Hallo iedereen, ik heet Alexandra en ben nieuw hier! Nadat ik vandaag tot het besef ben gekomen dat het misschien beter is om na meer dan tien jaar (!!) tijd is om toch maar weer naar de tandarts te gaan, heb ik jullie site gevonden en het hele forum doorgelezen. Goede reacties allemaal! Vandaag is bij mij weer een stukje kies afgebroken, dank aan het gezonde brood met zonnebloempitten. :) Het kan zo gewoon niet verder. Maar ik ben bang!! Ik ben al zo lang niet meer geweest en de angst zit heel diep. Toen ik klein was heeft de tandarts mijn handtekens/gezwaai van ophouden genegeerd en ging lekker verder met boren. Ik kan me nog herinneren dat mijn benen recht van de stoel afstanden, zo bang was ik. Ook heeft hij tijdens een latere behandeling door een zenuw en recht in het tandvlees geboord. Vandaar de paranoia. Ik wordt misselijk als ik aan de geur denk en aan het gevoel van overgeleverd zijn. En natuurlijk de angst, dat mijn tekens weer genegeerd worden. Inmiddels ben ik 33, twee vullingen zijn er al uitgevallen en ik zit nog met wat amalgaam in andere tanden. Ziet ook niet echt mooi uit. Ik weet dat ik normaalgesproken best moedig kan zijn, maar dit is toch het allergrootste obstakel. Weten jullie een praktijk in Amsterdam waar de behandeling onder narcose plaatsvindt en misschien iets over de wachttijden? En moet ik eerst naar mijn huisarts om doorverwezen te worden? Ik hoor heel graag van jullie! Sterkte aan iedereen die de stap al heeft genomen!
Ik weet helaas niet waar er goede TA in Amsterdam zijn.
Succes!
De ACTA is zeker eengoed idee, daar zitten ook angsttandartsen die je goed kunnen helpen. Er zit er trouwens nog een in amsterdam daar heeft een klasgenootje van mij gewerkt. Dit kan je allemaal via internet vinden. Ook de tandarts waar ik werk is zeer goed met angstige patienten, alleen wij zitten in Heemstede dat is best vlakbij. Probeer de eerste stap te zetten, tegenwoordig zijn de tandartsen zo goed en zullen je zeker een gedeelte van je angst af kunnen helpen.
Heel veel sterkte met je gebit!!!!! :smt001 :wink: