advies gevraagd

Author:
sjaan
Posted:
do, 12/21/2006 - 23:58
Hallo mensen.

Ik heb al een vraag hier op dit forum staan betreffende garantie op me knarssplint.
Ik heb me tandarts aangesproken op die tweede rekening a 45 euro. Hij reageerde hier heel bot op. Het kwam erop neer dat hij geen garantie gaf, omdat dat ding maar van kunststof is! hij zei dat als hij van ijzer gemaakt zou zijn, dit uitgesloten zou zijn?!
Ik heb aangeven dat ik anderhalve week wel belachelijk vind dat ie kapot gaat, dat het wel errug snel is. De tandarts wuifde dit weg, omdat ie niet weet wat ik er allemaal mee doe?!
Hij vond waarschijnlijk dat ik niet moest zeuren, want hij zei dat ik het toch vergoed krijg van de verzekering. Nou dus niet helemaal en daar gaat het niet eens om.
Ik wil dus deze rekening niet betalen. Weet alleen niet zo goed wat ik nu moet doen. Een brief schrijven lees ik al een paar keer. Das natuurlijk de 'oplossing' of niet?

groetjes
vV

zeker als je al een poging mondeling hebt gedaan is de volgende stap zeker schriftelijk bezwaar maken.. en een andere tandarts zoeken, want je gaat hier niet uitkomen zonder dat de relatie (is nu dus al slecht) verder de grond in gaat. Als je a zegt ook b zeggen, dus bij geen goede reactie isa de volgende stap klacht..

Als je daar allemaal geen zin in hebt voor 45,- is de stap andere tandarts en schriftelijk uitleggen waarom (en de nota betalen..), leert hij er hopelijk nog iets van...(wat ik persoonlijk betwijfel)
vr, 12/22/2006 - 09:58 Permalink
robinson

Gewoon onwil,even aan lab. doorgeven en gratis nieuwe laten maken.Service heet dat.
Waarschijnlijk wel gratis van lab. gekregen en pat. rekening geven.
Dubbele winst. :smt003
vr, 12/22/2006 - 14:05 Permalink
mecánico para …

Sjaan, brief schrijven en toch even vermelden dat de verwachting niet past bij de getoonde levensduur. Geen gezeur, of nieuw of nieuw. Laat ie maar naar zijn lab gaan lopen janken, en zo niet, gewoon zeggen dat ie in gebreke is gebleven en onwillig in het vinden van een oplossing.

Dit alles in brief 1 is: ik vind dat u mij met een porbleem opzadelt in plaats van me van mijn probleem af e helpen.
Wat vind u? Ik verwacht voor bedrag x een solide kanrsplaat die een jaar meegaat. punto final, u wentelt u falen nu af over mijn rug/portemonnaei en de opmerking: de verzekering betaalt is nietterzake doende. Als dat zo was, dan kunt u het ook wel verhalen op de belasting als verliespost.
Ik verwacht van u binnen 14 dagen een passende oplossing. Tot met moment dat u met een oplossing voor het probleem komt blijft de betaling wegens afwezig zijn van inspanning uwerzijds, achterwege. Dat moment heeft u nu dus zelf in de hand.

Na twee weken geen antwoord: wap.....brief 2: Tot op heden heb ik geen antwoord op mijn brief dd gezien, blabla, ik verwacht dat ook niet op korte termijn gezien uw onwil het probleem in een eerder stadium op te lossen. Ik heb u de kans geboden enz, nu ben ik genoodzaakt het apparaat elders te laten maken. De kosten tot op heden gemaakt zal ik wegens de ondermaatse qualiteit niet aan u vergoeden. Ik ben me terdege bewust van het feit dat kosten gemaakt door u dienen worden vergoed, echter, u heeft een verplichting tot het leveren van een deugdelijke voorziening, en aan die inspanning heeft u niet voldaan. U heeft de mogelijkheid gehad de spalk opnieuw te laten maken echter deze kans laten lopen. Hierdoor vervalt uw kans het als service overnieuw te doen en zal ik de spalk elder laten vervaardigen.

Omdat ik de vervelendste niet ben wil ik u nog 7 dagen geven om on speaking terms te komen en eventueel de spalk door u te laten maken. Heb ik na die 7e dag nog geen schriftelijke poging tot oplossen vernomen, dan rets mij niets anders dan een andere tandarts te bezoeken.
De consequentie is echter wel dat de nota voor de spalk als onterecht verzonden wegens levering van niet deugelijke waar.

nb, geef de spalk NOOIT af, niet meer laten repareren, gewoon : nieuwe afdruk en nieuwe spalk.

vraagje: jonge tandarts?
vr, 12/22/2006 - 14:50 Permalink