Ben ik weer en nu !?

Author:
kaatje98
Posted:
do, 01/04/2007 - 18:25
Hoi hoi allemaal,

Allereerst wil ik iedereen een heel voorspoedig 2007 wensen !

Helaas zie ik dat mijn eerdere topic gesloten is dus daarom maar even een nieuw topic ! Eigenlijk weet ik niet goed waar ik beginnen moet maar ga het gewoon opnieuw proberen.

Begin november kreeg ik last van mijn kies en het drinken bij kou, ik heb in die tussentijd sensodine gekocht omdat mijn kies en de plek daar gevoelig was. 21 november heeft mijn tandarts ( hij dacht aan een stukje afgebroken kies ) de kies gevuld waarna de pijn na 2 dagen alweer terug kwam.

De pijn of klachten die terug kwamen waren nog steeds bij koude en de kies ging hangen met het gevoel alsof er kauwgom onder zat. Omdat de tandarts er ook geen raad meer mee wist heb ik een verwijzing voor de kaakchirurg gekregen waar ik 8 december terecht kon.

De kaakchirurg constateerde een wortelpuntontsteking aan de 27 en 19 december heeft mijn tandarts echt super zijn best gedaan en een WKB uitgevoerd die ruim 1 uur en 19 minuten duurde ... Hierbij is de tandarts echt heel nauwkeurig te werk gegaan en hem valt dan ook absoluut niets te verwijten ...

De eertse dag na de WKB zeurde het nog wat, de 2de dag voelde ik hem al settelen en de derde dag zat hij alweer helemaal op zijn plaats en heb ik nergens geen last meer van gehad en was daar natuurlijk super blij mee :D

Ondertussen ben ik bijna 2 en een halve week verder en jullie raden het natuurlijk al ... Het gerommel is weer begonnen, echt pijn heb ik niet maar heb het gevoel alsof er een elastiekje heel stijf om de kies gedraaid zit en hij begint weer te hangen ... Ook als ik slik voel ik gerommel !

Nu ben ik in maart 2005 geflapt vanwege een granuloom aan de zijkant van mijn tandvlees ter hoogte van mijn 1ste echte kies rechtsboven, ook dat voel ik nu weer rommelen ....

Toen ik de 8ste bij de kaakchirurg in het Havenziekenhuis hier in R'dam ( Ik ben geflapt in het erasmus mc ) een overzichtsfoto kreeg zag de kaakchirurg ook nog een ontsteking op die plek zitten en ik heb antibiotica gekregen ....

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen, het zit me niet lekker want voel me er echt belabberd bij, .... niet van de pijn maar van de strijdt die er in mijn gebit aan de gang is .... want zo voelt het :roll:

Mijn eetlust is lange tijd weggeweest maar na de WKB was het weer volop aanwezig ... Nu met dat gerommel heb ik continue een misselijk gevoel en ook geen trek meer ....

Dat er iets aan de hand is, is wel duidelijk daar ik vanmorgen ook weer een soort koortslip op been heb gekregen ... Wat is jullie advies want ik weet het echt niet meer en mijn tandarts is lekker op vakantie !

Alvast enorm bedankt ....

Groeten Kaatje .... :smt006
chrissy

Hoi,

Weet niet echt raad, maar ik genees ook heel slecht van mijn WKB.

Ben naar de kaakchirurg geweest en moest het nog een paar weken afwachten.

Ook heb ik soms een branderig gevoel op de plaats waar een kies getrokken is, maar dat is ook maar soms en niet altijd, maar als het opkomt gaat het zonder pijnstiller niet meer weg.

Ik zou zeggen, blijf gezond eten en je ontspannen.
Met jouw verhaal twijfel ik zelf ook een beetje om terug een WKB te laten uitvoeren, de kies is nu al 5 keer opengeweest en vraag me af of de ontsteking niet altijd terugkomt.

Ik vraag me ook af waar jouw topic naartoe is.
Heb soms het gevoel dat ze zelfs op dit forum ons niet altijd begrijpen.

Groetjes
En ik leef met je mee.
Heb ook terug een branderig gevoel dat een paar dagen weg was, maar zal maar denken morgen is het misschien beter.

Chrissy
do, 01/04/2007 - 18:51 Permalink
kaatje98

Hoi Chrissy,

Bedankt voor je reactie en mijn eerdere topic is terug te vinden onder

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=9396 !

Ik leef ook met jou mee en zorg goed voor jezelf ! Het is gewoon knap vervelend, vooral omdat het zo vaak een gecompliseerd iets is en voor ons als leek al helemaal natuurlijk :roll:

Heel veel sterkte, ik hoop dat het branderige gevoel morgen inderdaad minder is !

Groetjes Karin .... :smt006
do, 01/04/2007 - 19:20 Permalink
kaatje98

Hoi hoi allemaal,

Nadat ik gisteren geruime tijd op het forum vertoeft heb en meerdere topic's van wat langer geleden gelezen heb, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk erg ongeduldig ben.

Dit is waarschijnlijk gekomen doordat de kies zich gelijk is gaan settelen en na 3 dagen al helemaal goed aan voelde ! Nu las ik gisteren dat dit bij iemand anders ook zo gegaan is en de gevoeligheid na 4 weken terug kwam ....

Ik denk dat ik het misschien gewoon nog even aan moet kijken, wat denken jullie en mijn weerstand blijkt weer erg laag zou dit het gerommel ook kunnen verklaren !?

Fijn weekend allemaal,

Groeten Kaatje ....
vr, 01/05/2007 - 11:57 Permalink
chrissy

Hoi Kaat,

Vermits ik een beetje weet wat je doormaakt, toch nog een tip voor je weerstand zeker niet te laten verzwakken.

Ik maak puree en doe het vlees in een mixer/molentje, zodat ik toch hetzelfde kan blijven eten.
Ik was 15 kg afgevallen door mijn tandproblemen en na 7 tandartsbezoeken , stomatoloog incl.

Het is maar een tip, maar als je niet meer eet, verzwak je.

Voor de rest kan je ook yogourt en soms maak ik ook fruitpap (zoals bij de klein mannen vroeger, voedzaam en toch nog lekker).

Groetjes
En hopelijk word je vlug beter.

Chrissy
vr, 01/05/2007 - 19:38 Permalink