al 2 jaar pijn in mijn mond help!!!!!!!!

Author:
francien
Posted:
wo, 01/10/2007 - 14:37
hoi voor 2 jaar terug zijn er twee kiezen verwijderd rechts boven en onder,sindsdien heb ik elke dag een vreselijke zeurende pijn in mijn mond en gedeelte van mijn tong,de pijn word erger naarmate de dag vorderd.het is een constant zeurende pijn soort brandende pijn die erger word naarmate ik vermoeider word.ook heb ik veel last van een knakkende pijnlijk kaakgewricht.al vaak naar de tandarts ervoor geweest en naar de dokter maar ze kunnen steed maar niks zien en word ik weer naar huis gestuurd met het kan tussen je oren zitten,of volgens mijn huisarts en neuroloog van mijn ziekte dunne vezelneuropathie heen komen.ook een kaakchirurg heeft er naar gekeken en hij zag een ontsteking bij een andere tand en die moest ik laten behandelen met een wkb,volgens hem zou het erop of eronder zijn wat betrefd mijn pijn.nou die wkb is inmiddels gebeurd 1 tand in 4 keer.en het is er dus veel slechter op geworden.ook wist ik een hele tijd de pijn onder redelijke controle te houden door kaugum of iets dergelijks in mijn mond te houden,waardoor ik nu denk ik enorme kaaklachten heb,dit is dus mijn verhaal ik hoop dat het niet al te verwarrend is wat ik getypt heb want omdat ik al twee jaar vecht met die vreselijke rotpijn ,weet ik mij soms ook niet meer duidenlijk te maken is hiet misschien iemand die zo,n soortgelijk verhaal heeft en weet er iemand misschien een antwoord/oplossing?????????????

groetjes francien
Newtan

Als niemand iets kan vinden, heb je waarschijnlijk geen gaatjes of ontstekingen.

Is er wel eens gevraagd of je ook pijn bij je slapen hebt? Of bij de achterste hoeken van je onderkaak?

Als dat zo is, laat dan eens een fysiotherapeut kijken. Wel eentje die wat meer weet van kaakgewrichtsproblemen dan de gemiddelde peut.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
do, 01/11/2007 - 20:24 Permalink
Lita

Hoi

Ook ik loop al bijna 2 jaar met pijnlijke , zeurende en branderige voortanden waar niemand meer van weet wat het is.
Heb juni 2005 facings laten zetten en nu zit ik nog steeds met klachten zoals branderig tandvlees en een raar trekkend gevoel achter mijn voortanden.Ook heb ik nu last van "knakkende " kaakgewrichten en 's avonds als ik moe ben word het alleen nog maar erger , soms heb ik zo moe gevoel in mijn mond en kaken! Ga nu misschien tanden eruit laten halen en implantaten zetten maar implantoloog is nog niet enthousiast want hij weet ook niet of de klachten dan over gaan .Ben nu ook bij KNO arts en moet volgende week voor onderzoek van sinussen( holtes)De knakkende gkaakgewrichten heb ik gekregen omdat ik toch min of meer probeer om de tanden te ontlasten en ongemerkt mijn onderkaak te ver naar voren duw. Ook mijn kiezen doen zeer want door al dat ontlasten van mijn voortanden worden ook mijn kiezen extra belast en als ik mijn splint in doe dan doen 's morgens mijn tanden weer zo zeer! Zou er heel veel voor over hebben als ik er van af was .Dus weet precies wat je bedoelt en leef met je mee ! Sterkte en hou je taai -er komen ooit weer betere tijden!!

Groeten Lita
vr, 01/12/2007 - 17:33 Permalink
chrissy

Hoi,

Heb ook zo wat hetzelfde probleem, gedeeltelijk toch.

In november is de laatste kies getrokken en heb dikwijls een branderig gevoel.
Het rare is dat het niet altijd is, maar meestal ook 's avonds.
Als ik dan geen pijnstiller neem, dan gaat het niet meer weg.
Ik hoop dat het nog van de genezing komt, heb eens gehoord dat het door tekort aan speeksel komt . De pijn komt dan op de gevoelige plaatsen, maar weet ook niet wat ik daaraan kan doen?

Groetjes
Leef met jullie mee; mensen die geen tand- of tandvleesproblemen hebben, verstaan het niet altijd, maar jullie wel!

PS Heb ook al 7 tandartsbezoeken + 1 stomatloog achter de rug en dit vanaf mei (wil maar zeggen dat het niet zo simpel is om te genezen.)
vr, 01/12/2007 - 17:56 Permalink
francien

bedankt voor al jullie reacties,
afgelopen donderdag ben ik bij de kaakchirurg geweest en de foto zag er prima uit volgens hem was het mijn dunne vezelneuropathie waar ik enorm last van had en dat betekent dat ik er dus niet meer vanaf kom en daar met de neuroloog over moet praten,van hem heb ik medicijnen gekregen die niks deden,de weekendarts heet mij neurontin voor geschreven een antiepileptica wat ik overigens ook al gebruik voor mijn neuropathie zucht................ook dat was geen succes volgens mijn eigen huisarts en die heeft mij nu indometacine voor geschreven en wonderbaarlijk het lijkt te werken,pijn is niet volledig weg maar wel om vol te houden jippie ik kan weer een beetje leven en voel me al meteen gelukkiger.ook heb ik een aantal richtlijnen gekregen en vooral stoppen met kaugom eten,ik at die kaugum trouwens om een ander gevoel in mijn mond te krijgen dat heeft een hele tijd geholpen maar daar werd ik zo moe van om de hele dag te kauwen,met het gevolg nog meer kaakklachten erbij.nu is het maar hopen dat de medicijnen hun werk blijven doen zodat ik in ieder geval even goed op adem kan komen.hebben jullie dat ook als je kaugom of iets anders in je mond hebt dat het dan beter gaat?

groetjes francien
di, 01/16/2007 - 08:19 Permalink
Lita

Hoi
Fijn dat het iets beter gaat maar over die kauwgom ; durf zonder niet eens de deur uit!Moet nu zo naar KNO arts om naar holtes te laten kijken en uitslag fotoos maar heb zelf gevoel dat dat het niet is .Ik geloof echt dat het bij mij mijn tanden zelf zijn.Nou ja ik wacht maar af je hoort het wel .Heel veel sterkte verder!!

Gr.Lita
di, 01/16/2007 - 13:19 Permalink
kinkyruud

Ik zal je iets over mijzelf vertellen, ook ik heb jaren met "kiespijn" gelopen, kno operatie ondergaan kiezen getrokken wortelkanaalbehandelingen, na al deze behandelingen werd de pijn alleen maar erger, er zat nl geen ontsteking maar de tandarts ging gewoon op mijn pijn verhaal af.

Toen ineens was er een huisarts die het licht zag, ik had waarschijnlijk aangezichtspijn, dus naar de neuroloog, deze beaamde het. na de gebruikelijke meds zoals neurontin tegretol en indometacine moest ik naar een neurocirurg, ik bespaar jullie het hele verhaal even, maar wil zeggen laat geen kiezen trekken het helpt niet en de kans dat de pijn erger wordt is groot aanwezig.
Er is nog een medicijn dat je kunt proberen, nl surgam, en er is een betrekkelijk nieuw medicijn tegen zenuw pijnen nl lyrica.
suc6
za, 02/03/2007 - 17:15 Permalink
vV

@ Lita: klinkt alsof de facings voor een verkeerde beet zorgen, en zo als trigger dienen voor zgn parafuncties, tandenknarsen o.a. Dit geeft weer overmatige belasting van de kaakgewrichten, en ook van de tanden zelf.

Lijkt mij dat implantaten (of wat dan ook) geen oplossing is zolang de oorzaak niet onderkend wordt. En dan is zo`n ingrijpende behandeling waarschijnlijk niet eens nodig.
za, 02/03/2007 - 17:56 Permalink