vullingen opnieuw gevuld en nog niet goed. wat nu?

Author:
ukki84
Posted:
vr, 12/15/2006 - 23:13
Ik ben een tijd geleden over gestapt naar een andere tandarts .
Vanwege dat mijn vullingen die ik aan mijn voortanden heb aan de voorkant , want die waren eruit gevallen. (alle 3)
Vanwege mijn angst heeft deze tandarts eerst voorzichtig een controle uitgevoerd om mij ook op me gemak te stellen ook en om te kijken wat er allemaal gedaan moest worden.
Overigens heb ik nog een kies die afgebrokkeld is en een groot gat in zit waar een zenuwbehandling aan moet verricht worden.
Waar ik overigens de tandarts aan moest herrinneren dat er een foto van gemaakt zou worden :-?
Na een kort onderzoek dus werden er datums geprikt zodat ik een behandelplan had en het binnen 4 weken hersteld zou worden.
Ik blij !!!!!!!! :D
Ik dacht kan ik weer lachen zonder dat mensen zeggen dat er iets tussen me tanden zit , wat dus gaatjes zijn :(
Ik ben nu 4 weken verder en ben eigenlijk niets opgeschoten.
mijn voortanden zijn gevuld maar vraag niet hoe :(
Aangezien mijn vullingen van de voor naar de achterkant lopen had ik verwacht dat dit goed onder handen genomen zou worden.
(ik had er van te voren bij gemeld dat dit het geval was van de oude vullingen die erin zaten)
Eerste afspraak: 14:00 binnen en aan de beurt ,15:00 weer buiten.
De eerste 2 waren gevuld aan de voorkant.
In de praktijk heb ik nog kunnen kijken hoe het eindresultaat was via een spiegel.
Ik was erg blij.
Althans dat dacht ik :cry:
Het bleek zo te zijn dat er niet genoeg was schoon geboord en de binnenkant was niet eens behandeld!!!
ik kon zo zien hoe mijn oude afgebrokkelde vullingen er nog zaten en zag een witte stip wat mijn nieuwe vulling was!
Kortom alsof er een stop in was gedaan !
Overigens bleek het ook geen goede vullingkleur te zijn ,waardoor je vooral een paar dagen later kleurverschil zag.
Ik , samen met iemand op hogen poten terug de week erop waar mijn nieuwe afspraak stond voor de andere voortand. ( ben een held maar niet heus :lol: )
Ik had gemeld dat ik het hier niet mee eens was , de tandarts zei niets heb alleen met de assistent gepraat. (wat ik overigens niet zo goed vindt aan communicatie)
De tandarts heeft onder de ogen van iemand die bij me was allebei de tanden opnieuw gevuld en DIT keer wel aan de binnekant schoon geboord!
Het zag er stukken beter uit en ging nu met een gerust hart weg na anderhalf uur in de stoel gelegen te hebben. (dat is even een verschil ook vindt ik)
keek al uit naar de nieuwe afspraak om de andere voortand te vullen .
Ik kom vorige week dus bij de tandarts ,hij gaat beginnen aan mijn andere voortand . (10:00 binnen,10:45 buiten weer)
ik kijk in de spiegel en zie een gele vulling , ik zeg hier iets over met onderhand tranen in me ogen.
De tandarts begint over kronen en heeft het nergens anders meer over :cry:
ik weet dat mijn voortanden in slechte staat zijn maar kom op hey .
Ze moeten nog wel een paar jaar mee gaan .
Wat me ook al gelijk irriteerde is dat me vulling gewoon tot op me tandvlees zat!
Ik zat bij de assistent en die vroeg hoe het was gegaan , ik zei dat ik er nogmaals niet tevreden mee was .
Ze vroeg of ze het mocht zien en haar mond viel nog net niet open en ze zei helemaal niets.
Ze zag ook dat de vulling op me tandvlees zat.
(Waar ik overigens nu nog aan beide kanten last van heb aangezien de vulling tot aan het topje tussen mijn tanden zit en nog steeds niet goed verwijderd is. )
Ze liep naar de tandarts toe en die heeft het nog weggehaald en begon weer over zijn kronen .
Ik heb na heel wat jaren tandproblemen veel meegemaakt maar dit deed ,me echt veel verdriet gewoon.
Ben ook kapot naar huis gelopen .
Toen ik daar de binnekant bekeek zag het er net zo erg uit als bij de andere , kortom niets was schoon weer een stop erin.
Wij weer op hogen poten terug .
Afgelopen woensdag heeft hij dus die tand weer gevuld deze keer ook even aan de binnenkant geboord. (binnen 10:00,11:00 buiten)
maar omdat ik het niet vertrouwde dat het goed zou gaan had ik ook een afspraak afgelopen donderdag staan bij een onafhankelijke tandarts.
En dat was maar goed ook.
Er zaten nog gaatjes gewoon.
Aan 1 kant zitten me tanden ook gewoon aan mekaar vastgemetseld aan de binnenkant waardoor ik een bepaalde druk heb wat niet fijn is .
Ik kan er bijvoorbeeld ook niet eens flossen ertussen :-?
Ze mogen natuurlijk niet veel zeggen over hoe mijn tandarts gehandeld heeft en dat respecteer ik.
Maar mijn vermoedens waren wel goed zeiden ze en het zit dus niet goed bij die vullingen.
Ze zouden contact met mijn tandarts opnemen en dan met mij en dat wacht ik nu ook nog even af.
Maar het doet me gewoon verdriet dat dit voor niets is geweest en ik niet waar voor me geld heb.
Wat adviseren jullie me nu ?
3e kans geven of een andere tandarts zoeken.
Ook i.v.m die zenuwbehandeling knijp ik hem nu heel erg omdat ik niet wil dat dat evt. ook mis kan gaan.
De communicatie is erg slecht en heb het gevoel ook of deze tandarts me niet begrijpt.
Hij verteld ook niets en ik moet hem overal aan herrinneren .
zelfs afgelope woensdag over die kies dus ook. :-?
het is een lang verhaal ,ik weet het . ) breek me de bek niet over open :wink: )
hoop alleen wat advies te krijgen wat ik het beste met deze situatie kan doen.
Newtan

Even een kort advies: 't Is jammer van het geld en de moeite, maar zoek maar een ander.

De kwaliteit hoor je gewoon te zien, of liever, je hoort helemaal niets meer te zien :wink:
za, 12/16/2006 - 12:40 Permalink
Vlavia

hallo zeg! wordt dan geen tandarts als je je best er niet voor doet :o

je mag toch van een tandarts verwachten dat ie goed werk afleverd? ik zou echt gaan vragen waarom die tandarts het eerst niet goed vult, en daarna wel, en daarna weer niet, enz. of ie zijn beroep wel leuk vind :-?

en dan naar een andere tandarts :D
za, 12/16/2006 - 13:59 Permalink
fleetstone

Quote: “Ze mogen natuurlijk niet veel zeggen over hoe mijn tandarts gehandeld heeft en dat respecteer ik.”

(Even terzijde) Waarom zou je dat respecteren?
Het is juist jammer dat vakbroeders geen openlijke kritiek op elkaar durven geven. Het gaat wél om het gebit en geld van een ander. Dus de patiënt mag die kritiek best uit de mond van een vakgenoot horen. Dat betekent nl. kennis voor de patiënt.
Maar voordat men over mijn mening heen valt ... Ik begrijp het wel. Ze willen elkaar niet graag afvallen (iedereen maakt wel eens fouten), maar ze zullen ook terughoudend zijn omdat hun kritiek wel eens onterecht zou kunnen blijken. Tja ... en dat voelt niet lekker, of nog vervelender ... de kritiek gaat vice versa.
Maar goed, dit was dus even terzijde.

In jouw geval neemt de andere ta contact op met je nieuwe ta. Bravo voor deze vakbroeder.

Ondanks Newtans pittige oordeel permitteer ik me even een kleine nuance.
Probeer nog eens met de nieuwe ta te praten. Is hij bereid zijn ondeugdelijk werk te erkennen, geef hem dan nog een kans. Fouten maken is menselijk. Wie ze toegeeft, krijgt veel terug: respect! En vertrouwen!

Misschien vond de ta dat repareren maar een lapmiddel en zouden kronen idd een betere optie zijn. Maar hoe dan ook: ev. lapmiddel of niet, het moet wel goed gebeuren. Anders zou een ta daar gewoon vanaf moeten zien.

Blijft hij echter een verklaring schuldig: volg Newtans advies.
Maar wat de kosten betreft zou ik zeggen; betaal maar één keer. Dus wat hij over heeft moeten doen is voor zijn eigen rekening.
za, 12/16/2006 - 14:04 Permalink
Newtan

Ik wil hier nog wel even een extra nuance aan toevoegen: ik ken persoonlijk hele aardige mensen die tandarts zijn geworden, maar kwalitatief slecht werk leveren. Dan krijg je dit soort resultaten. Dat is prima voor mensen die het weinig uitmaakt, als ze maar geen pijn hebben. En dat is natuurlijk goed genoeg voor die mensen.
Maar als het echt goed en ook mooi moet, zit je bij zo'n collega nog niet goed.

Als u het goed vindt......
za, 12/16/2006 - 15:45 Permalink
ukki84

Thanx allemaal.
Dit zet me goed aan het nadenken.
Ik krijg deze a.s donderdag bericht van de second opinion , dus ben benieuwd wat ze zeggen.
Vraag me heel erg af of er wel goed gecommuniceerd is tussen mijn td en de second opinion td.
Maargoed, dat is even afwachten.
Ik heb zoieso besloten niet meer terug te gaan , heb geen zin in meer teleurstellingen en gezeur daar.
Evt klacht indienen zit ik wel over na te denken aangezien ik uit betrouwbare bron pas heb vernomen dat ik niet de enige ben die daar dus niet goed behandeld is/was en ik er gewoon boos inmiddels over ben.
Er zit gewoon iets niet goed daar.
Nog een vraagje aan de mensen die reargeerde op deze topic.
Zou ik een kans maken op geld terug,denk dat ik wel redelijk sterk sta aangezien het fout is gelopen maar je weet maar nooit dus vandaar de vraag.
ma, 12/18/2006 - 21:21 Permalink
Newtan

Beste Ukki

dat kun je proberen, geld terugvragen.
Van belang is dan dat je van tevoren hebt aangegeven hoe je het wilde hebben en je hebt van de tandarts niet gehoord dat dat niet zo kon, dus dat je verwachting niet uit kon komen. En je hebt schade geleden, die hersteld moet worden.
Van dat laatste moet wel een verslag, met foto's, worden gemaakt door een andere tandarts, die niet de behandeling over doet.
En je hebt een getuige.
Dat kost allemaal geld, dat weet ik, maar daar kun je de tandarts voor aansprakelijk stellen.

Doe dit aansprakelijk stellen wel even op een kort briefje van tevoren en vraag hierbij of je gewoon je geld terug zou kunnen krijgen. Als dat niet meteen kan, dan kun je er via een advocaat gewoon nog eens om vragen. Maar goede kans dat je gewoon geld in je hand krijgt gedrukt.
ma, 12/18/2006 - 23:05 Permalink
ukki84

ja denk wel dat het geld terug komt in de hand .
als ik na ga hoe die td het laatst best wel kneep toen ik met iemand op hoge poten terug kwam :)
dus hoop dat het ook zo loopt , als ik nog eens kosten moet gaan maken om het op een juridische manier terug te krijgen dan maak ik denk meer kosten dan het mij gekost heeft.
het bewijs zit nog of is nog aan me tanden te zien dus daar maak ik me niet zo druk over.
dat kan zelfs iemand die er geen verstand van heeft nog wel zien aan de binnen en buiten kant dat het niet goed zit.

maargoed we wachten even het nieuws af van donderdag .

nog bedankt!
ma, 12/18/2006 - 23:43 Permalink
Newtan

..........., als ik nog eens kosten moet gaan maken om het op een juridische manier terug te krijgen dan maak ik denk meer kosten dan het mij gekost heeft......

Als het die tandarts duidelijk is dat hem dat meer gaat kosten, omdat het jou meer kost, heb je een goed punt. Voor vervolgschade kan hij natuurlijk ook aansprakelijk gesteld worden. Hier kun je het beste van tevoren duidelijk mee komen.
di, 12/19/2006 - 00:02 Permalink
ukki84

na in spanning gezeten te hebben kreeg ik te horen wat ik al dacht en kon verwachten!
De td van de second opinion had mijn tandarts gesproken en die bleek geen flauw benul te hebben over wie die tandarts het had!
Gewoon echt te triest voor woorden
Het goede nieuws is dat ik bij die andere terecht kan en daar gaan ze alles opnieuw behandelen op een goede manier! YES!!!!
Volgende week alleen nog even terug naar de oude tandarts en het even gaan vertellen dat ik overstap en een klacht in ga dienen want dit kan gewoon niet.
Zo ga je niet met je patienten om!
Gewoon prutserij.
Maargoed dus bij deze loopt het verhaal nog goed af!
vr, 12/22/2006 - 19:15 Permalink
kaatje98

Hoi Ukkie,

Misschien heb je rechtsbijstand en kan dat nu mooi van pas komen !? Als je werkelijk schade hebt geleden en dit aantoonbaar is dan heb je grote kans dat alles in orde komt !

Zomaar een advocaat in handen nemen lijkt me een dure aangelegenheid of je moet een no cure no pay jurist weten te strikken :roll:

Gelukkig kan je opnieuw behandeld worden en dat is natuurlijk het belangrijkste, .... sterkte en succes met alles !

Groetjes, Karin :smt006
vr, 12/22/2006 - 21:50 Permalink
ukki84

het heeft lang geduurd maar krijg morgen me geld terug bij de oude tandarts en wordt verder behandeld bij me nieuwe waar ik ook me second opinion had :)
krijg morgen overigens ook bij me nieuwe tandarts me vaste vullling voor me kies waar de zenuwbehandeling net spoed heeft plaatsgevonden anderhalve week geleden.
Wat me overigens 100% is meegevallen :)
heb totaal geen pijn gehad en die mensen hebben me echt laten zien dat ze goed hun werk doen en ik hun kan vertrouwen.

Alleen het jammere van die oude tandarts die mij behandelde wat achteraf blijkt :
Die man nam de zaak waar voor de eigenaar totdat hij terug was in Nederland en heeft het verprutst door zijn problemen van thuis naar zijn werk te nemen :-?
De eigenaar neemt het gelukkig serieus (aardige man was het ook overigens) en heeft hem geschorst als het ware voor 2 maanden .
Het was spijtig dat het zo moest lopen zei hij maar begreep mijn situatie maar al te goed dus zijn als goede mensen uit elkaar gegaan bij wijze van spreken .
Heeft netjes me dosier opgestuurd al en morgen wordt het met de teruggave van het geld afgerond.
Dus eind goed al goed :lol:
(werdt tijd ook ) :D
Dank jullie wel voor jullie reacties in ieder geval , het heeft me echt geholpen!
groetjes ukki
wo, 01/24/2007 - 22:34 Permalink