Kroon plaatsen, piece of cake

Author:
mrinl
Posted:
wo, 11/08/2006 - 11:53
Ik las laatst ergens op het forum dat er vaak alleen maar problemen worden gemeld, en niet de positieve verhalen.
Bij deze:
Gisteren moest ik naar de tandarts voor mijn eerste kroon. Stikzenuwachtig natuurlijk, want je weet niet wat je te wachten staat. Ibuprofen gekocht voor "je-weet-maar-nooit".
Maar jeetje, wat is het mij 100% meegevallen!
Kies ontdaan van vulling en verder bijgeslepen. Fotootjes gemaakt voor de computer. Beetje Fotoshoppen om de kroon mooi te maken ;)
Computer (Cerec) opdracht gegeven voor het slijpen van de kroon. 20 minuutjes later was ie klaar.
Alles erop geplakt, en ik kon de deur weer uit met een nieuwe kies ;)
Nergens last van gehad, alleen een beursig gevoel van de verdovingen.

Begin volgend jaar moet er nog een kies bekroond worden, maar daar zal ik een stuk minder zenuwachtig voor zijn dan ik gisteren was ;)
Tjabo

Goed nieuws mrinl, en dat mag zeker ook vermeld worden :wink: .
mooi dat het mee gevallen is en dat je minder tegen de
volgende behandeling op ziet. :smt038
wo, 11/08/2006 - 19:43 Permalink
Lies

Beste mrinl.
Met verbazing je verhaal over het plaatsen van de kroon gelezen. :o Is dat iets nieuws dan ofzo ?? Of loopt mijn tandarts zover achter ?? Bij mij word de kies eerst afgeslepen dan een noodkroon gemaakt en dan na een paar weekjes als de kroon gemaakt is en is afgeleverd bij mijn tandarts volgt het vervolg en word de kroon geplaatst. Dat is wel handig zeg als dat allemaal in een keer kan. Is je tandarts toch niet toevallig familie van Kazan of Klok ?? Jeetje wat een perfecte manier van werken.

Groetjes van Lies. :smt006
za, 11/18/2006 - 23:50 Permalink
Lieneke

Cerec bestaat al wel een tijdje. Maar alleen tandartsen of praktijken die heeeeeel veel kronen plaatsen kunnen het geld van dat technisch hoogstandje eruit halen.
zo, 11/19/2006 - 09:35 Permalink
Mrls

Hoi, ik ben nieuw hier.

Ik krijg dinsdag mijn eerste kroon. Een half jaar geleden een wortelkanaalbehandeling gehad aan een kies. Deze is nu zo verzwakt dat er een kroon op moet.

Ik krijg helaas niet de luxe behandeling die hierboven beschreven wordt, ik ga eerst met een noodkroon naar huis.

Nu mijn vragen: doet het plaatsen van een kroon zeer? Hoe gaat het in zijn werk bij een kies die praktisch meer uit vulling bestaat dan nog uit kies?
Hoelang duurt een behandeling ongeveer?

Alvast bedankt voor de reactie(s).
zo, 12/03/2006 - 19:39 Permalink