Ik heb 48 uur geleden mijn verstandskiezen, links boven en links onder, laten trekken bij de kaakchirurg. Nu waren ze onwijs aan het trekken en boren en hij had flink veel moeite moeten doen om ze eruit te krijgen.
Mijn probleem is nu:
Mijn wang is nu zo onwijs dik, ik kan nog bijna helemaal niks. En het doet toch pijn. Ik kan mijn hand over het ei heen leggen. zo groot is de oppervlakte hiervan.
Ik lees in de folders dat de zwelling na 48 uur gaat slinken maar mijn hart klopt erin en het voelt nu warm aan. En ik drink Ibuprofen 600 en wanneer die verdoving uitwerkt gaat mijn wang toch zeer doen.
Mijn mond kan nog niet open, fluisteren doe ik nu maar, liefst zeg ik niks want het doet toch zeer. Ik ben bang dat het niet meer goed komt, of dat ik misschien een ontsteking heb wat ik niet door heb.
Wat kan ik het beste doen. Wie heeft hetzelfde meegemaakt en kan me tipsgeven?
Mijn probleem is nu:
Mijn wang is nu zo onwijs dik, ik kan nog bijna helemaal niks. En het doet toch pijn. Ik kan mijn hand over het ei heen leggen. zo groot is de oppervlakte hiervan.
Ik lees in de folders dat de zwelling na 48 uur gaat slinken maar mijn hart klopt erin en het voelt nu warm aan. En ik drink Ibuprofen 600 en wanneer die verdoving uitwerkt gaat mijn wang toch zeer doen.
Mijn mond kan nog niet open, fluisteren doe ik nu maar, liefst zeg ik niks want het doet toch zeer. Ik ben bang dat het niet meer goed komt, of dat ik misschien een ontsteking heb wat ik niet door heb.
Wat kan ik het beste doen. Wie heeft hetzelfde meegemaakt en kan me tipsgeven?
Ik heb mijn verstandskiezen in december laten trekken en had ook gigantische dikke wangen...
De eerste 48 uur moeten idd het ergst zijn, maar kan ook langer duren.
Na 3 dagen begon de zwelling wel iets af te nemen, maar pas na 1.5 week was de zwelling helemaal weg(op een blauwe plek na)
Dus heb geduld :)
Ik voel nog niet dat mijn wang beter wordt. De afgelopen dagen is ie zo uitgezet, en op dat punt ie nog steeds. Hij is nog gigantisch dik en zonder pijnstillers kan ik zeker nog niet.
Koelen vindt ik erg gevoelig, ik doe het liever niet met ijs. Met een koud washandje gaat het nog wel.
Ben jij uiteindelijk naar de dokter geweest voor een kuurtje vanwege je wang? Ik heb nu wel een idee hoelang het herstel gaat duren.
Ik heb dus nu het meeste last van die dikke wang eigenlijk, niet eens van de hechtingen zelf.
Heb je nu nog last van je wang? Of de plekjes waar de kiezen zaten?
Had ie bij jou ook zo getrokken en bewogen?
Ik moest mijn onderkaak een hele tijd naar links houden en ik heb daar zo aan toegegeven, want ik dacht, ik doe mijn best om zo lang mogelijk in die positie te zitten, want dan kan de chirurg er het beste bij.
Doordat ik mijn mond bijna niet open krijg kan ik maar net mijn tandenborstel het goede deel van mijn gebit poesten. Ik kom niet op de kauwvlakken want zover krijg ik mijn mond niet open.
Mijn mond voelt en proeft daardoor zo vies maar ik spoel natuurlijk wel met een speciaal mond goedje. Maar dat is dan maar tijdelijk.
Nee ik ben niet naar de huisarts geweest voor een kuur ofzo...
Ik had ook alleen last van de wang en niet heel veel last van de hechting.
Helaas kon ik pas na een week weer een beetje kauwen vanwege de dikke wang.
Last van de wang? Helemaal niet meer. Dat is snel weg.
Last van de kiezen? Nu niet meer. Het is wel ene beetje gevoelig maar pijn heb ik helemaal niet meer.
De houdig weet ik niet, ben onder narcose geweest en had ze alle 4 laten trekken..
Maar over de mond openen. Dat lijkt mij normaal, ik had er ook last van.
Wat je wel kan doen is spoelen met corsodyl.
Hij heeft geconstateerd dat ik een ontsteking ergens rond de kwetsbare plek in mijn mond heb gekregen. Ik moet het nu goed reinigen en heb een antibiotoca kuur gekregen.
Het voelt nog steeds als een tennisbal aan maar heb vertrouwen dat het beter gaat, vanaf nu.
Bedankt voor je reactie hierop!