Enorme ontstekings-pijn.

Author:
Sethje
Posted:
zo, 12/31/2006 - 01:22
Ik ben vandaag 2x naar de tandarts geweest.
Ik had kiespijn en mijn kaak was wat opgezet.
Ze heeft de tand opengemaakt en meteen stroomde er pus uit.
Ze zei me naar huis te gaan en even lekker te gaan slapen.
Dat advies heb ik opgevolgd, aangezien ik door de kiespijn enorm slecht geslapen had.

Toen ik 's avonds weer wakker werd, was de pijn nagenoeg weg.
Maar na ongeveer een half uurtje, zeurende en kloppende pijn en een wang die 2x zo dik was als ie 's ochtends was.
Met spoed weer naar de tandarts gegaan.
Ze was in overleg met een andere dienstdoende tandarts, over het openlaten van de tand. Toen ze hem eenmaal open hadden: Prachtig schoon, geen pus.
Ik hoorde iets over een propje in het over en weer tandartsenpraatje, en ze hebben hem toch maar weer dichtgemaakt.

"Je lichaam is nu gewoon tegen de ontsteking aan het vechten, er is geen abces, of hij is nog niet dichtbij het oppervlak, zodat we die kunnen open maken. Na een dag of drie moet het wel aanzienelijk minder zijn."

Ja, maar ondertussen zit ik hier met lichte verhoging, een kaaklijn waar schwarzenegger jaloers op wordt, een wang alsof ik een complete perzik in mijn wangzak houdt en de daarbij behorende pijn. Mijn lip is in de loop van de avond ook dik geworden en de aanraking van de wang is ook pijnlijk.

Wat kan ik doen, naast het slikken van paracetamol (want ik kan niet tegen ibuprofen), om die pijn een beetje te verlichten tot het inderdaad over is? Ik zit mezelf nu enorm in de weg...
Zelfs bukken en kracht zetten bij iets zorgt voor een drum-solo in mijn onderkaak.

Help?
Sethje

Nu zijn we een nacht verder, en het is alleen nog maar meer gezwollen, zelf mijn lip is nu dik.
Ook heb ik een kramp-bolletje (betere beschrijving heb ik niet) bij mijn sleutelbeen, welke het bemoeilijkt om de kin op de borst te leggen of het hoofd naar achteren te bewegen.
Ik krijg nog amper een vinger tussen wang en kiezen, ik krijg mijn mond niet helemaal open, en ik schaam me als een banaan voor hoe ik er nu uit zie.

En dat na 2 behandelingen.
Om 14:00 uur heb ik een derde, bij een mij compleet onbekende tandarts.... en ik ben al zo bang :(
zo, 12/31/2006 - 12:52 Permalink