De hele dag al een verdoofde tong na behandeling

Author:
molski
Posted:
vr, 01/26/2007 - 20:29
Beste mensen,

Mijn verloofde heeft vanochtend om 8 uur een behandeling gehad aan 1 van de kiezen in haar onderkaak, bij haar tandarts. De tandarts gaf haar enkele verdovingen, 3 stuks, met elk een kleine pauze ertussen, om goed te kunnen zien of alles wel goed verdoofd was.
Bij haar 3e verdoving kreeg ze een pijnscheut in haar tong, haar tandarts zei dat dit kwam doordat ze erg dicht bij het "vliesje" van een zenuw prikte.

De verdoving(en) zijn momenteel uitgwerkt, maar zij heeft nog steeds last van een opgezette en verdoofde tong.

Is dit normaal?
Hoe lang kan zij last van haar tong blijven houden?
Had ze ondertussen al weer (wat) gevoel in haar tong moeten hebben (aangezien de behandeling van 8 tot 9 uur vanochtend was)?

Ook heb ik diverse berichten gelezen over mensen die aan een behandeling een compleet verlamde/verdoofde tong hebben overgehouden, is zoiets in het ergste geval ook mogelijk?

Alvast bedankt voor de reacties!

Molski
Newtan

Het is mogelijk dat de tongzenuw wat opgepompt is door de verdoving. Er is dan vloeistof in geprikt. Wat ze dus heeft gevoeld. Dan is het normaal dat ze nog een paar dagen last van een verdikte en lamme tong heeft. Dat trekt dus gewoon weer weg, maar duurt langer dan normaal (= 3 tot 5 uur). De 'schade' is eigenlijk nooit permanent.
vr, 01/26/2007 - 21:22 Permalink
molski

Kijk....dit zijn positieve berichten! Daar ben ik blij mee.
Haar tong is aan de linkerkant inderdaad wat dik (ongeveer vanaf het begin van haar kiezen tot aan de achterkant).
Ik houd het in de gaten, hopelijk gaat het snel weer over!

Thanks,

Molski
vr, 01/26/2007 - 21:25 Permalink