Paradontitis

Author:
Tess0306
Posted:
wo, 01/24/2007 - 13:13
Ik denk dat ik een vorm heb van Chronische Paradontitis. :(

Ik ben gek op piercings, en heb 2jaar geleden een tongpiercing laten zetten, en enkele maanden geleden een Smiley Piercing. (piercing onder het velletje van je bovenlip)

Nouja, sinds enkele weken merk ik echt dat mn tandvlees beneden en boven opgezwollen is, los komt en bloedt (vooral bij het poetsen).

T'is wel alleen vanvoor, bij mn kiezen is er (tot nu toe) geen enkel probleem. Ik denk dat ik dus best zo snel mogelijk naar een tandarts ga. Maar k'ben echt ontzettend bang :(
De piercings heb'k er natuurlijk uitgehaald. Ben zo goed als zeker dat dat de oorzaak is.

Wat ik wou weten, vanaf wanneer heb je een ver gevorderde vorm van Paradontitis?! Hoe ziet dat eruit?
Spiegeltje

Of je parodontitis hebt kan alleen een mondhygieniste of tandarts vast stellen door met een sonde de diepte van de pockets (tussen tand en tandvlees) op te meten. Ook rontgenfoto's kunnen een en ander laten zien. Bloedend tandvlees is altijd abnormaal en is dus reden om een mondhygieniste of tandarts te raadplegen. Daar zou ik ook niet te lang mee wachten.

Even terzijde:
Als mensen ergens bloeden staan ze meteen de volgende dag bij de dokter op de stoep. Alleen als het in de mond gebeurt vinden mensen het kennelijk normaler. Vreemd. Dit slaat overigens niet op jou, was meer een algemene opmerking.
wo, 01/24/2007 - 17:14 Permalink
Lieneke

Of het echt met de piercings te maken heeft, dat is nog afwachten...Meestal heeft het gewoon te maken met achterblijvende plak en tandsteen.
wo, 01/24/2007 - 17:46 Permalink