Oxazepam??

Author:
moniek79
Posted:
ma, 12/04/2006 - 11:34
ik ben ook heel bang voor de tandarts.. ga morgen voor de 2e keer heen en moet waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling....
mag ik dan van te voren oxazepam innemen om rustiger te worden??
help!!!! ik ben zo bang
de digitale tandarts

Oxazepam is een afgeleide van Valium, dit middel mag je alleen in overleg met een arts nemen en het beïnvloedt de rijvaardigheid (dus iemand moet je brengen/halen). In dit geval lijkt het me ook verstandig om de tandarts hierover te consulteren.

Met vriendelijke groet.
ma, 12/04/2006 - 11:44 Permalink
yolande

Ipv dit soort medicatie zou je ook van Bach Bloesem de rescue remedy eens kunnen proberen. Heeft geen bijwerkingen, is natuurlijk enz.

Te koop bij iedere drogist tegenwoordig.
za, 12/09/2006 - 18:42 Permalink
inka1982

Bachbloesem rescue remedy heeft me de eerste keren dat ik naar de tandarts ging na jaren niet geweest te zijn wel een beetje geholpen. Niet veel, maar ik denk dat iedereen er anders op reageert. Voordeel is dat je het gewoon bij de drogist kunt halen en dat het geen bijwerkingen heeft.

Later had ik een keer oxazepam (wegens andere, psychische redenen) geslikt een half uurtje voordat ik naar de tandarts ging. Het was maar 10 mg, maar ondanks dat viel ik letterlijk bijna in slaap in de stoel. En maar gapen en gapen. Ik was wel heerlijk rustig. Dat is wel het gevaar van oxazepam; zeker als je het niet vaker gebruikt hebt en niet weet hoe je erop reageert moet je beslist geen auto gaan rijden ed. Bovendien kun je het alleen op recept krijgen van bijv. je huisarts.

Inka
wo, 01/31/2007 - 23:11 Permalink
reggie83

Hey
Oxazepam werkt er goed tenminstre bij mij.
Ik moest vorige week naar de kaakchirurg en had 2 oxazepam ingenomen en was ook erg rustig door de medicijnen.
Gewoon doen als het kan!

Groetjes
wo, 01/31/2007 - 23:22 Permalink
hermina

Hoi,
Het zijn geen snoepjes van de supermarkt, zeker niet maar meer ineens nemen. Gewoon niet doen als het ook zonder lukt. Alleen op voorschrift van TA of HA nemen. (Je kan er idd ook heel duf van worden)
Groetjes
vr, 02/02/2007 - 12:58 Permalink
mecánico para …

Ik zou me als behandelaar zonder voorkennis van de zelf toegediende medicatie ne ook knap belazerd voelen als iemand wegvalt door de ingenomen pillen. Dan sta je met volledig verkeerde inzichten naar een patient te kijken........
vr, 02/02/2007 - 14:56 Permalink
inka1982

Ik zou me als behandelaar zonder voorkennis van de zelf toegediende medicatie ne ook knap belazerd voelen als iemand wegvalt door de ingenomen pillen. Dan sta je met volledig verkeerde inzichten naar een patient te kijken........

Ik heb die keer dat ik oxazepam genomen had dit ook vantevoren gemeld, evenals dat ik door bijwerkingen van andere medicijnen kon trillen. Nog steeds meld ik het als er iets in mijn medicatie wat veranderd, waarna mijn ta het vaak netjes opzoekt in het Farmacotherapeutisch Compas. Het was bijvoorbeeld handig om te weten dat ik door mijn lithium-gebruik beter geen brufen-poeder (of ibuprofen ed in het algemeen, wat ik zelf al wist) mocht gebruiken na het laten weghalen van een kies.

Oftewel: altijd laten weten als je iets speciaals voor de behandeling hebt geslikt of in het algemeen begonnen bent met medicatie. Lijkt me vooral voor mensen die bloedverdunners slikken wel handig...
vr, 02/02/2007 - 16:07 Permalink
ibrilman

Ik neem ook altijd een tabletje Oxazepam 2 uur voor een afspraak bij de tandarts.
Ik ben 10 jaar niet geweest en sinds vorig jaar ga ik weer trouw naar elke afspraak, eerst bij een angsttandarts, nu ga ik 1x in de 2 a 3 maand naar een reguliere tandarts. Het is weer haalbaar, mede dankzij de Oxazepam.
Ik heb al heel wat angst overwonnen in het afgelopen jaar maar met een tabletje Oxazepam is het net ietsje makkelijker. Ik merk dan als ik daar eenmaal in die stoel lig dat ik ineens veel beter kan relativeren. Wordt mijn gezicht bijv wat vochtig van water, dan schiet ineens in gedachten: oke, lekker een gratis douche is ook nooit weg. Of als de tandarts mij iets vraagt om te doen, dan denk ik: oke, als jij mij helpt, dan help ik jou. Daar verbaas ik mezelf dan later weer over maar voor mij werkt het echt heel goed. Ik word er veel rustiger door en kan het veel beter toelaten.
Succes!
PS: ik moet morgen ook weer :-)
zo, 02/04/2007 - 21:13 Permalink
Kokkie5

Ik moet volgende week voor een wortelkanaalbehandeling naar de tandarts. Door mijn angst ben ik al ruim 2 kilo afgevallen (val nooit af). Ik heb nu van de huisarts Oxazepam gekregen en dat ga ik zeker dit weekend innemen. Ik hoop dat de behandeling dan goed gaat dinsdag, want ik ben nu veel te zenuwachtig. Moet al bijna spugen van de gedachte dat ik volgende week naar de tandarts moet, dus ik heb het echt niet meer onder controle.
wo, 03/17/2010 - 14:05 Permalink
rixt

Hallo,

Ik realiseer me ineens dat je de naam Kokkie waarschijnlijk hebt gekozen omdat je iemand bent die snel kokhalst?
Als dat het geval is, verander 'm dan onmiddellijk! :D
Je wil het misschien niet geloven, maar als ik me op dit moment voorstel dat ik snel last van kokhalzen heb en me tegelijk voorstel dat ik Kokkie heet, begin ik al bijna te kokhalzen.
Stop met je te richten op dat deel van jezelf dat (nog) niet goed gaat. Richt je op wat wél goed gaat en zie dat dat dan vanzelf meer ruimte in gaat nemen.
Ik weet niet precies hoe jouw situatie op dit moment is maar ik noem maar wat als voorbeeld:
heb je afgelopen nacht vier uur geslapen en vier uur wakker gelegen? Richt je dan op die vier uur slapen: vannacht zullen het er zeker vijf uur zijn.
Kon je vanochtend niet iets makkelijk doorslikken maar in de loop van de middag wel: richt je dan op hoe het vanmiddag ging enzovoort.

Hier heb je vast wat aan.
Succes!
wo, 03/17/2010 - 18:52 Permalink