Heftige pijn in kies Spoed!

Author:
Paulh
Posted:
ma, 01/15/2007 - 19:55
Hallo allemaal sins kort heb ik een nieuwe tandarts.. die had fotos gemaakt van mij gebit en ontdekte 5 gaatjes.
deze heb ik begin december laten maken..
uiteraard was alles nog wat gevoelig en lastig te kouwen met de linkerkant. voor de rest ging alles wel okee.

Tot Gisteren ik kreeg gistermiddag pijn in me mond/kiezen links boven.. dit ging een aantal uur door het werd steeds heftiger.
ben erachter gekomen dat als ik een slok koud water in me mond hou dat ik dan even geen last meer van heb dus om de 20 sec maar een slokje water genomen. De pijn was zo erg even een ijsje gegeten dat hielp wel eventjes na 10 min kwam het weer terug ik denk dat ik gister zoon 4 paracetamol op heb en 6 ibuprofen maar niks hielp.

Rond een uur of 3 ben ik toch even gaan proberen te slapen want het was minder.. toen werd ik om 6 uur weer wakker van de pijn en ben er maar uitgegaan om 8 uur de tandarts gebelt.. helaas 0p vakantie.,... vervangende arts bla bla
nou goed die kom pas om 16 uur deze middag.. om half 9 was de pijn spontaan weer weg dus ben ik me bed weer ingegaan. om 16uur naar de tand arts alsof ik nergens last van had! hij heeft foto's gemaakt maar vond het niet nodig om er wat aan te doen omdat ik nu geen pijn had en hij vond het anders zonde om de zenuw te verwijderen..

hij vond overigens wel dat de vulling erg groot was.

Nou daar ging in natuurlijk mee akoord ik dacht als het nu weg blijft..

17 ik ben thuis en het begint weer heel veel pijn te doen zolang ik dus maar een slok water neem gaan het even goed tot ik het doorslik en dus niks in me mond heb dan begint het weer na 30 sec echt een stekende pijn waarvan je tranen in je ogen krijgt!

Nu had me lieve vrouwtje het noodnummer gebeld maar we werder echt afgepoeierd! dat ik maar moest wachten tot morgen enz. de dienstdoende tandarts wou de kies niet trekken ofzo..

Waarom dan niet zeg??

wat moet je hier doen om geholpen te worden??

Net even gegeten ging redelijk zodra ik wat warms aan die kant stop krijg ik heftige pijn kan wel door de grond gaan!!

zou het nou echt aan de vullig liggen??

Ik mocht als het echt te erg werd de noodlijn nog een keer bellen denk dat ik dat wel zo ga doen.
wat denken jullie??

alvast bedankt
Chris888

dit soort klachten kun je krijgen bij een ontstoken zenuw, kan onder meer voorkomen bij grote vullingen, maar ook te hoge vullingen. Oplossing is dan meestal een wortelkanaalbehandeling: morgen maar weer bellen lijkt me verstandig.

Je kunt meer info vinden over een wortelkanaalbehandeling bij de algemene informatie van deze site.
ma, 01/15/2007 - 20:17 Permalink
Paulh

dit soort klachten kun je krijgen bij een ontstoken zenuw, kan onder meer voorkomen bij grote vullingen. Oplossing is dan een wortelkanaalbehandeling: morgen maar weer bellen lijkt me verstandig.

Je kunt meer info vinden over een wortelkanaalbehandeling bij de algemene informatie van deze site.

ik trek het echt niet om nog een keer een nacht op te blijven hoor. als ik het nood nummer bel dan wil een tandarts toch wel helpen??
ma, 01/15/2007 - 20:21 Permalink
Chris888

Dan zou ik nu meteen bellen. Hoe vroeger op de avond, hoe makkelijker in te plannen. Duidelijk doch vriendelijk vertellen dat je het niet nog een nacht denkt te trekken dan. Volgens mij duurt een start van een wortelkanaalbehandeling niet zo lang.
ma, 01/15/2007 - 20:25 Permalink
mecánico para …

Dan zou ik nu meteen bellen. Hoe vroeger op de avond, hoe makkelijker in te plannen. Duidelijk doch vriendelijk vertellen dat je het niet nog een nacht denkt te trekken dan. Volgens mij duurt een start van een wortelkanaalbehandeling niet zo lang.

half uur heen en weer rijden, half uurtje werk........als de patient ook de weg meteen kan vinden
:smt003

maar jammer dat het vanmiddag niet gebeurd is, nu moet er weer iemand voor de katzijnviool naar de praktijk omdat er vanmiddag iets "zonde" is gevonden.
ma, 01/15/2007 - 21:06 Permalink
Paulh

half uur heen en weer rijden, half uurtje werk........als de patient ook de weg meteen kan vinden
:smt003

maar jammer dat het vanmiddag niet gebeurd is, nu moet er weer iemand voor de katzijnviool naar de praktijk omdat er vanmiddag iets "zonde" is gevonden.

tjah dat doen de tandartsen zelf toch? daarom kies je toch voor dit beroep? neem aan als je tandarts bent dat je zelf mag kiezen of je spoedgevallen wilt of niet?

die katzijnviool heeft nog steeds niet gebeld...
ma, 01/15/2007 - 21:19 Permalink
Chris888

@paul
daar maak je je niet populair mee hoor, met zulke opmerkingen. Denk dat de meeste tandartsen niet voor hun plezier buiten de reguliere werktijden om naar de praktijk komen. Neem aan dat spoeddienst daarom in principe eerlijk verdeeld worden over de tandartsen in een regio. Kunnen ze zelf ook eens met goed fatsoen hun praktijk verlaten...

Enne, die katzijnviool is niet de tandarts hoor.
ma, 01/15/2007 - 21:27 Permalink
Paulh

@paul
daar maak je je niet populair mee hoor, met zulke opmerkingen. Denk dat de meeste tandartsen niet voor hun plezier buiten de reguliere werktijden om naar de praktijk komen. Neem aan dat spoeddienst daarom in principe eerlijk verdeeld worden over de tandartsen in een regio. Kunnen ze zelf ook eens met goed fatsoen hun praktijk verlaten...

Enne, die katzijnviool is niet de tandarts hoor.

nee begreep ik vond ik wel grappig.

Okee in dat geval heb ik niks gezecht..n :smt001
ma, 01/15/2007 - 21:31 Permalink
Chris888

Okee in dat geval heb ik niks gezecht..n :smt001

... zei hij, terwijl hij voor de katzijnviool naast de telefoon niet op een houtje kon bijten...
ma, 01/15/2007 - 21:36 Permalink
mecánico para …

tjah dat doen de tandartsen zelf toch? daarom kies je toch voor dit beroep? neem aan als je tandarts bent dat je zelf mag kiezen of je spoedgevallen wilt of niet?

Laat ik het zo zeggen.............als jij mij dit zou vertellen op het moment dta je me zou bellen met een al langer betsaande klacht zou ik er niet ineens heel cooperatief van worden. Niets levensbedreigends aan een goeie kiespijn dus, dubbele paracetamol of van mijn part een borrel en slapen. Jahaa, en morgen naar die tandarts die je vanmiddag heeft geholpen door je niet adequaat van een acute pulpitis te helpen.

tis maar wat u wilt zeggen we dan

En nee, ik heb geen humor als ik uit me nest wordt gebeld voor een kiespijn die vanmiddag ook behandeld had kunnen zijn.
ma, 01/15/2007 - 21:47 Permalink
Paulh

ja idd heb je gelijk in die tandarts had gewoon beter moeten helpen.
ik ben geweest en ik kan zo weer gerust slapen toch fijn dat er nog aardige tandartsen zijn

hoefte niet eens te betalen/ziekefonds nummer...
ma, 01/15/2007 - 23:11 Permalink