spoelen na verstandskiezen verwijderen

Author:
lindadegraaf
Posted:
vr, 12/22/2006 - 15:25
hallo allemaal!

Ik had een vraagje.
Ik heb dinsdag alle 4 mijn verstandskiezen laten verwijderen onder narcose.
Nou bloed het alleen nog 's nachts en niet overdag. Hoe kan dit?

En nog een vraagje. Vanaf wanneer mag je spoelen met een mondspoeling(bijv. corsodyl)?

Is waterstofperoxide ook een oplossing? en zo ja kan je dat zelf maken?
Newtan

Je mag vanaf twee dagen na het trekken gaan spoelen. Met Corsodyl, waterstofperoxide 2% of lauw water met zout.

Geen idee waarom het 's nachts wel bloedt en overdag niet. Is het een beetje? Het lijkt me geen kwaad kunnen in dat geval.
zo, 12/24/2006 - 20:31 Permalink
Asphyx

Misschien lijkt het alleen maar snachts, omdat je dan stilligt en 's ochetnds wakker wordt emt een vieze smaak. Overdag eet en drink je nog wel wat, dan spoelt dat beetje bloed gewoon weg. Normaal gesproken bloedt het niet alleen 's nachts.

Na een dag of 2-3 kan je gaan spoelen.
ma, 12/25/2006 - 16:32 Permalink
lindadegraaf

Thanks voor de antwoorden,
alleen nog een vraagje.
Krijg net de "hik" en nu bloed het heel erg, al een half uur. Echt diep rood bloed dus het is vers.
Kan dit kwaad???
ma, 12/25/2006 - 17:26 Permalink
Newtan

Is het al weer gestopt?

Zo niet: schone zakdoek tot een rolletje maken en 15 minuten met het uiteinde op de wond dichthouden. Katoenen zakdoek nemen. Of nog beter: verbandgaasje, 4x4 cm, twee keer dubbel vouwen. En ook 15 minuten op de wond dichtgebeten houden.

Sterkte.
ma, 12/25/2006 - 17:31 Permalink
lindadegraaf

Ja het bloed nog steeds.

Bedankt voor de tip, ga het proberen vol te houden(heb nl nog last van mijn kaken van het verwijderen na 6 dagen:P

mag ik wel spoelen met corsodyl nu het opnieuw is gaan bloeden?
ma, 12/25/2006 - 17:37 Permalink
lindadegraaf

Okey dan weet ik voldoende ;)
Het bloeden was gestopt na een uurtje en met een gaasje :D

Thanks voor de reactie's
ma, 12/25/2006 - 19:14 Permalink
lindadegraaf

Ik had nog een vraag aan jullie.

Als ik 1 kies bekijk zit er een prop met wittig spul op, daarboven ligt nog een hechting. Dat witte spul, dus die prop( denk gestold bloed???) ligt erg los en zou je er dus zo af kunnen halen(niet dat ik dat zou doen hoor)
Gaat dat propje zelf los? Het ziet er namelijk zo raar uit, want als je er tegen aan komt met de tandenborstel zie je het schuiven, maar komt niet los.
di, 12/26/2006 - 20:09 Permalink
Newtan

Dat is het bloedstolsel.
Wel eens met een ouder wondje in bad of zwembad geweest? Dan ziet het er altijd ook zo uit na een uurtje.
di, 12/26/2006 - 20:13 Permalink
lindadegraaf

Ok. ben alweer gerustgesteld.
Ik heb verder nooit wat aan mijn gebit gehad, dus maakte mij alweer ongerust.. Dacht dat het een begin van een ontsteking was, omdat het bloedstolsel zo los zit en er bijna af gaat.
di, 12/26/2006 - 20:17 Permalink