hallo!
ik ben anderhalve week geleden nog bij de tandarts langsgeweest, na heel wat gevul e.d. in mijn mond plus controle zou het nu weer goed moeten zijn :D
als ik flos proef ik echter bacterien naast een kies waar een wkb in is uitgevoerd.
gaat dit vanzelf weg? of is het heel erg? kan het iets zijn wat onzichtbaar is op foto's voor mijn tandarts? moet ik het gewoon maar aanzien, of mijn tandarts mee lastig vallen?
pff wat een vragen :P
ik ben anderhalve week geleden nog bij de tandarts langsgeweest, na heel wat gevul e.d. in mijn mond plus controle zou het nu weer goed moeten zijn :D
als ik flos proef ik echter bacterien naast een kies waar een wkb in is uitgevoerd.
gaat dit vanzelf weg? of is het heel erg? kan het iets zijn wat onzichtbaar is op foto's voor mijn tandarts? moet ik het gewoon maar aanzien, of mijn tandarts mee lastig vallen?
pff wat een vragen :P
Denk je eens in: je hebt een zweertje aan je vingers. Hoe vaak moet je dat per dag schoon maken voordat het geneest?
Zo lang en zo vaak moet je dus ook die ruimte tussen de kiezen flossen, voordat het niet meer vies smaakt.
Gaat het vanzelf weg? Nee. maar het duikt wel vaak 'onder', omdat het tandvlees eromheen opzwelt. Dan bloedt het alleen nog maar als je er toevallig tegenaan poetst, of weer eens flosst. Dus dan lijkt het alleen maar een lekker idee, maar dat is het dus niet.
:smt001
dan moet ze op mijn volgende controle maar zien hoe het eruit ziet ;)
als ik flos trek ik het een stukje naar beneden, en als ik dan mijn kaken op elkaar zet, duw ik het weer omhoog.
morgen maar even naar de tandarts bellen
*dacht ik dat ik er vanaf was :roll: *
Sommige mensen menen dat je door flossen vulling lostrekt.
Als dat waar was, boorde de tandarts nooit meer :D
Zwavelhoudende eiwitten zitten o.a. in dode cellen, speeksel en voedselresten. Voedselresten achtergebleven tussen bijv. tanden kunnen daardoor ook halitose veroorzaken. Onder een losse vulling bevindt zich ook een ruimte met weinig zuurstof zodat dit goed de vieze smaak kan verklaren.
Met vriendelijke groet.
maar die losse vulling komt niet door het flossen hoor. mijn tandarts had een stuk oude vulling laten zitten, en die zit nu los. geen idee waarom die oude vullingen er allemaal uitvallen, maar ze doen het wel, de een na de ander.
hoop dat ze snel een plekje voor me heeft, dat ze het kan maken :D