Verdikking geheemelte

Author:
Tineke34
Posted:
za, 01/20/2007 - 20:57
Ik heb zo'n 3 jaar geleden last gekregen van een ontstoken wortelpunt...de pijn was er maandenlang maar heel vaag(Zeurende pijn)..ik durfde er niet mee naar de tandarts...uiteindelijk ging het over en is na een controle bij de tandarts een zenuwbehandeling gedaan..de kies was toen al dood...wat ik na al die jaren nog over heb is een bult boven de betreffende kies en een verdikt geheemelte aan een kant....wijst dit alsnog op een abces???..het doet verder geen pijn,alleen als ik verkouden ben voelt het wat trekkerig aan..De bulten zitten er dus al 3 jaar en worden niet dikker oid

Ik weet het ik zou het bij de tandarts moeten aankaarten maar ben bang voor enge behandelingen
kees33

ik heb jaren geleden, mischien wel 10 tot 15 jaar een onsteking gehad boven hoektand in de bovenkaak. Er is altijd een verdikking achtergebleven op het tandvlees. Destijds verdween de ontsteking wel na een wkb.
Laatst bij een verkoudheid werd dat bultje ineens gevoelig. Foto gemaakt.Tandarts zei geen ontsteking, komt door verkoudheid. Was na een dag ook alweer over.. Ik vraag mij wel af of die verdikking inderdaad een soort litteken is van die ontsteking. Ik beb er toen ook heel lang mee doorgelopen en moest er vaak erg had op drukken om de rotzooi eruit te krijgen via een fistel net onder de verdikking.
Zou graag van een kundig iemand antwoord krijgen of dit littekenweefsel is, want ik ben de laatste maanden erg bang geworden voor rare onbekende bultjes.
Ik zou het trouwens wel even melden bij de TA.
zo, 01/21/2007 - 13:41 Permalink
mecánico para …

als er rommel uit komt is er nog een fistel met onderliggend een ontsteking. Kan best zijn dat als je weerstand afneemt de ontsteking opvlamt.
Bij fistels denk ik altijd: oorzaak zoeken, oorzaak vinden, oorzaak weghalen. als dat niet lukt moet je eigenlijk op het moment dat er prut uit is gekomen de tandrats bezoeken, meestal zie je dan een iemiemienie openingetje met rood randje
zo, 01/21/2007 - 13:57 Permalink
Tineke34

ja ik snap het,.ik heb die bult ook boven mn kies zitten maar heb er daarnaarst een om mn geheemelte..die is best groot en is best dik,.althans zo voelt het..zit er de hele dag met mn tong over heen te voelen..bij mij doet het dus absoluut geen zeer..hooguit dat als ik keelpijn heb het wat trekkerig aanvoelt..nou we wachten we ff af of er nog een deskundig iemand langs komt..het is naar mijn idee absoluut geen fistel oid...die zijn toch niet zo groot??
zo, 01/21/2007 - 14:22 Permalink