Tand kapot, help!!!

Author:
Topaz
Posted:
za, 10/28/2006 - 11:47
Vannacht is plotseling mijn tand (snijtand) afgebroken.
Het zit zo, een paar jaar geleden heeft de tandarts hem gevult omdat ik inmiddels een grote gat had...Door het te boren bleef weinig over van de tand, maar de tandarts heeft door de vulling een nep tandje gemaakt.
En vannacht is ie afgebroken. Het ziet er verschrikkelijk uit!
Hij is bijna tot de wortel afgebroken en ik ga maandag gelijk bellen voor een afspraak.
Maar ik maak me zorgen, weet niet wat er nu gedaan kan worden?
Moet dat tandje eruit? Ik zou niet weten wat ze van dat stukje nog zou kunnen maken? En wat zijn de mogelijkheden nu? Weten jullie ook hoeveel dat ongeveer kost?
Ik ben erg bezorgd, ik kan zo niet naar buiten, kan iemand me alstublieft helpen?
Alvast bedankt!!!
Topaz

Lieneke, bedankt, maar ik denk dat de weekentandarts niks zou doen. Ik heb namelijk geen pijn. Maar ik heb van de week en volgende week allemaal sollicitatie gesprekken! Wat moet ik doen???!!! Ik kan me zo niet vertonen! :cry:

Weet iemand misschien wat er te doen is? Of iets snel gedaan kan worden?
zo, 10/29/2006 - 10:33 Permalink
Lieneke

Nogmaals: bel gewoon. Wij helpen in de weekenddienst soms wel mensen die voortanden hebben afgebroken. Het ligt er natuurlijk aan hoe druk het is. De een zal het wel behandelen en de ander niet. Niet geschoten is altijd mis.
Ik heb verder geen oplossingen voor je. Een stukje kauwgom eraan plakken lijkt me namelijk ook niet zo goed.

ps Het is voor andere mensen natuurlijk niet de bedoeling dat ze dan ook maar gaan bellen als er ergens iets is afgebroken. Geen pijn, geen urgentie. Maar in dit geval zou ik wel bellen.
zo, 10/29/2006 - 12:44 Permalink
mecánico para …

En ik zou zeggen: geen pijn alleen ongemak, jammer maar morgen even huistandarts bellen. alles wat als lap en plak doet nu is verloren geld want er dient zo te horen drastisch te worden opgeknapt. Dat is werk voor de huistandarts. en die maakt mogelijk morgen samen met het lab. een plaatje voor die ene tand zodat je er een beetje uitziet. definitieve acties zijn nu zonder serieus plan kansloos.
zo, 10/29/2006 - 13:39 Permalink