N.a.v. mijn topic over ontstoken tandvlees, wat dus toch een wortelpuntontsteking blijkt te zijn heb ik de volgende vraagjes.
Qua pijn was het eerste en tweede kerstdag het ergste en die pijn is afgelopen woensdag flink afgenomen tot een irritant zeurend pijntje (niet dat geklop en gebonk) en goed te handhaven opzich.
Ik heb geen last van warm en kou op die tand, er zit alleen een bult onder in mijn kaak (wat dus de ontsteking blijkt te zijn) die op dit moment behandeld word met een penicillinekuur.
Aangezien de "noodtandarts" het op dit moment nog niet zo dusdanig accuut vond om alles open te halen moet ik dinsdag terug naar mijn eigen tandarts om een WKB uit te laten voeren.
Aangezien ik geen last heb van warmte en koude erop, wil dit zeggen dat de zenuw al afgestorven is? En heeft dit een klein "voordeel" bij de WKB die uitgevoerd gaat worden?
Het enige wat ik momenteel voel is soms een zeurend pijntje en ik heb een stijve kaak.
Ik ben namelijk heel erg bang voor dit soort dingen, heb er genoeg gehad opzich, maar ik haat prikjes. :(
Kan het overigens kwaad dat ik tot 2 januari moet wachten voordat de boel opengehaald word? (niet dat het van een wortelpuntonsteking naar een ik weet niet wat gaat??)
Ik las op deze site dat tandartsen niet a la minute WKB's uitvoeren, maar dat ze daar opzich nog wel eens mee wachten totdat alles rustig is en hem dan alsnog doen.
Qua pijn was het eerste en tweede kerstdag het ergste en die pijn is afgelopen woensdag flink afgenomen tot een irritant zeurend pijntje (niet dat geklop en gebonk) en goed te handhaven opzich.
Ik heb geen last van warm en kou op die tand, er zit alleen een bult onder in mijn kaak (wat dus de ontsteking blijkt te zijn) die op dit moment behandeld word met een penicillinekuur.
Aangezien de "noodtandarts" het op dit moment nog niet zo dusdanig accuut vond om alles open te halen moet ik dinsdag terug naar mijn eigen tandarts om een WKB uit te laten voeren.
Aangezien ik geen last heb van warmte en koude erop, wil dit zeggen dat de zenuw al afgestorven is? En heeft dit een klein "voordeel" bij de WKB die uitgevoerd gaat worden?
Het enige wat ik momenteel voel is soms een zeurend pijntje en ik heb een stijve kaak.
Ik ben namelijk heel erg bang voor dit soort dingen, heb er genoeg gehad opzich, maar ik haat prikjes. :(
Kan het overigens kwaad dat ik tot 2 januari moet wachten voordat de boel opengehaald word? (niet dat het van een wortelpuntonsteking naar een ik weet niet wat gaat??)
Ik las op deze site dat tandartsen niet a la minute WKB's uitvoeren, maar dat ze daar opzich nog wel eens mee wachten totdat alles rustig is en hem dan alsnog doen.
Of hoeft dit per definitie niet de zenuw te zijn die ik voel?
De assistente zei dat dit waarschijnlijk de ontsteking is die ik voel, daarom was er ook nog wat pijn.
Ik ben allang blij dat ik geen last heb van bonkende en zeurende pijnen *juich*
Met die AB druk je de ontsteking een stuk weg, misschien is er een uitweg voor de rommel en sijpelt ie weg via een gaatje in je vel (fistel)?
Kan het wachten.........zoals jehet nu beschrijft,afname klachten, zeurtje van de kies en verminderen zwelling.......ja.
Maar dan moet je er in begin januari wel mee aan de bak, klachten vrij of niet. want terugkomen doet het!
Pijntje blijft hetzelfde, goed te ondrukken met een ibu en absoluut geen zenuwpijn.
Bedankt voor je reactie :)
Nog 4 dagen wachten dan maar... en ik zal in tussentijd van de kies afblijven ;)
Kan zo'n zwelling geen kwaad dan als dat daar nog zo blijft zitten tot dinsdag?
Wordt pijn en/of zwelling erger: Naar de dienstdoende tandarts!! Ontstaat er koorts of voelt je je ziek: Naar de dienstdoende tandarts!
Groeten, Rick :wink:
Ik weet alleen dat ik heel blij was dat ik een stuk dichter bij huis kwam te zitten :wink:
Groeten, Rick :smt005
Nou voor mij toen ook scheelde bijna twee uur op een dag!
grappig. Alles goed? Hier in elk geval wel.
:smt006