Ik ben momenteel een behandeling aan het kiezen voor scheefstand van mijn tanden.
Ik overweeg zowel orthodentische als cosmetische behandeling met procera zirconium kronen.
Ik vraag mij alleen af hoelang deze kronen meegaan (voortanden) als iemand niet knarst.
Ik begrijp van de tandarts dat deze kronen harder en steviger zijn dan het eigen gebit.
Ik zou dus verwachten dat dit een leven lang mee zou moeten kunnen gaan.
Ik heb advies gevraagd bij CDC en bij de Welness kliniek in Genk.
Springt een van deze instellingen er positief uit ? (beter van het positieve uitgaan dan het negatieve ;)
Ik overweeg zowel orthodentische als cosmetische behandeling met procera zirconium kronen.
Ik vraag mij alleen af hoelang deze kronen meegaan (voortanden) als iemand niet knarst.
Ik begrijp van de tandarts dat deze kronen harder en steviger zijn dan het eigen gebit.
Ik zou dus verwachten dat dit een leven lang mee zou moeten kunnen gaan.
Ik heb advies gevraagd bij CDC en bij de Welness kliniek in Genk.
Springt een van deze instellingen er positief uit ? (beter van het positieve uitgaan dan het negatieve ;)
Kronen zijn gemaakt voor functie op lange termijn. De levensduur mag voor "verzekeringen" plm 10 jaar zijn. Als je je gebit netjes onderhoudt (plaqueverwijderen), geen grote hoeveelheden suiker eet en geen rare dingen doet zal de levensduur alleen maar langer worden. Echter, elke verandering in de situatie: bijv aangaan van medicijngebruik, vernadering eetpatroon, achterblijven zelfzorg, verminderde speekselvloed, een ongeval.........bekort de levensduur weer.
Kortom, garanti etot in de kist krijg je nooit, maar de basis, het Zirkonium is wel erg stevig.
NB, CDC zijn gewoon te duur en als het om normaal kroon en brugwerk gaat is het de vraag of je naar dat soort oorden toe moet gaan. Nazorg op termijn is gewoon noodzakelijk (en dat doen ze niet omdat dat niets oplevert) en hun techniek prijzen zijn abnormaal hoog (in eigen beheer bepaal je zelf de prijs).
kortom.
Re: Levensduur Procera zirconium kronen (nobel biocare)
Ja,financieel.
Beide.
Tandarts met affiniteit voor kroon- en brugwerk kan dit net zo goed dan niet beter.
en idd, een huisatndarts doet dit net zo goed en fors goedkoper dan bv CDC (zoek maar eens op CDC op dit forum..)
Techniekkosten Procera zeg maar 235,=, CDC maakt daar zonder blikken of blozen ruim 600,- van (per kroon dus..) Zij spelen het dus klaar om de totale kosten incl honorarium naar ruim 900,= per stuk te doen stijgen..ipv normaal gesproken afhankelijk van voorbehandeling zeg maar 500-550,=
430 is the way to go. :smt003
hier zie je me net instappen,
ik heb gehoord dat ze er ook zijn met trapje aan de zijkant, er is nog hoop voor je,
toedels
Maar dat staat wel garant voor "Deutsche Gründlichkeit" :lol:
En Peertje,juist ik pas er perfect in.
De manetino bereik ik ook nog :smt003