(Edit door DJ: deze thread vervolgt op:
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=4264&sid=02f956cfb41c9…)
Nog bedankt allemaal voor de reacties......
Vandaag naar de Kaakchirurg geweest en die heeft het schoongespoten met een Monoject en een of andere ontsmettingspullie. Spuitje heb ik mee gekregen en moet nu elke keer schoonspuiten met lauw water.....
Gelukkig voor mij is het niet onstoken (dus geen Al?) maar er zaten veel etensresten in.
Kaakchirurg zei ook dat het er allemaal rustig en goed uitzag. Kwam wel lekker een hoop etensresten uit zetten, maar verder ging alles goed.
Weet iemand hoe ik met zo'n spuitje moet spuiten direct in het gat of er juist ook naast. En hoeveel keer moet dit 3x per dag of elke keer als ik wat gegeten heb. En weet iemand hoe ik van van Beerput (slechte adem) af kan komen. Die heb ik jammer genoeg nog steeds.
En hoe lang duurt het ongeveer voordat ik pijnloos ben en de wond genezen is?.
Alvast bedankt allemaal.............. :wink: :D
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=4264&sid=02f956cfb41c9…)
Nog bedankt allemaal voor de reacties......
Vandaag naar de Kaakchirurg geweest en die heeft het schoongespoten met een Monoject en een of andere ontsmettingspullie. Spuitje heb ik mee gekregen en moet nu elke keer schoonspuiten met lauw water.....
Gelukkig voor mij is het niet onstoken (dus geen Al?) maar er zaten veel etensresten in.
Kaakchirurg zei ook dat het er allemaal rustig en goed uitzag. Kwam wel lekker een hoop etensresten uit zetten, maar verder ging alles goed.
Weet iemand hoe ik met zo'n spuitje moet spuiten direct in het gat of er juist ook naast. En hoeveel keer moet dit 3x per dag of elke keer als ik wat gegeten heb. En weet iemand hoe ik van van Beerput (slechte adem) af kan komen. Die heb ik jammer genoeg nog steeds.
En hoe lang duurt het ongeveer voordat ik pijnloos ben en de wond genezen is?.
Alvast bedankt allemaal.............. :wink: :D
Die nare mondlucht zal een stuk minder worden wanneer u de wond goed schoon weet te houden want het zijn vaak de etensresten die deze nare geur veroorzaken. (Wanneer er echter ontsteking aanwezig is veroorzaakt deze ook een nare geur.)
U kunt met het spuitje voorzichtig in de wond spuiten zodat de resten eruit gepoeld zullen worden. Denk er wel aan dat dit voorzichtig gebeurd zodat u niet het stolsel en eventueel nieuw gevormde losse bindweefsel wegspoeld (zie ook eerdere antwoord in uw vorige onderwerp).
Suc6
Gr. Maurice
Het gaat inderdaad een stuk beter nu ik het spuitje gebruik. De pijn is nu stukken minder. En stink ook niet meer uit me mond.
Ik kan alleen nog niet zo goed met die kant eten maar dat zal wel weer goed komen ik probeer het elke keer weer. Ik denk dat het nog wel een tijdje gevoelig blijft.
Nog een vraag de wond heelt netjes alleen de pijn die ik nu nog een beetje heb lijkt van me wang af te komen kan het zijn dat ie is uitgeschoten met zijn tangetje, het lijkt wel of er een blaasje zit.....
Het zit precies aan de onderkant van mijn kaaklijn.
Wie weet wat dit is......?
De verstandskies ging er wel moeilijk uit en moest ingeboord worden dus ik denk dat hij hem heeft moeten insnijden. Als dit zo is duurt het zeker langer voordat het helemaal genezen is.
Alles gaat verder prima en ik dacht nooit van de pijn af te komen maar het is nu toch eindelijk zo ver........ Mede dankzij dit Forum...... Anders had ik nooit een monoject gehad..........
Heel veel bedanktjes aan iedereen..........
Grt. Billie
Ben blij te horen dat het beter gaat en ik hoop dat je snel weer helemaal pijnvrij bent!
grt
Billie
En als je teveel spoelt kan je dan ook weer het stolsel wegspoelen.
Het is nu inmiddels een maand geleden (10-9-2004). Kan ook wel weer met beide kanten eten, maar doe het liever niet omdat ik niet wil dat er wat in het gat blijft zitten.........
Wie weet er iets............. Alvast bedankt........
Bij mij is vorige week dinsdag een verstandskies getrokken bij de kaakchirurg, ik heb ook helemaal geen last van.
Ik eet nu gewoon aan beide kanten, want de wond is al dicht bloed niet meer en de hechting is ook al weg, er zit nog wel een gat maar ik probeer het toch. Maar spoelen doe ik niet meer, ik deed het alleen in de dagen toen het nog erg gevoelig en pijnlijk was dat de wond naar mijn idee nog open was.
Maar ik weet niet of dat verstandig is om te stoppen met spoelen omdat de wond(naar mijn idee) al dicht is en geen pijn meer geeft.
Groetjes Marjolijn
Stolsels zitten er naar alle waarschijnlijkheid niet meer hoor. Bij een normale genezing kun je dacht ik na een dag of 10 alles weer gewoon doen. Dat je etensresten uit het gat haalt is prima maar het kan in principe bij de gewone poetsbeurt, 2 of 3 x per dag. Dat er af en toe eventjes iets in blijft zitten is niet zo erg.
gat dicht????
ik ben afgelopen dinsdag 23-01-07 naar de kaakchirurg geweest om mijn verstandskie te laten weghalen nou was ik zo klaar ik heb denk ik een kwartiertje in de stoel gezeten en ik moest een half uurtje op een gaasje blijven bijten nou ik ben nu twee dagen verder en het doet nog steeds superveel pijn en ben benieuwd wanneer de pijn over zou zijn kan iemand mij wat vertellen hierover en kan iemand mij me vragen beantwoorden ???
hoe lang duurt het voordat het gat dicht is als je geen hechtingen heb gehad???? hoe lang blijf je de pijn hebben ????? kan ik wel gewoon listerine blijven gebruiken na me poetsbeurt ???? kan ik nu met carnaval wel of geen alcohol drinken ???? alvast vriendelijk bedankt gr johan
ik heb 10 dagen geleden 2 verstandskiezen laten trekken.
Ik heb een recept meegekregen waarin je moet spoelen met Corsodyl. 3 tot 4 keer er dag. Dat is speciaal voor het ontsmetten van de wond. Informeer anders bij de drogist, die kunnen je vel aanbieden op dat gebied, onder deze omstandigheden.
Volgens mij duurt het een hele tijd voordat het gat weggaat.
Een zeurderige pijn kun je een aantal weken houden, daarvoor kun je bij de drogist I Buprofen halen, een pijnstiller die goed werkt tegen pijn in je mond. Als de wond dicht is kun je volgens mij weer gewoon alcohol nuttigen.
Gr Mirjam
corsodyl
dus ik kan gewoon met corsodyl gaan spoelen omdat ze eersttegen mij zeiden dat je niet mocht spoelen maar ik kan niet eerder alcohol drinken voordat het gat dicht is want carnaval komt eraan dus ja