naar de kaakchirurg voor mijn 4 verstandskiezen

Author:
mirjammie
Posted:
wo, 12/20/2006 - 12:42
hallo, ben gister bij de tandarts geweest en die wees me erop dat echt de verstandskiezen eruit moeten omdat ik er geen plek voor heb.
nu ben ik om eerlijk te zijn een dikke schijterd
boren doe ik nooit met verdoving omdat ik banger ben voor naalden
nu voel je mijn angst ook aankomen IK BEN BANG VOOR NAALDEN!!
hoe gaat het allemaal in zijn werk?? krijg je plaatselijke verdoving?
of mag je volledig van de planeet?
vind het allemaal heel eng!
pff zie er nu al tegenop ik heb ook nog niet gebeld naar het ziekenhuis wil me er eerst beter op voorbereiden.
wie kan mij uitleggen hoe het gaat?
mijn tandarts zei dat ze er waarschijnlijk uigesneden moeten worden, wat is het verschil er precies tussen?
groetjes een heel bang meisje!
pet

ik weet het ook niet en niemand kan het je zo zeggen lijkt wel
ik moet moergen om 7.45 er zijn en ben ook ontzettend bang
ik zit hier rond te surfen maar dat helpt ook niet niets helpt lijkt wel
het is gewoon afwachten denk ik wat er allemaal gebeuren gaat.
wo, 12/20/2006 - 14:11 Permalink
Paul

De angst voor naalden is één van de meest voorkomende angesten ter wereld. Daarom bestaan er ook heel wat therapien om deze angst te overwinnen. Op deze site staan al een aantal aanwijzingen om je angst onder controle te krijgen en ook kan je bij een Centrum voor Bijzondere Tandheelkunde met een verwijzing van je tandarts terecht om hier vanaf geholpen te worden.
Het zal in ieder geval altijd onder lokale verdoving gebeuren. Ik raad je dan ook aan deze site nog eens goed door te lezen en aan de kaakchirurg aan te geven dat je bang bent. Wellicht kan hij je hierbij helpen.
Heel veel succes met de behandeling.

Met vriendelijke groet,
Paul.
wo, 12/20/2006 - 14:32 Permalink
lindadegraaf

heey,

Ik heb gister mijn 4 verstandskiezen eruit laten halen.
Ik ben ook een schijterd daarin.
Ik had een afspraak gemaakt bij de kaakchirurg en ik mocht kiezen plaatselijke verdoving of onder narcose.
Ik ben onder narcose geweest(is een dagbehandeling)
Je merkt er dan niets van, alleen het infuus ja, dat hebben ze afgebondenb bij mij zodat ik het niet kon zien.

Succes!

hallo, ben gister bij de tandarts geweest en die wees me erop dat echt de verstandskiezen eruit moeten omdat ik er geen plek voor heb.
nu ben ik om eerlijk te zijn een dikke schijterd
boren doe ik nooit met verdoving omdat ik banger ben voor naalden
nu voel je mijn angst ook aankomen IK BEN BANG VOOR NAALDEN!!
hoe gaat het allemaal in zijn werk?? krijg je plaatselijke verdoving?
of mag je volledig van de planeet?
vind het allemaal heel eng!
pff zie er nu al tegenop ik heb ook nog niet gebeld naar het ziekenhuis wil me er eerst beter op voorbereiden.
wie kan mij uitleggen hoe het gaat?
mijn tandarts zei dat ze er waarschijnlijk uigesneden moeten worden, wat is het verschil er precies tussen?
groetjes een heel bang meisje!
wo, 12/20/2006 - 18:46 Permalink
mecánico para …

ik weet het ook niet en niemand kan het je zo zeggen lijkt wel
ik moet moergen om 7.45 er zijn en ben ook ontzettend bang
ik zit hier rond te surfen maar dat helpt ook niet niets helpt lijkt wel
het is gewoon afwachten denk ik wat er allemaal gebeuren gaat.

ik begrijp jullie dondersgoed, alleen eruit halen, extraheren, eruit snijden, splitsen, worteltang, kollibri, hechtdraad, kaakbot, toedekken, zoutwater, zwelling pijnstillers hechting verwijderen, platte knoop, 3-0, groene jas, Ultracaine ...........http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/wtf.gif
hoeveel moet je weten om morgen wel rustig te zijn? ergo......
http://www.vul.bc.ca/v3/team/pictures/UTFL-sponsor.jpg
wo, 12/20/2006 - 20:44 Permalink
mirjammie

ik heb met betrekking op goede voornemens dinsdag 3 januari gelijk gebeld voor een afspraak, en 19 januari werd de dag!
nu kreeg ik maandag een brief dat het verzet word naar 26 januari
he shit nog een week langer zenuwen pff.
ik hou jullie op de hoogte!
groetjes!
en bedankt voor de reacties!
mirjammie
wo, 01/10/2007 - 10:39 Permalink
MauriceV

Ik zag er ontzettend tegenop, want jaren terug (voordat er orthodontie zou plaatsvinden) moesten er ook vier kiezen getrokken worden om ruimte te maken. Mijn toenmalige tandarts was helaas niet de beste in z'n vak (slecht verdoofd, letterlijk met z'n gewicht aan de tang hangen en kreungeluiden maken), dus dat heeft ervoor gezorgt dat ik een hekel aan "de tandarts" heb gekregen.

Al met al heb ik ruim anderhalf jaar rondgelopen met verstandskiezen die volledig waren ingestort, inclusief stekende pijnen. Op den duur was ik de pijn zo zat, dat ik zoiets had "bekijk het maar, ze MOETEN eruit".

Bij mij hebben ze 10 januari de eerste twee kiezen verwijdert. Direct na het inspuiten van de verdoving (beetje een naar gevoel, maar niet pijnlijk) raakte ik het gevoel in m'n kaak al helemaal kwijt. Ik vertelde de kaakchirurg dat z'n spul heel wat sneller werkte dan bij "de gewone tandarts", maar hij vertelde dat het precies hetzelfde spul is en dat de manier van inspuiten het verschil maakt. "Ah, die man weet dus wat hij doet", dacht ik. Dat stelde me gerust.

Daarna werd ik naar een andere kamer gebracht, waar het daadwerkelijke gebeuren zou plaatsvinden. Ik kreeg een groene operatiedoek over m'n hoofd (vond ik opzich wel prettig, want ik hoef niet te zien met welk gereedschap hij in m'n mond naar binnen gaat).

Eerst ging de verstandkies rechtsonder: een beetje gekraak en de assistente wist me te vertellen dat hij er al uit was. Ik had echt zoiets van "huh... zo makkelijk?". De bovenste was er net zo snel uit, maar die was ook nog vrijwel gaaf waardoor ik al verwachtte dat die makkelijker zou gaan.

Daarna kreeg ik nog even een hechting en al met al was het binnen 5 minuten gebeurt. Ik kreeg nog twee recepten mee (chloorhexidine 0,2% om mee te spoelen en Ibuprofen 600mg), maar die laatste heb ik helemaal niet gebruikt. De "napijn" die ik had stelde niets voor vergeleken met de stekende pijnen die ik "dankzij" de verstandskiezen had. Ik heb ook maar een halfuurtje last van napijn gehad.

Ik heb niet kunnen koelen met ijs (had geen ijsblokjes meer in de vriezer) maar heb totaal geen last van zwellingen gehad. Twee dagen na de ingreep kon ik alles alweer eten.

Echt, als ik dit eerder had geweten was ik veel eerder gegaan. In maart gaan de kiezen aan de rechterkant. Ik zie er eigenlijk helemaal niet meer tegenop. Het enige wat ik achteraf te klagen heb, zijn de hoge parkeertarieven die ze tegenwoordig bij de ziekenhuizen hanteren :smt005
zo, 01/14/2007 - 12:45 Permalink