Hoe weet je dat een zenuw dood is?

Author:
ZeroXX
Posted:
di, 01/02/2007 - 09:05
Naar mijn weten: (bij bijv. een wortelpuntontsteking)

Als je geen zenuwpijnen heb
Geen last van koude of warmte

Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
ZeroXX

Hmm ja ok, eerst maar eens een foto laten maken om 13.15 uur.
Misschien is er wel heel iets anders aan de hand...

En wil het perse zeggen dat een klein ei aan de onderkant/zijkant van je kaak een onsteking is? In de ernstigste vorm althans ;)
heb geen klachten meer momenteel
di, 01/02/2007 - 11:35 Permalink
chrissy

Hoi,

Even een reactie op de foto.

Bij mij zag het ook zo zwart op de foto rond de kanalen.

Ik overweeg zelfs om de kies te laten trekken, maar heb een belangrijk vraagje : als je hem laat trekken is de ontsteking dan ook weg of geneest het later?

Toch graag een reactie van de tandartsen op dit forum, wil geen verkeerde beslissingen nemen.

Groetjes
Chr
di, 01/02/2007 - 12:50 Permalink
ZeroXX

Ik heb me weer druk lopen maken om niks in ieder geval!

Die kies was al eens behandeld en dus was de zenuw al dood en de kanalen waren al eens schoongemaakt.
Alleen heeft mijn vorige tandarts (of toentertijd een weekenddienst tandarts) dat niet al te netjes gedaan...

Er waren op de foto 2 kanalen te zien, in 1 kanaal was inderdaad zo'n wit ding te zien en in het andere kanaal zat nagenoeg helemaal niks.
Waarschijnlijk is het toentertijd al niet helemaal goed schoongemaakt en zijn er bacterien blijven zitten.

Ik ben 2 a 3 weken geleden ziek geweest, dus een lage weerstand en waarschijnlijk zijn toen die bacterien op gaan spelen, wat dus die wortelpuntontsteking tot gevolg had.

Heb opnieuw een wortelkanaalbehandeling gehad net, hij heeft het wortelkanaal netjes opgevuld, desinfecterende blabla erin gedaan en alles dichtgegooid. De zwelling was al zo goed als weg, dus ik denk dat dit wel goed moet komen :)
di, 01/02/2007 - 14:43 Permalink
Zubní Lékař

Bij het laten trekken van een kies i.v.m. een ontsteking aan de wortelpunt is bij het trekken van de kies de oorzaak van de ontsteking weg. Het kan nog even duren voordat het lichaam de resten opgeruimd heeft. 1 a 2 dagen. Alleen als de ontsteking op zich zelf is gaan staan (cyste) zal ook de cyste schoongemaakt moeten worden. Gelukkig komt dit erg weinig voor.
di, 01/02/2007 - 18:10 Permalink