kiespijn update

Author:
simba
Posted:
zo, 01/14/2007 - 01:29
hallo,

2 maandjes geleden heb ik 2 gaatjes laten vullen
aangezien ze erg groot waren zijn er platic kronen omheen geplaatst
sinds die tijd wel meer last gehad van koud water en wind enzo maar
nu heb ik sinds een paar dagen last van kiespijn
meestal sávonds na het avondeten of s'nachts
wat kan dit zijn, ben al gaan poesten met sensodine en dat scheelt wel
maar de blijft af en toe komen!

woensdag moet ik toch naar de tandarts en laat ik ernaar kijken
maar ben zo bang voor een behandeling :(

groetjes
Paul

Goede kans dat de zenuw is ontstoken. Als er veel geboord moet worden kan krijgt de zenuw natuurlijk een flinke opdoffer. Meestal herstelt hij zich dan wel weer, maar in sommige gevallen niet. De Tandarts kan hier door bepaalde testjes achterkomen en zal vervolgens waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling nodig achtten.
Ik begrijp dat je er tegenop ziet, maar nog maanden met kiespijn rondfietsen is toch ook niet iets om naar uit te kijken! Omdat je er zo snel bij bent is het slagingspercentage het grootst, dus goed van je dat je woensdag langs gaat. Succes!

Met vriendelijke groet,
Paul.
zo, 01/14/2007 - 12:54 Permalink
simba

dank je wel voor je antwoord

met de pijn blijven rondlopen is zeker geen pretje
we zien het wel woensdag, komt vast goed!
zo, 01/14/2007 - 16:55 Permalink
simba

zou het trouwens nog iets anders kunnen zijn
want ik dacht dat je met een ontsteking de hele dag last had en
ik heb het maar af en toe vooral snachts dan?
zo, 01/14/2007 - 17:34 Permalink
simba

toen ik die vulling heb laten zetten zijn er aan de rechterkant in mijn mond 2 vullingen gezet boven elkaar kan dit er ook iets mee te maken
hebben want vannacht werd ik wakker en toen voelde ik juist de beneden weer :o
ik snap er niets van!
di, 01/16/2007 - 07:31 Permalink
Paul

De pijnscheuten vooral 's nachts en na het eten is het meest gebruikelijke. Dat komt doordat je tijdens het eten je kiezen belast en tijdens het slapen (liggen) er meer bloed naar je hoofd stroomt en er dus meer druk op komt te staan. Pijn voelen in de onderkaak is een fenomeen dat 'referred pain' wordt genoemd. Het houdt in dat als je lange tijd pijn hebt, je hersenen op een gegevenmoment niet meer goed doorgeven waar die pijn vandaan komt.

Hopelijk heb ik hiermee je vragen kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Paul.
di, 01/16/2007 - 15:42 Permalink
simba

ben weer terug en viel 100 % mee
hij heeft een stukje van mijn vulling weggehaald omdat hij dacht dat het te maken heeft met dat de vulling te lang was en daar last van heeft

nou we zien wel of de pijn weg is!

groetjes simba
wo, 01/17/2007 - 12:01 Permalink
simba

nou helaas hoopte van de pijn af te zijn maar helaas!
heb gewoon de hele dag door pijn nu met ibrobufen is dit wel te houden maar zonder gaat niet
de tandarts zei dat als de pijn na een week of anderhalf niet minder werd ik terug moet komen
maar hoe groot is de kans dat het nu nog minder wordt zonder behandeling ben nu 4 dgn verder en geen verschil

ik denk dat ik maar gewoon ga bellen maandag/dinsdag en dan woensdag weer terug ga
za, 01/20/2007 - 22:28 Permalink
simba

en nu na het weekend krijg ik het idee dat het minder wordt
slik nu nog maar 2x ibro per dag en heb het idee dat mijn kaken iets ontspannen zijn s'nachts

zou het dan toch minder worden?????
ma, 01/22/2007 - 07:01 Permalink
Paul

Nou nou, je er klaar mee met die kies.
Ondanks de afnemende pijn zou ik toch terug gaan naar je tandarts. Afnemende pijn hoeft namelijk niet alleen afnemende ontsteking te betekenen, maar kan ook duiden op afsterving van de zenuw. Gebruik dit dus niet zomaar als parameter om niet meer te gaan. Succes bij je volgende afspraak!
ma, 01/22/2007 - 15:59 Permalink
simba

maar zou het niet zo zijn wat mijn tandarts zegt dat door het knarsen mijn tanden zo gevoelig zijn en nu moeten "genezen"
of steek ik nu mijn hoofd in het zand en loop ik nu voor niks door?
en wat als de zenuw afsterft wat gebeurd er dan met je kies?

sorry voor de vele vragen maar ik ga een morgen even bellen en hoop ik vrijdag er tussen te kunnen!
ma, 01/22/2007 - 19:27 Permalink