Help Noodkroon valt eruit!

Author:
Marianne30
Posted:
do, 10/26/2006 - 17:58
Mijn noodkroon is zojuist bij het eten van een dropje eruit gevallen. Mijn tandarts is op vakantie. De drogisterij om de hoek heeft geen lijm die geschikt is om het ding weer vast te zetten. Heeft er iemand een tip hoe ik de noodkroon zo vast kan zetten dat tie het haalt tot komende woensdag (afspraak plaatsen kroon)?
Vriendelijke groet,
Marianne
Marianne30

Ja, op zich logische gedachte. Mijn tandarts werkt niet met vervangers. Is heel gedoe om een andere tandarts op vrijdag te vinden die dat wil doen. Het ding is er n.l. vorige week vrijdagmorgen toen ik net op mijn werk was er ook uitgevallen. Dus een doe-het-zelf-oplossing heeft mijn voorkeur.
do, 10/26/2006 - 18:03 Permalink
Lieneke

Werkt niet met vervangers? huh? Dat is wel heel erg slordig! Naar mijn weten is een tandarts verplicht om voor een waarnemer te zorgen.
do, 10/26/2006 - 18:09 Permalink
Chris888

Nou, als er vanavond niemand zich meldt met een goede doe-het-zelf-oplossing, zou ik toch maar even gaan rondbellen morgenochtend. Ik heb altijd begrepen dat noodkronen er niet voor niks zitten: onder andere om de ruimte voor de definitieve kroon 'open' te houden. Anders kan het gebeuren dat de def. kroon niet meer past.
do, 10/26/2006 - 18:21 Permalink
Marianne30

Heb de morgen erna tandartsenbelrondje gedaan. De 9e wilde mij helpen en heeft de noodkron weer vastgezet. Voelt en ziet er stukken beter uit. :D
zo, 10/29/2006 - 11:35 Permalink
Chris888

Mooi zo.
en nou geen plakkerige dingen meer eten (zoals dropjes): noodkronenlijm is niet zo goed bestand tegen trekkrachten. 't Is namelijk de bedoeling dat de noodkroon weer makkelijk loskomt als een definitieve kroon geplaatst kan worden.
zo, 10/29/2006 - 11:48 Permalink