Opgezwollen onderkaak en pijnlijke kies

Author:
Laatbloeier
Posted:
zo, 12/31/2006 - 08:12
Hallo,

Ik heb nu sinds 2 dagen last van een erg opgezwollen onderkaak en kan mijn mond niet helemaal meer open krijgen. De kies voor mijn verstandskies doet zeer en voelt alsof het een trapje hoger ligt dan de anderen. Ik heb ook geen last van als ik iets erg kouds of warms eet (wat nog slechter nieuws is) Mijn mondhygiene is helaas niet altijd goed geweest en schaam me daarvoor ook. K zal het nieuwjaar ook met wat pijn tegemoet komen als 'straf'. K gebruik nu Spidifen tegen de pijn alleen heb ik er nu ook een koorts bijgekregen en ik slaap moeilijk. (Mede omdat veel water drink met spidifen om de 6, a 8 uur en ik om de zoveel uur naar het toilet moet om te plassen)

Heeft iemand een idee wat de volgende stap is bij de tandarts? K ben bang dat ik mijn mond niet open genoeg krijg. Ben ook benieuwd wat hij allemaal gaat doen en wat de opties zijn. Hoeveel zou dit contant moeten kosten? (Mijn verzekering is van aanvullend naar basis gegaan en heb mijn nieuwe polis nog niet ontvangen)

Ik wens iedereen een goed oud en nieuw.

Laatbloeier.
ZeroXX

Ik weet bijna wel zeker dat de volgende stap een wortelkanaalbehandeling is...
Dat je geen warmte of koude voelt heeft er volgens mij mee te maken dat je zenuw al dood is (correct me if I'm wrong, tandartsen alhier)

Maar ben je hiermee nog niet naar de tandarts geweest dan? Ik denk dat het verstandig is om dat toch nog wel even te gaan doen.
Hoeveel dat contant zou moeten gaan kosten weet ik eigenlijk niet...
zo, 12/31/2006 - 08:56 Permalink
Laatbloeier

Dat je geen warmte of koude voelt heeft er volgens mij mee te maken dat je zenuw al dood is (correct me if I'm wrong, tandartsen alhier)

Maar ben je hiermee nog niet naar de tandarts geweest dan? Ik denk dat het verstandig is om dat toch nog wel even te gaan doen.

Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk dat ik een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan. Weet alleen niet of dat kan met m'n opgezwollen kaak. Ik krijg het amper genoeg open om normaal te eten. Heb je zelf ervaring met een wortelkanaalbehandeling en dode zenuwen?
zo, 12/31/2006 - 09:36 Permalink
ZeroXX

Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk dat ik een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan. Weet alleen niet of dat kan met m'n opgezwollen kaak. Ik krijg het amper genoeg open om normaal te eten. Heb je zelf ervaring met een wortelkanaalbehandeling en dode zenuwen?

Ja helaas wel :(
Heb 2 x gehad dat ik amper mijn mond openkreeg, toen het echter verdoofd werd, was het al een stuk beter.
zo, 12/31/2006 - 14:59 Permalink
Laatbloeier

Ja helaas wel :(
Heb 2 x gehad dat ik amper mijn mond openkreeg, toen het echter verdoofd werd, was het al een stuk beter.

K moet eerst even m'n aanvullende verzekering opschroeven voordat ik ga. Heb je intussen nog wat tips? Enige kans dat m'n opgezwollen onderkaak wat minder wordt met ijs erop ofzo? Anders blijf k door een rietje eten!
zo, 12/31/2006 - 16:09 Permalink
ZeroXX

Nou, als ik jou was zou ik nu alsnog even naar de tandarts bellen...
Ik weet niet of de pijn te harden is tot dinsdag?
En die koorts enzo... lijkt me ook niet echt verstandig om daar nu mee door te blijven lopen. Je kunt beter heen gaan, mocht het je allemaal te duur worden dan kun je dat alsnog op dat moment gaan beslissen.

Verder geen tips, had zelf ook een zwelling van mijn wang, maar heb een penicilline kuur gekregen en de zwelling is hier al aanzienlijk minder.
zo, 12/31/2006 - 16:24 Permalink