Gekneusde kies en..

Author:
Biancav1
Posted:
ma, 01/08/2007 - 19:52
Hia all,

Nu alle ellende weg voor het nieuwe jaar met me oude kies, heb ik nu problemen aan de andere kant.

Daar was al eens een kies afgebroken. Goed schoongemaakt, kurkje erin , maar die raakte steeds overbelast. Ik weet dan dat ik die kant moet laten rusten, maarja moet toch eten.

maar goed, doordat ik dus met die andere kant moest eten, vanwege de kies die eruit getrokken was, heb ik nu de kiesje ernaast gekneuds en de opgevulde tand doet enorm zeer, met mede me rechter gezichts helft.

Zit nu al 4 dagen brinta te eten ( nou te eten hih)

Weekend tandarts zei dat me ene tand flink gekneuds was en een scheurtje in het glazuur zat ( deze is ook enorm gevoelig ). De andere, opgevulde kies die vertrouwde hij niet rondom de wortel.

Gelukkig kan ik morgen terecht bij me tandarts. Denk dat me kaak ook een flinke opdonder heeft gekregen daar nu mijn andere kiezen ook zeer doen en me onderkaak ( zakkende pijn ? )

Maar wat is nu eigenlijk een gekneusde kies en hoe lang kan je hiervan last hebben.

Let wel ik heb flinke afwijkingen in me gebit. Ik mis een hoop elementen , want die heb ik nooit gekregen. Op een paar kiezen na, is de rest namelijk melkgebit boven.

Me kiesjes zijn door me oude tandarts naar voren geschoven, dus ik heb geen snijtand, gelijk erna komen dus de 2 melkkiesjes.

Er is me al verteld dat deze maar tot me 40ste mee gaan. Dus ik laat er ook niets meer aan prutsen bij teveel pijn. De ene opgevulde afgebroken kies mogen ze eruit halen, heb hier al 2 jaar last van , van overbelasting en als de andere ook nooit meer overgaat ( want ja ik moet wel kunnen kauwen) dan mag die er ook uit.

Liefs bianca
Newtan

Een gekneusde kies heeft een soort bloeduitstorting tussen de wortel en het bot. Daar heb je met vlagen last van. Soms een dag niet. Dat kan weken duren, of jaren. Of een paar dagen. Pijnstillers helpen. Maar alleen als je ze een week of wat achter elkaar blijft gebruiken, net als een antibioticum kuur, een anti-pijn kuur.

Want wie kan er nou vermijden dat hij steeds op de kies bijt? Dus de bloeduitstorting kan aan de gang blijven.

Oplossing: een heel klein pietsje van het topje van de kies afslijpen, ongeveer ¼mm.
do, 01/11/2007 - 20:33 Permalink
Biancav1

Bedankt voor het antwoord :)

Ondertussen is de andere kies eruit gehaald. Was zeer bijzonder, omdat hij al eerder eruit had moeten worden gehaald. Zat een flinke ontsteking op de wortel van 1 cm dik zakje. ( weekend tandarts wou hem er niet uit halen ). Hierdoor had ik ook last van de kies ernaast.

Mijn eigen tandarts was best wel boos en zei dat dit een heel bijzonder geval was.

Dus heel veel pijn en na pijn, maar nu antibiotica gekregen, spoeling en andere pijn stiller.

Blij dat vandaag de pijn enorm minder is. pff. Want na een week intense pijn, word je langzaam aan ook wel gek en heel erg hongerig.

Bianca
vr, 01/12/2007 - 10:28 Permalink