gaan lekker woekeren en je tand ontsteekt. Daarom laat ik het nooit langer dan 2/3 weken zitten.
Waar wacht je op? Je moest al aan het telefoneren zijn!
ja, ik weet dat dit mijn eigen schuld is ( stom van mij), maar angst is een heel vervelend iets. het was ook een noodvulling, de schuld ligt ook helemaal bij mijzelf
dankje voor je snelle reactie
Nog even geduld, blaffer, morgen ben je er van af. Al kan het zijn dat je eerst aan de antibiotica moet...
De pijn is nu gelukkig bijna helemaal weg, alleen nog wat gevoelig(op de kies en erom heen), maar ze zeiden dat dat over een dag of 3/4 ook wel weg zou zijn. Heb goede pijnstillers meegekregen, dus dit gaat wel weer in orde komen. Nu op naar 6 nov, naar mijn eigen tandarts, en die gaat het dan helemaal afmaken, ook al weet ik niet precies wat ze daar mee bedoelen.
Ik moet die angst van mij echt onderdrukken, want ze houden echt wel rekening daarmee, ook mijn eigen tandarts is heel rustig en begripvol, dus gewoon gaan. :lol:
ik was ook altijd bang maar mijn ervaring is als je regelmatig naar de tandarts gaat dat de angst wel wegtrekt. door omstandigeheden ben ik bij tig tandarten geweest en er was er maar 1 waar ik ontevreden over was ( die werkt inmidels niet meer meerdere klachten)
ik ben nog vaak erg bang( lees: zenuwachtig voor het onbekende) en ik geef dat ook steeds aan zodat er extra tijd voor mij genomen wordt en alles rustig kan gaan verlopen. en wanneer ik geen tijd rek is dat mooi meegenomen.
succes.
en ik vind het ondankt dat je te lang gewacht hebt, het toch goed dat je terug naar de tandarts gegaan bent.