Ik had vorige week 2 noodkronen gekregen, als voorbereiding op een brug. NU zit de brug erin; er zit behoorlijke spanning op, tevens komt hij op 1 plek tegen een (gave) kies aan, die op zij beurt hierdoor weer aardig pijnlijk aan het worden is.
2 vragen;
Kunnen de noodkronen, waarvan er 1 veel te hoog was, in zo'n korte tijd een kleine verplaatsing geven? (nier zozeer de kroon natuurlijk, maa rdus het feit dat er veel druk op is gekomen door de te hoge kroon)
nu zit de brug goed, maar doet 1 kies dus pijn, door de spanning op die kies. Tandarts zegt dat dit als het goed is met een paar dagen over is. Klopt dat?
Ohm en een derde vraag; de elementen onder de kroon staan dus iets onder spanning, gek kriebelend gevoel. Hoelang duurt dit?
Ik wordt hier erg onzeker van, ben doodsbang voor de tandarts, brug was gisteren in eerste instantie niet goed geplaatst (tijdelijk cement) dus ik kon na een halve dag weer terug..Weer verdoving..Pff..
2 vragen;
Kunnen de noodkronen, waarvan er 1 veel te hoog was, in zo'n korte tijd een kleine verplaatsing geven? (nier zozeer de kroon natuurlijk, maa rdus het feit dat er veel druk op is gekomen door de te hoge kroon)
nu zit de brug goed, maar doet 1 kies dus pijn, door de spanning op die kies. Tandarts zegt dat dit als het goed is met een paar dagen over is. Klopt dat?
Ohm en een derde vraag; de elementen onder de kroon staan dus iets onder spanning, gek kriebelend gevoel. Hoelang duurt dit?
Ik wordt hier erg onzeker van, ben doodsbang voor de tandarts, brug was gisteren in eerste instantie niet goed geplaatst (tijdelijk cement) dus ik kon na een halve dag weer terug..Weer verdoving..Pff..
ik kan overigens sinds de brug niet meer op de voorste kies kauwen , hoop dat dat nieuwigheid is
gr gerard
Wellicht zit jij iets meer ontspannen bij de tandarts dan ik?
Verdoven, omdat ik nadat de brug er de eerste keer af moet al door de grond ging van de pijn (zenuwpijn). En achteraf denk ik dan; ach, dat is maar even, maar juist die gevoeligheid...Alleen daarna baadde ik al in het zweet. Dus....Jas er maar weer een spuit in, denk ik dan.
Affijn; het einde van het liedje was dat ik vrijdagmiddag wederom terug ben geweest naar de tandarts, nadat ik konkludeerde dat de vbrug niet tegen de tand aanduwde,maar simpelweg los zat en daar steeds iedere keer veel irritatie mee gaf (ik bijt er dan steeds op...Doe ik zowieso als ik gestressed ben,. "klemmen". En ja, ik was gestressed door die brug!
Dus ik kon terecht, bij de angsttandarts die ook in die praktijk zit. In een mum van tijd had hij de brug al een stukje losgewipt (en ja, hij was dus losgelaten), en niet veel later lag hij er al weer uit. Overlegt; weer tijdelijk of nu definitief plaatsen? Nouja, dat werd dus definitief, viel even tegen allemaal (nu zonder verdoving); de achterste kies was enorm gevoelig. Zelfs mijn ademhaling die er langs ging was al erg....
Hij zit er nu 2 dagen op, voelt als mijn eigen kiezen, alleen nog even wennen op de plek waar de dummy op het tandvlees rust....
Je hebt pijn aan een kies; pijn of zenuwpijn? (ik had vooral gewoon pijn, maar toen zat hij dus niet opp zijn plek of gewoon los)
intressante naam..:)
maar goed, ja ik lig waarschijnlijk iets ontspannender bij de tandarts dan jij,maar ook bij mij deed alles behoorlijk pijn .
de eerste behandeling had ik een mp3 speler op met behoorlijk heftige muziek om te ontspannen werkte behoorlijk goed. toen twee weken daarna met twee noodkronen gelopen en toen de brug geplaatst zou worden wilden ze toch eerst maar even passen voordat de brug def. afgebakken zou worden,dus weer de noodkronen eraf en schoonmaken en passen(dat deed dus wel behoorlijk pijn) daarna na twee weken zou de brug def.geplaatst worden en ja hoor je raad het al , deze keer vond de tandarts ( die ik overigens hoog acht) de kleur toch nog niet helemaal goed en dus weer de noodkronen erop en eraf weer meer pijn .
direct daarna (zonder kronen en mond stijf dicht)doorgereden naar het lab om de kleur aante passen en de noodkronen weer te plaatsen (nog meer pijn).
afijn de brug is woensdag jl. geplaatst en sindsdien heb ik pijn in mijn mond waar ik het eerst nooit had.( ik denk zenuwpijn).
het kan natuurlijk ook zo zijn dat er zo mee omgekloot is dat alles eerst maar weer eens tot rust moet komen maar echt iets hards bijten dat is echt vervelend.
ook heb ik het gevoel alsof ik met een enorme kauwgombal in mijn mond rondloop want er heeft 30 jaar niets aan die kant gezeten en nu dus wel met als gevolg dat mijn tong en wang al helemaal openliggen.
maarja zoals wij friezen zeggen,, it moat eerst minder foardat it better wurdt,, zal ook dit wel weer overgaan ( hoop ik )
bedankt voor je reactie
met vriendelijk groet
Gerard