Net nu ik alle steun kan gebruiken reageert er niemand.
Ruim een week geleden (donderdag) is het implantaat in mijn linkerbovenkaak, voorheen element 24, geplaatst. Voorheen zat er een fistel, maar ook daar zijn goede resultaten mee behaald met ondersteuning van een antibioticakuur vernam ik. Alles is ook netjes schoongekrabt tijdens het implanteren.
Zaterdag kort contact gehad met de implantoloog omdat de fistel weer terug was. Ik hoefde me geen zorgen te maken en kon maandag terecht. Daarna is de fistel en bult daaromheen alleen maar dikker geworden. Ook in mijn gezicht was dat merkbaar. Ik ben vanaf maandag iedere dag bij de implantoloog geweest om alles door te spoelen en heb wederom een antibioticakuur voor 7 dagen. Gister kwam er inderdaad iets los en daarna was de grootste druk eraf. Er komt letterlijk pus uit lopen. Ook het tandvlees waar zich de hechtingen bevinden in mijn linkeronderkaak waar bot vandaan is gehaald heelt slecht en doet ontzettend pijn. Gisteren moest ik 2 paracetamol tegen de pijn nemen. Voorheen kwamen er stukjes bot uit de fistel en de implantoloog denkt dat het membraam is verschoven.
Vandaag vroeg ik wanneer hij dacht te weten of het goed of niet goed gaat. Hij denkt dat hij volgende week meer weet. Ik vroeg hem dus of hij het dan zo kan regelen dat het implantaat nog in november verwijderd kan worden. Ik ga er namelijk vanuit dat als er zo'n actieve ontsteking zit het gewoonweg niet goed kan gaan. Ik kreeg als antwoord dat hij nog nooit een implantaat had hoeven verwijderen en hij het tandvlees weer los zou maken om het membraam weer goed te plaatsen. Maar daar is de ontsteking toch nog niet mee weg?
Ik zou gewoonweg graag willen weten of ik hierin kan meegaan of dat u van mening bent dat het een rare gang van zaken is en ik eventueel voor een second opinion moet gaan.
Als u nog vragen heeft of ik onduidelijk ben geweest hoor ik het graag.
Ruim een week geleden (donderdag) is het implantaat in mijn linkerbovenkaak, voorheen element 24, geplaatst. Voorheen zat er een fistel, maar ook daar zijn goede resultaten mee behaald met ondersteuning van een antibioticakuur vernam ik. Alles is ook netjes schoongekrabt tijdens het implanteren.
Zaterdag kort contact gehad met de implantoloog omdat de fistel weer terug was. Ik hoefde me geen zorgen te maken en kon maandag terecht. Daarna is de fistel en bult daaromheen alleen maar dikker geworden. Ook in mijn gezicht was dat merkbaar. Ik ben vanaf maandag iedere dag bij de implantoloog geweest om alles door te spoelen en heb wederom een antibioticakuur voor 7 dagen. Gister kwam er inderdaad iets los en daarna was de grootste druk eraf. Er komt letterlijk pus uit lopen. Ook het tandvlees waar zich de hechtingen bevinden in mijn linkeronderkaak waar bot vandaan is gehaald heelt slecht en doet ontzettend pijn. Gisteren moest ik 2 paracetamol tegen de pijn nemen. Voorheen kwamen er stukjes bot uit de fistel en de implantoloog denkt dat het membraam is verschoven.
Vandaag vroeg ik wanneer hij dacht te weten of het goed of niet goed gaat. Hij denkt dat hij volgende week meer weet. Ik vroeg hem dus of hij het dan zo kan regelen dat het implantaat nog in november verwijderd kan worden. Ik ga er namelijk vanuit dat als er zo'n actieve ontsteking zit het gewoonweg niet goed kan gaan. Ik kreeg als antwoord dat hij nog nooit een implantaat had hoeven verwijderen en hij het tandvlees weer los zou maken om het membraam weer goed te plaatsen. Maar daar is de ontsteking toch nog niet mee weg?
Ik zou gewoonweg graag willen weten of ik hierin kan meegaan of dat u van mening bent dat het een rare gang van zaken is en ik eventueel voor een second opinion moet gaan.
Als u nog vragen heeft of ik onduidelijk ben geweest hoor ik het graag.
Re: Reactie vervolg plaatsen 1-fase implantaat bij ontstekin
Als ik het verhaal zo zie, dan is er met je weerstand iets mis geweest, waardoor de genezing pas laat op gang kwam. Dan heb je meer last, maar genees je evengoed gewoon.
Petje af voor de begeleiding van de tandarts.
Sterkte met de zaak.
Dank voor je bericht. Tsja, waarom geloof je altijd alles wat je jezelf vertelt? Dat is echt een hele goede Frank. Een gebrek aan vertrouwen wellicht, ook aan iemand zijn kennis waardoor overgave moeilijk wordt.
Inmiddels zijn er wel wat ontwikkelingen. De hechtingen boven en onder zijn er allemaal uit en vanaf vrijdag kan ik weer normaal eten. Moet wel even vermelden omdat ik het idee heb dat jij niet helemaal op de hoogte bent dat er geimplanteerd is en er direct een kies van composiet is tussengezet, deze hechtingen hebben geen problemen opgeleverd. Alleen.... tot nu toe had ik weinig kans om te voelen of e.e.a. pijnlijk is, afgezien van de hechtingen, omdat de boel zo strak stond, geinfecteerd was en is, en gezwollen. De infectie is er nog steeds. Maar, het implantaat doet pijn, er zit nog steeds zwelling en op een normale manier lachen gaat niet. Zonder paracetamol kom ik de dag niet door.
En inderdaad petje af voor de implantoloog, ik moet zeggen dat ik echt vertrouwen heb gekregen in hem de laatste dagen omdat ik zie dat hij er alles aan doet om het te doen gelukken.
Hij heeft afgelopen vrijdag met een camera wat foto's gemaakt hoe het er aan de buitenkant uitziet en vraagt een collega-implantoloog om advies. Hij heeft dit nog niet eerder meegemaakt.
De tandarts is in de veronderstelling dat ik geen vreselijke pijnen lijdt en ik heb hem natuurlijk sinds vrijdag niet kunnen vertellen dat het allemaal wel pijnlijk is. Morgen wordt de boel weer doorgespoeld en hopen hij en ik dat zijn collega raad kan geven. Ook zal ik hem de pijn die ik heb melden uiteraard, het voelt niet oké.
Inderdaad Frank, kan ik me een klein beetje jouw reactie voorstellen en een lach heb je me wel onttrokken. Dank!