Hoi tandarts,
Ik heb een spleetje en denk eroverom het weg te laten halen. Nu heb ik wat andere berichten gelzen over dit onderwerp, maar er worden steeds maar twee oplossingen besproken. Ik heb ook een keer gehoordt, dat je een stukje tandvlees vantussen de tanden kan halen. (dit is bij mij het geval). Is dit zo en moet je dan ook nog een beugel?
Groetjes Judith
Ik heb een spleetje en denk eroverom het weg te laten halen. Nu heb ik wat andere berichten gelzen over dit onderwerp, maar er worden steeds maar twee oplossingen besproken. Ik heb ook een keer gehoordt, dat je een stukje tandvlees vantussen de tanden kan halen. (dit is bij mij het geval). Is dit zo en moet je dan ook nog een beugel?
Groetjes Judith
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.
:smt006 Geke
Ik had vroeger ook altijd een spleetje tussen mijn voortanden.
Mijn tandarts dacht dat het o.a. mogelijk door het duimen tot op latere leeftijd was gekomen.
Ik ben toen door verwezen naar een ortho, en heb toen een jaar, rond mijn 15 een slotjesbeugel gehad. Na het jaar stonden mijn voortanden weer bij elkaar. Er werd eerst nog gedacht om een spalkje te plaatsen.
Dat is uiteindelijk niet gebeurd, wel heb ik nog 2 jaar een nachtbeugel gedragen.
Inmiddels ben ik 23 en staan mijn voortanden nog steeds naast elkaar.
En stel dat het niet lukt: er staat je een bloeiende politieke carriere te wachten in ons land:
:smt003