vreemd, pijn 's nachts en 's ochtends, verder niet

Author:
chris77
Posted:
ma, 01/08/2007 - 16:24
ik heb in oktober/november een wkb gehad.
goed verlopen, na de tweede keer, een paar daen later begon het wat pijn te doen, maar dit zakte na een paar dagen weer af. af en toe was het nog wel een beetje gevoelig als ik erop kauwde, maar niet erg (is het ook nooit geweest)
de laatste tijd valt het mij op dat zo aan het eind van de avonde (rond 23.00) de kies wat gevoelig is bij druk (kauwen of als ik er met mijn tong op druk) overdag niet echt. 's nachts (ik moet er nog regelmatig uit ivm de kids) is het erger als ik er maar even aan kom is het gevoelig, geen hevige pijn hoor, maar het zit gewoon niet lekker, als ik s ochtends weer wakker is het net als snachts, dan voel ik de kies met kauwen, maar na 1 of 2 uur is het weg of zo goed als weg.
ik denk wel dat dit nog met de behandeling te maken heeft, maar vind het zo vreemd dat het juist s nachts erger is, en dat het over dag (helemaal of bijna) over is.
is dit normaal, zo niet wat zou het kunnen betekenen, is een evt. ontsteking ook op te lossen met een antibioticakuur of moet je dan persee weer een behandeling?
oja, ik ben toen ik voor het tweede deel van de behandeling heen ging vergeten mijn tnaden te poetsen voor die tijd :oops: kan dat invloed hebben op evt ontsteken of wordt het goed genoeg schoongemaakt?

groetjes chris
Newtan

Als ik dit soort verschijnselen hoor, denk ik in eerste instantie aan tandvleesproblemen. Bijvoorbeeld door eten dat onder een rand van een giga-vulling blijft hangen.
Probeer eens te flossen tot onder het tandvlees. Vaak tref je dat de pijnlijke plek onder de vulling aan.
Krijg je alles schoon, of komt er na de tweede keer flossen nog steeds iets uit? Blijft de floss heel of rafelt hij?
do, 01/11/2007 - 20:53 Permalink
chris77

bedankt voor de antwoorden.

ik hoop op tandvleesproblemen, ik flos eigenlijk nooit, en het was idd een hele grote vulling wat ik heb begrepen, dus ik ga meteen naar de drogist vanavond om flosdraad te kopen, ik weet dat de ruimte tussen die twee kiezen zeer klein is, de tandarts had (voor de wkb) er extra ruimte tussen gemaakt omdat ze eerst dacht dat de klachten kwamen doordat de kiezen te dicht op elkaar stonden en haar flosdraad rafelde toen helemaal stuk.

een restontsteking leek mij eerst van niet omdat een maand voor de wkb geen ontsteking zichtbaar was op de foto, maar het zou natuurlijk wel kunnen, ook omdat het nu toch eigenlijk iedere dag steeds wat eerder op de avond gevoelig begint te worden en nu voel ik het licht kloppen onder mijn kies (tussen wortel en kaakbeen denk ik) dus tja, het zou beide kunnen zijn,
ik ben heel bang voor een ontsteking omdat ik bang ben dat de verdoving dan niet goed werkt en ik met pijn in de stoel zit en helemaal omdat ik nu nog een week moet wachten dan zou de ontsteking alleen maar erger worden................... nou ja, daar moet ik dus even niet aan denken, ik zal eerst eens proberen te flossen vanavond.
nogmaal bedankt voor de antwoorden

groetjes christina
vr, 01/12/2007 - 18:02 Permalink
chris77

p.s.

ik las net flossen onder het tandvlees??? kan je dan verder dan het tandvlees? (of is dat een hele domme vraag van iemand die nog nooit heeft geflost :oops: )
vr, 01/12/2007 - 18:05 Permalink
Newtan

Er zit wel 3mm ruimte onder het tandvlees. Als een soort vel wat tegen je kies aan ligt. In dat gleufje gaan soms etensresten zitten.
Kijk ook eens hier op de site of je iets kan vinden hoe je het handigste flosst.
vr, 01/12/2007 - 21:20 Permalink
chris77

bedankt voor de tips.

heb geflost, maar er komt geen viezigheid weg ofzo.
na het flossen is het wel allemaal gevoeliger weer. het wordt sowieso langzaamaan gevoeliger, dus ik ben toch bang voor een ontsteking (brrrr)
en moet nog wachten tot donderdag. ben zo bang dat een verdoving niet werkt omdat het onstoken is, en dan duurt het ook nog een paar dagen....wordt het alleen maar erger lijkt mij, nouja, afwachten maar...
de zenuw is wel weg dus je zou zeggen dat het geen pijn hoeft te doen maar als ik dan verhalen lees van mensen die na een wortelbehandeling nog een behandeling hadden die wel pijn deed, kan het dus wel pijn doen ook als de zenuw weg is, dan zal het wel het tandvlees zijn ofzo wat zeer doet.
nouja, ik hoop maar dat het snel donderdag is, en dat het mee valt.....

groetjes christina
(die hoopt dat er ook mensen ijn met misschien dezeflde klachten na een wkb en die positieve verhalen hebben over een nabehandeling en die dat misschien willen delen.)
ma, 01/15/2007 - 12:33 Permalink
chris77

ben bij de tandarts geweest, en hij heeft een wortelpuntfoto gemaakt, alles zag er keurig uit geen ontsteking, vulling was prima, dus eigenlijk niks aan de hand, hij dacht dat ik misschien snachts tandenknartstte?? (tja dan slaap ik hahah geen idee wat i in mijn slaap doe met mijn tanden,maar ik doe het in ieder geval niet bewust) hij heeft de kies nog wat bijgeslepen, dacht aan overbelasting, maar dat is voor de wkb ook al twee keer gebeurd dus daar verwacht ik niet zoveel van, maar misschien is dit net het laatste beetje, het kan..... maar afwachten, hij zei wel dat mijn wortels diep in het kaakbot zaten (geloof ik) en ze drukten tegen mijn bijholtes aan?? ben de laatste tijd wel regelmatig verkouden dus misschien heeft dat er ook iest mee te maken.
nouja, in ieder geval geen enge dingen, en we moeten het nog maar even aanzien was het advies van mijn tandarts.

groetjes christina
do, 01/18/2007 - 13:32 Permalink