heling wond na extractie

Author:
stip07
Posted:
vr, 11/03/2006 - 16:40
Afgelopen dinsdag heb ik een kies in mijn bovenkaak laten trekken omdat ik na 2 apex resecties nog steeds last had van een ontsteking/fistel. De pijn na de extractie valt gelukkig mee, maar ik vraag me wel af hoelang het duurt voordat de wond weer dicht is. Ik vind het nl. heel eng om iets te eten; ik ben bang, dat het in de wond terecht komt. Hoewel de tandarts daar niets over heeft gezegd, spoel ik 2x per dag met Bocasan om ontstekingen te voorkomen.
chrissy

Hoi,

Zit met dezelfde vraag. Bij mij is het ook verleden dinsdag gebeurd.
Ik spoel ook nog dagelijks, het is de laatste kies en toch wel een redelijk diepe wond.

Groetjes
vr, 11/03/2006 - 19:01 Permalink
riek771

Bij mij is anderhalve week een kies getrokken. Volgens mijn tandarts mocht ik gelijk alles weer eten, alleen de eerste twee dagen niet te veel harde dingen.
Ik bleef behoorlijke pijn houden en zat 3 dagen later dus weer bij de tandarts. Daar bleek dat er veel losse botsplinters en toch ook etensresten in de wond zaten en dat de boel ontstoken was. Ze heeft de boel schoongespoelt, op een gaasje een pijnstillend medicijn dat naar kruidnagelen smaakt gedaan en daarmee de wond afgedicht (dit loste vanzelf op), hierdoor kon er niks meer in de wond komen. Ik kreeg daarnaast nog een ab-kuurtje tegen de ontsteking.
Nu anderhalve week later ben ik voor het eerst pijnvrij en is de wond dicht.
vr, 11/03/2006 - 20:18 Permalink