Hangende pijn aan kies

Author:
Biancav1
Posted:
vr, 12/29/2006 - 14:16
Hia hai,

Zo een dik jaar geleden heeft een tandarts aardig verkeerd behandelt toen ik flinke tandvlees onsteking had. Ik heb toen een nieuwe tandarts genomen, gezegend hem, want hij heeft er een nieuwe vulling in gedaan en alles even goed schoon gemaakt, want de vorige had er echt een rommel van gemaakt, waar ik nu nog steeds met klachten door zit.

Echter met kauwen blijf ik het probleem hebben dat het soms daarna pijnlijk blijft en nu heb ik dus al 2 dagen een zeurderige hangende pijn, uitstralend naar mijn slaap toe.

Weet iemand wat dit kan zijn ?

het lijkt wel alsof iemand aan me kies loopt te hangen.

Bianca
mecánico para …

ik denk..........dat die kies al dat gewroet niet zo leuk meer vond. Ondanks alle oede zorgen is het misschien net teveel geweest en nu is ie toch een beetje aan het doodgaan. Concreet: afspraakje maken bij de tandart, misschien ondersteund met een foto te weten komen wat er loos is. En hoogstwaarschijnlijk de zenuw eruit halen, de kies netjes schoon maken en opvullen. Je merkt het snel genoeg: gevoeliger voor warm, koud en spontane klachten (zonder speciale prikkel) = nie goe

fijne jaarwisseling en succes
vr, 12/29/2006 - 14:50 Permalink
Biancav1

Nou dan trekke ze hem er maar uit haha. Geen polonaise meer aan mijn gebit lol .

Ik kijk het vandaag nog maar even aan. Moet aankomende woensdag naar me tandarts ( toevallig en gelukkig ) Dus hoop het zo lang uit te houwen en anders weekend artsje bezoeken.
vr, 12/29/2006 - 16:39 Permalink
Max

Beste Bianca,

Soms kunnen gaatjes zodanig vergevorderd zijn dat dergelijk behandelen (boren, schoon maken en vullen) ook een beetje gokken wordt. Soms kan dit in combinatie met de eigen afweer van de tand voldoende zijn, maar soms lukt dat gewoon niet meer, met bijv. een wortelkanaalbehandeling als vervolg.
Vergeet niet, zoals boven mij ook beschreven is, dat behandelen op zich altijd ook een last vraagt van de tand/kies zelf. Een 2e keer behandelen, wat nog meer boren betekent, eist dus ook weer wat van de tand/kies. Op een gegeven moment is een tand/kies helaas toch uitbehandeld. Een vulling is geen garantie op levenslang pijn- en klachtvrij.

Natuurlijk is het netjes leggen van een vulling leggen een absolute must voor succes van de behandeling. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Maar om nu meteen de tandarts de schuld te geven van de oorzaak van je pijn is misschien iets te voorbarig.

TIP; probeer zolang even de kies te ontlasten, kauw aan de andere kant. Bekijk zelf ook de foto van de kies bij het vlg bezoek en vraag om uitleg van de (mogelijke) oorzaak. Duidelijkheid doet wonderen.

Hoop dat je snel weer probleemloos kunt kauwen en geen pijn meer hebt.
vr, 12/29/2006 - 20:37 Permalink
Biancav1

Hia hai,

Nu die tandarts waar ik het over hebt, heeft het echt toen heel erg verknalt, dat werd ook via foto's bevestigd en ook via me toen nieuwe tandarts.

Maar goed, de kies is eruit gehaald vanavond. Er zat een flinke abses. 1 jaar geleden had ik dus flinke tandvlees onsteking met dezelfde klacht als nu , en dat werd enkelt behandelt met antibiotica en wat uitbruizen en wat bij slepen van de tand. Hierdoor is het toen flink mis gegaan, omdat hij me toen ook niet door stuurde naar een mondhygienist en tevens totaal geen foto's heeft gemaakt. Tevens had hij ook een tand opgevuld, waar later ook nog eens een abses in zat.

De tandhals aan de binnen kant lag al aardig bloot waardoor een bacterie dus makkelijk erin kon komen. Nu en dit keer was het dus flink raak.

Mijn afweersysteem is namelijk ook niet in orde.

De avond tandarts vroeg me of ik wel eens aan een wortelkanaal behandeling had gedacht, maar toen hij me verhaal hoorde en ik zei dat hij er liever uit mocht, zei hij dat hij dat zelf ook wel vond.

En gelukkig zei hij dat hij eruit is, want ook op me wortel was een absec , en dat zo snel tussen gisteren en vandaag. Alle ellende van dien, van niet alleen me tand maar ook me tandvlees.

Hij is er nu gelukkig uit.

En dat was het wachten van ruim 3 en een half uur vanavond wel waard, want het was enorm druk, wel 20 man, en dan overdrijf ik nog niet .

Liefs en bedankt voor het mee nadenken, bianca
vr, 12/29/2006 - 22:35 Permalink