Ontstoken tandvlees en kiespijn

Author:
passie78
Posted:
wo, 01/10/2007 - 15:09
Hallo,mijn verhaal begint ongeveer een half jaar geleden.Kreeg last van ontstoken tandvlees bij mijn laatste kies rechtsonder.De ontsteking ging na verloop van tijd weer weg en toen kreeg ik ineens allemaal pijnscheuten,dat duurde een paar dagen en toen kwam die ontsteking weer terug.Ik naar de tandarts en die zei dat achter de kies er veel tandvlees zit,er is daar een paar jaar eerder een verstandskies weggehaald en daarmee ook veel bot,en dat er nu een hele diepe pocket zit met veel vuil.Dit is inmiddels 2 keer schoongekrabbeld met een haakje.En vlogens de tandarts ziet het er nu rustig uit en is de pocket minder diep.Wel is de kies wat gevoelig met warm en koud en als ik erop druk,dit komt door het schoonmaken en kan wel een jaar duren volgens de tandarts.Het is al minder,maar is gewoon vervelend.Ook zijn er foto,s gemaakt en daar was niks op te zien,zenuw getest met koud watje.Dat voelde ik wel kan ik je zeggen,dus dat was allemaal goed zei de tandarts.Nu voel ik weleeens wat rommelen en tintelen aan de rechterkant,de tandarts zegt dat er onder de kies geleidelijk weer nieuw bot word gevormd en dat dit wel een poos kan duren.Als de pijn weer terug komt kan hij ook wat tandvlees wegsnijden,zodat het weer mooi aansluit.Maar dat wil hij nog even afwachten.Verder is het zo dat als ik mijn mond ver open dat het rechtsonder nogal kraakt,hoort dit erbij?Word wel een lang verhaal zeg.IK heb linksonder en rechtsonder in de 1 na laatste kies een witte vulling die bij alle 2 scherp aanvoelt,is dit erg,heb er geen last van,maar voel het als ik met mijn tong langsga.En op de laatste kies linksonder zit een bruine rand onder tegen het tandvlees aan.Is dit aanslag of tandsteen.Drink sloten met koffie en rook geregeld een sigaret.Verder heb ik linksboven een WKB gehad,ongeveer een half jaar geleden,geen napijn e.d.NU ben ik pas verkouden geweest en was het daar gevoelig en ging weer over,kan dit met elkaar te maken hebben?

Sorry voor het lange verhaal,maar ik hoop dat iemand het leest en wat raad kan bieden,alvast bedankt,Marcel
Lieneke

Verder is het zo dat als ik mijn mond ver open dat het rechtsonder nogal kraakt,hoort dit erbij?

Nee dit is het kaakgewricht, maar dit is niks om je ongerust over te maken.

heb linksonder en rechtsonder in de 1 na laatste kies een witte vulling die bij alle 2 scherp aanvoelt,is dit erg,heb er geen last van,maar voel het als ik met mijn tong langsga.

Niet erg maar laat het even bijslijpen, anders is het zo irritant.

En op de laatste kies linksonder zit een bruine rand onder tegen het tandvlees aan.Is dit aanslag of tandsteen.

Niet te zeggen vanaf hier. Zou wat aanslag kunnen zijn. Maar ook gewoon een vullingrandje oid.

Verder heb ik linksboven een WKB gehad,ongeveer een half jaar geleden,geen napijn e.d.NU ben ik pas verkouden geweest en was het daar gevoelig en ging weer over,kan dit met elkaar te maken hebben?

Ja verkoudheid kan kiespijn geven. Zeg het even aan de tandarts.

N
wo, 01/10/2007 - 17:50 Permalink