Pijn aan het einde ( van de wortel??)

Author:
Cobi
Posted:
za, 12/09/2006 - 22:48
beetje moeilijk uit te leggen..bij mijn rechter bovensnijtand, is het enorm gevoelig, maar dan helemaal naar boven echt onder de bovenlip bijna bij mijn neusvleugel. op 1 plek, het lijkt bij het einde van een wortel?

Wat kan dit wezen?
Ben nml als de doods voor een wortelkanaalbehandeling :cry:
Cobi

Ik vergeet er trouwens bij te zeggen dat ik dit vooral heb als ik wat kouds of warms drink.
maar vooral als het koud is dan heb ik er last van ook buiten dan..
zo, 12/10/2006 - 11:59 Permalink
G-h-v

beste cobi,

je hoeft echt niet bang te zijn voor een wkb , ik heb er ondertussen een stuk of 7 gehad en bij geen een pijn gevoeld, moet gewoon goed verdoofd worden. Bij mij zijn ze momenteel op zoek welke kies het probleem geeft en er worden dus om de beurt verschillende zenuwen verwijderd, echt geen grap en nog steeds pijn.

succes
zo, 12/10/2006 - 12:52 Permalink
Cobi

joh, dat is ook beroerd zeg...

En ja, die angst..je hoort altijd van de horrorverhalen hé :wink:
Maar goed, het hóeft dus niet zeer te doen ( ik zal het onthouden :) )
Maar ik vraag me dus nog wel af wat het kan wezen..
zo, 12/10/2006 - 13:24 Permalink
yolande

Beste Cobi,

In een eerdere topic van mij, gaf ik ook al aan dat de WKB helemaal geen pijn deed en ik ook totaal geen napijn heb gehad.

Meestal hoor je alleen de gruwel verhalen. als je zwanger bent hoor je ook alle missers en hoe slecht het wel niet was.
Mensen waarbij alles goed verlopen is, hoor je nl niet zo snel.

Maak je niet gek hoor, komt helemaal goed :smt002
zo, 12/10/2006 - 13:29 Permalink
DanielleS

Beste Cobi,

Bij mij begon de pijn ook zo (precies dezelfde plek trouwens), maar ik heb veeeeel te lang gewacht met naar de tandarts gaan en op het laatst had ik dag in dag uit pijn (mijn zenuw was aan het afsterven) en slikte ik codeïne om maar een beetje de dag door te komen...

----> gewoon naar de tandarts gaan dus! :D

Ik ben eigenlijk ook een angsthaas, maar het viel mij echt 200% mee, geen pijn gevoeld en ik was zo opgelucht dat ik eindelijk weer pijnvrij was!

Je wordt idd een beetje bang gemaakt door alle gruwelverhalen, maar ik had er echt geen last van!

Succes en ga gewoon langs voordat het nog veel erger wordt!

Groetjes, Danielle
zo, 12/10/2006 - 13:36 Permalink
Cobi

Nou ik moet vandaag dus langskomen om kwart voor 5....ik heb net gebeld. Dat is natuurlijk niet zo best of wel? :oops:
Het bevalt me nou al helemaal niet meer hahaha

Nou ik laat nog wel weten hier hoe het is afgelopen :smt001
di, 12/12/2006 - 10:32 Permalink
Cobi

hoihoi

Nou ben geweest, hij ging dus een foto maken want zo op het blote oog viel er niets te zien.
En bij de wortel van snijtand was het idd heel lichtjes aan het rommelen. Maar hij was nog té vroeg om een wkb te doen vond hij, want hij vermoed dat het misschien toch door externe factoren komt ( het weer en verkoudheid enzo) omdat de neusholte er vrijwel naast ligt.
Ik moet over 4 weken even kijken of het erger is geworden of als het nog niet minder is geworden dan moet ik even terugbellen gelijk. Maar de snijtand zag er verder goed uit en ook het gaatje dat erin zat ( en gevuld dan) was helemaal niet groot, daarom vond hij het nog niet nodig om een wkb te doen ( ik blij haha) maar goed. Het is nog afwachten of het vanzelf gaat stabiliseren ( dat denkt hij wel namelijk.)

gr mij
di, 12/12/2006 - 19:20 Permalink
Cobi

ben ik weer even.
Toen ik bij de tandarts vandaan ging was de pijn vrijwel meteen verdwenen ( heel raar, ik weet het ) tot 1,5 week terug, toen begon het weer iets, dus ik ben afgelopen week weer terug geweest, en hij had een test gedaan met een koud wattenstaafje, (maar dat deed geen pijn ) en hij had de foto er bij gehaald die hij had gemaakt ( geen nieuwe gemaakt ) en toch wou hij het nog afwachten omdat mijn tandvlees er goed uitziet, de botten zijn nog helemaal goed, en ik heb geen grote vulling in die tand. Hij zei dat hij wel met een wkb kon starten maar hij vond de klachten nog iets te 'vaag' en omdat het er goed uitzag verder deed hij het liever niet, en een wkb is ook niet 'zaligmakend' zei hij. Het uiteinde van die wortel lag wel enorm dicht tegen de neusholte ( of vleugel, weet niet meer ) en daarom denkt hij dat het door kou etc komt.

Maar sinds gisteren, doet het gewoon bijna de hele tijd zeer...zelfs als ik nu koud drinken drink dat voel ik het erg. En soms doet zelfs lachen me zeer.
Moet ik nou gewoon nog even afwachten of van de week gewoon weer opbellen en hem toch die wkb laten starten?
zo, 02/11/2007 - 12:33 Permalink