PIJNLOOS VERDOVEN

Author:
banghaasje
Posted:
vr, 08/18/2006 - 20:20
Hoi.
Er zijn mensen die zegen dat je pijnloos verdoofd kunt worden bij de tandarts.
Klopt dit en hoe gaat dat dan?
gr banghaasje :-?
Tinkie

Als er iemand bij is, kun je vragen als het mag van de tandarts of diegene hard in de handen mag klappen op het moment van de prik!
Dit helpt gek genoeg perfect!
Ook iemand waar je je op kunt focussen ...
wat ik niet begrijp is waarom er niet meer gedaan wordt aan angstbestrijding?
Door middel van muziek of een tv desnoods!
Het lijkt me voor een tandarts ook fijner als diegene in de stoel zich minder bang gaat voelen op den duur.
wo, 10/25/2006 - 20:03 Permalink
Cateye

Tinkie, groot gelijk! Ik snap dat ook niet...zorg inderdaad voor een TV...dat zou al zo ontzettend veel schelen! Ik zit net bij een nieuwe tandarts, waar ook veel aandacht geschonken zou worden aan angstige patienten....maar dat vind ik wel een beetje tegenvallen eerlijk gezegd....
Groetjes cateye.
wo, 10/25/2006 - 22:31 Permalink
Chris888

The key to minimising pain is in delivering the LA solution as slowly and smoothly as possible. It should take about 2 mins for a 2ml cartridge.

is in de praktijk 1 minuut dan snel?
nee toch??!
ma, 01/29/2007 - 18:08 Permalink
brenda78

Nou ik kan vertellen.... JA dat kan geheel pijnloos!

Ik ben gisteren naar de tandarts geweest..... Is een gaatje geboord en een stukje bij mijn voortand gemaakt.... en een wortel kanaal behandeling gehad!

Zag ook erg op tegen de prikken... maar de assistente deed er spul op.... (weet niet precies wat maar voor mij is het wondermiddel) en mijn tandvlees begon meteen te tintelen en werd gevoelloos en ik heb niets maar dan ook helemaal niets gevoeld van de 5 prikken die ik daarna heb gekregen!!!

mijn enige angst voor de tandarts was dus altijd de prikken maar sinds gisteren.... is die angst helemaal weg...
bij mijn vorige tandarts heb ik dat nooit gehad... Maar ben enorm blij met die methode! heb zelfs meteen een vervolg afspraak gemaakt voor volgende week, terwijl ik zelf dacht dat ik niet meer durfde te gaan.... :lol:
di, 02/06/2007 - 14:11 Permalink
Hilmo

Wat goed Brenda! :)

Ik herken je verhaal. Ik had 'maar' een gaatje wat geboord moest worden, Ik moest voor het eerst in mijn leven een verdoving. Hij zei dat in mijn linkeronderkaak geen zin had om voor te verdoven maar ik wou het persee. Ik voelde er inderdaad niets van. Ik voelde wat kouds tegen mijn wang, en een beetje de invloed van de verdoving, maar het kon net zo goed de stress zijn hahahah, en ik dacht Wanneer prikt hij nou, want het duurde zoooooo lang. Toen zei hij Het is klaar hahahah. Echt apart gewoon, daar was ik zo bang voor. Ik had de mp3 speler voor de zekerheid op gezet, als afleiding, maar dat had niet hoeven. Nu is de verdoving pas uitgewerkt en om half 4 is hij gezet tsjongejonge hahahah.

Sterkte!!
di, 02/27/2007 - 21:28 Permalink