Hallo
Ik heb de volgende vraag:
In april dit jaar ben ik bij mijn tandarts geweest om een lostzittend element no 36 vast te laten zetten, hij heeft mij daarvoor een rekening gestuurd volgens de tarieven R74 van tandartsen. n.l. 19.40 euro
Nu op 10 november is het element opnieuw losgeraakt en ben ik weer terug geweest om het vast te laten zetten.
Na even wat schoon en droogspuiten is het vastgezet.
Nu krijg ik een rekening van:
R74 vastzetten gegoten rest. opnieuw en
V11 Eenvlaksrestauratie composiet.
Totaal 38.80 euro
Vervolgens ben ik verhaal gaan halen en werd mij verteld dat de V11 vorige keer niet is berekend en nu dus wel, de tandarts die niet meer met patienten bezig was, omdat de praktijk al was gesloten ondanks de openstaande deur wilde mij niet te woord staan en nu moet ik een afspraak maken om over de rekening te discissieren.
Klopt dit nu allemaal, graag uw advies
Ik heb de volgende vraag:
In april dit jaar ben ik bij mijn tandarts geweest om een lostzittend element no 36 vast te laten zetten, hij heeft mij daarvoor een rekening gestuurd volgens de tarieven R74 van tandartsen. n.l. 19.40 euro
Nu op 10 november is het element opnieuw losgeraakt en ben ik weer terug geweest om het vast te laten zetten.
Na even wat schoon en droogspuiten is het vastgezet.
Nu krijg ik een rekening van:
R74 vastzetten gegoten rest. opnieuw en
V11 Eenvlaksrestauratie composiet.
Totaal 38.80 euro
Vervolgens ben ik verhaal gaan halen en werd mij verteld dat de V11 vorige keer niet is berekend en nu dus wel, de tandarts die niet meer met patienten bezig was, omdat de praktijk al was gesloten ondanks de openstaande deur wilde mij niet te woord staan en nu moet ik een afspraak maken om over de rekening te discissieren.
Klopt dit nu allemaal, graag uw advies
terwijl eigenlijk R31 geteld had moeten worden indien een stomp wordt
hersteld.
V20 etsen tbv. composiet € 9,70
V21 etsen icm. etsbare onderlaag €19,40
R31 opbouw plastisch materiaal €29,10
= C13 Specifiek consult €18,40 :smt003
Just kidding. :wink:
Een tandarts die jou na ‘sluitingstijd’ niet even te woord wil staan? Hmm...
Vooropgesteld dat jouw verhaal de waarheid is, is een afspraak maken niet nodig maar doe wel het volgende:
Schrijf een brief waarin je aangeeft dat er, zowel in april als in november geen restauratie vlg. code V11 heeft plaatsgevonden en dat alleen element 36 is vastgezet. Vraag in de brief om een nieuwe, aangepaste rekening. Maak een kopie van die brief.
Stuur een van de brieven aangetekend naar de praktijk, of...
Ga met beide brieven naar de praktijk en laat één ervan door iemand tekenen, maakt niet uit wie: tandarts, assistente of baliemedewerk(st)er. De brief met de handtekening is voor jou en die bewaar je (als bevestiging dat de praktijk jouw brief ontvangen heeft). De andere geef je uiteraard af aan de praktijk.
Waarom een brief? Als je de rekening weigert te betalen, moet je kunnen aantonen dat je actie hebt ondernomen.
Wacht reactie af.
Opmerking: een vastgezette kroon die na 7 maanden weer loslaat? Geen best ‘plakwerk’? Of hoe moet ik dat zien?